Norgen öljyistä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja r1150r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

r1150r

New member
Moottoriöljysuositus on 10W-60 eikä siitä ole syytä liisiä. Motorex on toiminut hyvin mutta helpommin olisi saatavissa Castrolin Edge Sportia, joka on lisäksi lähtöhinnoissa neljänneksen edullisempaa. Delvacci olisi kiva mutta liian ohutta eikä todennäköisesti pysy koneessa kun ei Valvolinen 5W-40:kään pysynyt vaan huohottamalla ja savuttamaalla sylki öljyt ulos.

Onko joku kokeillut tuota Castrolia... missään...

Peräöljyyn pitäisi sekoittaa parikymmentä milliä MolyKotea mutta mistä sitä saa kun ei meinaaa osua kohdalleni...
 
Minä ajelin aikonani omalla maamoottorilla (89 Le Mans) Castroli TWS:llä, (TenWSixty l. 10w60) hyvin pelas. Guzzi on tarkka tosta kuuman lämpötilan numerosta.

Molykotea saa ainakin Piikkiöstä. Kai sitä joku autotarvike liike voi tilata sen kahvikupin kokoisen purkin, sillä pärjää aika monta tuhatta kilometriä.
 
guzzin öljy-, molykote-, ym asioihin varmaankin paras tuntemus löytyy http://www.guzziclub.fi/foorumi/

mitä olen näitä öljyjuttuja tutkinu niin tullu loppupäätelmään että kunhan viskositeetti ja api-luokitus se mitä tehdas suosittaa niin mikä tahansa öljy on aivan uskomattoman ihanan hyvin käypästä. Näin ainakin mikäli ajo on ns. normaalia ja öljynvaihtovälinä käyttää sitä mitä tehdas suosittaa. Ja eikös guzzissa ole kuiva kytkin niin sitäkään puolta ei tarvii miettiä.

toki jos olosuhteet ei oo normaalit (ajaa paljo esim. saharassa tai radalla) niin voi syventyä asiaan enempi. tai haluaa optimoida jokaisen öljynvaihdon arvon sentilleen.
 
guzzin öljy-, molykote-, ym asioihin varmaankin paras tuntemus löytyy http://www.guzziclub.fi/foorumi/

mitä olen näitä öljyjuttuja tutkinu niin tullu loppupäätelmään että kunhan viskositeetti ja api-luokitus se mitä tehdas suosittaa niin mikä tahansa öljy on aivan uskomattoman ihanan hyvin käypästä. Näin ainakin mikäli ajo on ns. normaalia ja öljynvaihtovälinä käyttää sitä mitä tehdas suosittaa. Ja eikös guzzissa ole kuiva kytkin niin sitäkään puolta ei tarvii miettiä.

toki jos olosuhteet ei oo normaalit (ajaa paljo esim. saharassa tai radalla) niin voi syventyä asiaan enempi. tai haluaa optimoida jokaisen öljynvaihdon arvon sentilleen.
Gruppon sivuilla olen myös asiaa tiedustellut mutta yllättävän laihoin tuloksin. Molykotea eivät lisäksi ainakaaan oman kotipaikkani autotarvikeliikkeet edes tunnistaneet. STP:llä on myös jotakin ehkä vastaavaa nöljyn lisäainetta.

Öljynkulutuksesta lähinnä olen kantanut huolta sekin kun joskus yllättää uuden öljyn kanssa tuhratessa. Nyt käytössä ollut Motorexin öljy vajui 11500 km:n vaihtovälillä tikun puoliväliin eli oli erittäin toimiva niiltäkin osin.
 
Itsellä Bel-Ray 80W-140 lootassa ja perässä. Eikä kuulemma tarvitse mitään molykotea sekaan Guzzi-Centerin mukaan.
Pannussa pyörii tavalliset ns. "autoöljyt" 10W-40.(Total quarts 7000) Eikä vuoda eikä kuluta muutenkaan, vaihtoväli noin 5000km.
 
Back
Ylös