Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä taas väitän,että pyörien mittarivirheet pyörivät n.10 prosentin nurkilla.Vanhan 1100-Zetorin mittarin utopistisuushan on suorastaan legendaarista.Varmaan 15 prosenttia!Mutta kyllä uudempienkin mittarit valehtelevat.Mainittakoon,että vuosia sitten oman,2000-mallisen ZX12R:n OMA nopeusmittari näytti tutkamittauksessa 304 km/h:n nopeudessa karvan alle 350!!Siinä nopeudessa nyt ei motarilla niin tarkkaa kuvaa saanut missä viisari oli,mutta hiukan yli 340-lukeman ja sen viimeisen viivan välissä.Heittoa on siis mittareissa ja aika paljon jopa.Ihan suht tarkkoja on nuo mopojen mittarit ollu, millä olen testannut ja kuullu muilta. Mittarivirheet pyörivät yleensä n.3-8% nurkilla.
Saksalaisen Motorradin testistä ER6F:Oletteko testanneet, et pitääkö mopottimienne nopeusmittarit miten hyvin paikkansa. Lähinnä kiinnostais kawan ER kutosenmittari...
vaikuttaako jossain sitten?edes välitysten vaihdot ei vaikuta lopputulokseen...
Välityksiä vaihdettu? Tossahan on sähkönen nopeusmittari joka ottaa tietonsa vetoakselilta eli jos välejä vaihtaa niin mittari alkaa horiseen omiaan.. Jollei laita SpeedoHealeria tms.Mittarin näyttäessä 70km/h niin tutkan näyttämä 100km/h .. Mistäs tuollainen voisi johtua? Ja pyöränä ZX9R vm-98.
Minkä tutkan? Tienvarsi näyttötaulut ainakin näyttää mitä sattuu MP:lle usein.Mittarin näyttäessä 70km/h niin tutkan näyttämä 100km/h .. Mistäs tuollainen voisi johtua? Ja pyöränä ZX9R vm-98.
Kaikissa mopoissa joissa nopeustunnistin on laatikon ulostuloakselilla (95% nykymopoista) välitysten vaihto vaikuttaa mittarivirheeseen.vaikuttaako jossain sitten?edes välitysten vaihdot ei vaikuta lopputulokseen...![]()