• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nostopaikka?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fasu 1000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Fasu 1000

New member
Aamulla pitäisi fasusta saada molemmat renkaat mukaan.
Kestääkö pyörää nostaa hallitunkilla pakoputkiston alta,
jos siellä on vaikka vanerilappu tukena???
 
En ihan heti nostais.Parisataa kiloa painoa putkille,jotain menee varmasti paskaksi.
 
Jotenkin pitäisi saada keula lattiasta ylös ja nyt ei ole muuta
välinettä tarjolla.
eek.gif
 
HYVÄ! Liinoja löytyy ja kait se sillä pysyy aloillaan kun ei kiskota liikaa. Oisko tuossa turvaliivin paikka,kun juttu käy kuumana
tuolla toisessa osiossa?
biggrin.gif

Vaaranahan on sotkeutua itse liinaan asennuksen aikana ja vaikka kaatua sitten....
 
HYVÄ!  Liinoja löytyy ja kait se sillä pysyy aloillaan kun ei kiskota liikaa.  Oisko tuossa turvaliivin paikka,kun juttu käy kuumana
tuolla toisessa osiossa?
biggrin.gif

Vaaranahan on sotkeutua itse liinaan asennuksen aikana ja vaikka kaatua sitten....
Pistä se liina kahdesta kohdasta kattoon,jos vaan voit.Pysyy silloin tukevasti takatassullaan.JA MUISTA KÄYTTÄÄ TARHALIIVIÄ
tounge.gif
 
Keskituki on nyt paikoillaan ja meinaan napata molemmat renkaat mukaan....
Turpaliivin kanssa onnistunee....?
wink.gif
 
Jos pyörä on tuettu keskituelta, niin keulan voi tunkata huoletta pakoputkistosta ilmaan.

12R-kawa oli 3kk putkistonvarassa ja tukipiste oli lankarullilla, eli melkein taka-akselin kohdalla.

Tuolloin hirvittelin itsekkin nostoa tuosta kohtaa, mutta kun mittailin eripaikoista taipumia, niin mitään muodonmuutoksia ei tapahtunut edes noston aikana, saati pysyviä sellaisia..

Useimmat pyörät ovat keskituella ollessaan melko läheltä painopistettä tuettuja, eli silloin on melkein sama mistä sitä keulaa kohottaa koska nostoon tarvittava voima on niin mitätön..
Esim. ex-1100 zzr:n keulan jaksoi painaa keskituella ollessaan ilmaan yhdellä kädellä kauhukahvasta..
 
Ilman keskiseisontatukea olevia mopoja olen monesti nostanut putkista. Mutta en nostaisi jos on takaa lankarullilta tuettu. Jäykillä jalkatapeilla oleva on helppo, jerrykannut on normaalisti sopivan korkuiset, itselläni on pienet autopukit jotka toimii hienosti. Ilman jäykkiä jalkatappeka suosittelen työntämään terästangon taka-akselin pultista läpi ja siitä autopukeilla tai jerryllä.

Noin tukemalla pakosarjasta ei tarvitse montaa kymmentä kiloa nostaa.
 
Esim. ex-1100 zzr:n keulan jaksoi painaa keskituella ollessaan ilmaan yhdellä kädellä kauhukahvasta..
biggrin.gif
sää oot vahva...  
biggrin.gif


mulla istu 48kg emäntä takatelineellä eikä etupyörä hievahtanutkaan maasta c-mallissa...
talktohand.gif


toki sitäkin(pyörää) sitten nostettiin tunkilla putkiston alta ilman vaurioita...
No yhdellä kädellä ja yhdellä kädellä...
biggrin.gif


Kuitenkin niin, että yksin sai kevennettyä keulaa riittävästi ja samaan aikaan jalalla onnistui sarhaamaan sen parrunpätkän käyrästön alle..

Tuossakin nostonsiedossa meinaa putkiston malli melkoisesti.. Esim. 12-r vakiokäyrästö on sen mallinen, että nostopiste tulee hyvin eteen, käytännössä melkein pakoaukkojen kohdalle, eli vääntymistä ei juurikaan tarvitse pelätä...
 
Jäykillä jalkatapeilla oleva on helppo, jerrykannut on normaalisti sopivan korkuiset, itselläni on pienet autopukit jotka toimii hienosti. Ilman jäykkiä jalkatappeka suosittelen työntämään terästangon taka-akselin pultista läpi ja siitä autopukeilla tai jerryllä.
Taittuvistakin tapeista voi nostaa jos vaihtaa tapit ensin puolelta toiselle (eli taittuvat alaspäin).

Tosin ei se paljoa keulan nostamisessa auta, kun useimmissa pyörissä tapit ovat enemmän painopisteen takana kuin edessä.
 
Jäykillä jalkatapeilla oleva on helppo, jerrykannut on normaalisti sopivan korkuiset, itselläni on pienet autopukit jotka toimii hienosti. Ilman jäykkiä jalkatappeka suosittelen työntämään terästangon taka-akselin pultista läpi ja siitä autopukeilla tai jerryllä.
Taittuvistakin tapeista voi nostaa jos vaihtaa tapit ensin puolelta toiselle (eli taittuvat alaspäin).

Tosin ei se paljoa keulan nostamisessa auta, kun useimmissa pyörissä tapit ovat enemmän painopisteen takana kuin edessä.
Saahan sillä sen kiikun tehtyä tasapainoisemmaksi, kuin taaenpaa..
 
Esim. ex-1100 zzr:n keulan jaksoi painaa keskituella ollessaan ilmaan yhdellä kädellä kauhukahvasta..
biggrin.gif
sää oot vahva...  
biggrin.gif


mulla istu 48kg emäntä takatelineellä eikä etupyörä hievahtanutkaan maasta c-mallissa...
talktohand.gif


toki sitäkin(pyörää) sitten nostettiin tunkilla putkiston alta ilman vaurioita...
Tuon kyllä yleensä aika hoitaa kuntoon.....siis ei vahvaa hauista vaan mamman massanhankinnan
 
Esim. ex-1100 zzr:n keulan jaksoi painaa keskituella ollessaan ilmaan yhdellä kädellä kauhukahvasta..
biggrin.gif
sää oot vahva...  
biggrin.gif


mulla istu 48kg emäntä takatelineellä eikä etupyörä hievahtanutkaan maasta c-mallissa...
talktohand.gif


toki sitäkin(pyörää) sitten nostettiin tunkilla putkiston alta ilman vaurioita...
Tuon kyllä yleensä aika hoitaa kuntoon.....siis ei vahvaa hauista vaan mamman massanhankinnan
Muistakaa jättää vaimolle välipalaa siksi aikaa,kun pyörähtää kaupungilla vaihtaan rengas setin.
Radionkin voisi jättää soimaan, jos aikaa menee tarkoitettua kauemmin. Mukavampi siellä on istuskella ja odotella sitten.
tounge.gif
 
Jäykillä jalkatapeilla oleva on helppo, jerrykannut on normaalisti sopivan korkuiset, itselläni on pienet autopukit jotka toimii hienosti. Ilman jäykkiä jalkatappeka suosittelen työntämään terästangon taka-akselin pultista läpi ja siitä autopukeilla tai jerryllä.
Taittuvistakin tapeista voi nostaa jos vaihtaa tapit ensin puolelta toiselle (eli taittuvat alaspäin).

Tosin ei se paljoa keulan nostamisessa auta, kun useimmissa pyörissä tapit ovat enemmän painopisteen takana kuin edessä.
Niin, keskemmältä tukemalla jää vähemmän putkesta nostettavaa, eiköhän sen pitänyt tulla tässä kontekstilla ilmi. Ero on hetikohta paljon kun tullaan swingin päästä puoli metriä kohti massan keskipistettä.
 
Back
Ylös