• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ns. brittilaatu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NewmanRS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NewmanRS

New member
No niin, olen tässä jo hiukan aikaa ihmetellyt miksi RSn käytös tuntuu oudolta. Eilen sitten tartuin takarenkaaseen kiinni ja kappas, klappiahan siellä laakereissa on oikeen reilusti. Pyörällä ajettu vasta 14000km  
veryangry.gif

mad.gif

Kyseessä siis yksipuolisella swingillä varustettu malli.

Lisäksi termostaatti on paskana kun ei pyörässä lämmöt enää nouse normaaliin. Eli se tästä Trumpan ylivallasta minun kohdallani. Pitää varmaan ruveta katselemaan noita itäpyöriä..
Joku Hondako tässä nyt sitten pitäisi  
crazy.gif

Tiistaina JL-bikeen huoltoon, katotaan saako tosta toimivaa.

Just meinasin laittaa kysymyksen trumpan laadusta että tarviaako korjaamokäyntejä tai ite korjailla. Onkohan näis sama ku ooppelilla, jotkut tarvii korjausta ja toiset vaan öljynvaihtoja
nixweiss.gif

Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia, tuntuu hyvältä, käy ja toimii, mitä muuta voi toivoa...

tiiäppä tosta laadukkaammasta...?

mutta pidä vaan brittis, ja kuntoon se tulee kun kuluvat ja korkkaantuneet osat vaan vaihtaa uuteen ja toimivaan! jos laakeri paskana, niin ota vanha ja mee laakerikauppaan! sieltä löytyy takuulla parempia ja vahvempia vastaavanlaisia kuin mitä nää merkkiliikkeet niihin tökkii kiinni!

Pikkuharmejahan nuo on. Tietty ottaahan se aina pattiin kun edes jotain joutuu säätämään ja remppaamaan. Teknolelelut on vaan semmoisia että joskus joku komponentti on valmiiksi vähän heikossa hapessa , ja kilahtaa ennen aikojaan. Ja eikös uusissa peleissä alkutaipaleella kaikki kummallisuudet esiinny , jos niitä on ollakseen. Eikun mopo huoltoon ja kuntoon.
Itsellä Speedmasterilla kohta 10000 Km täynnä , ja ei ole
mitään huomauttamista ilmennyt (
nixweiss.gif
(koputtaa puupäätä)

No niin, olen tässä jo hiukan aikaa ihmetellyt miksi RSn käytös tuntuu oudolta. Eilen sitten tartuin takarenkaaseen kiinni ja kappas, klappiahan siellä laakereissa on oikeen reilusti. Pyörällä ajettu vasta 14000km  
veryangry.gif

mad.gif

Kyseessä siis yksipuolisella swingillä varustettu malli.

Lisäksi termostaatti on paskana kun ei pyörässä lämmöt enää nouse normaaliin. Eli se tästä Trumpan ylivallasta minun kohdallani.
Meinasitko, ettei Trumppa ole ihmisen tekemä
biggrin.gif
Aika pieniä vikojahan nuo olisivat, jos kyseessä olisi uusi henkilöauto, eivätkä ne kummoisia mopollekaan ole. Paitsi, jos joudut itse maksamaan sen termostaatin  
omg.gif

Jos takuu korvaa vauriot, niin ilmoittele tännekin. Olisi kiva tietää kuinka kauan siihen meni...

Pitää varmaan ruveta katselemaan noita itäpyöriä..
Joku Hondako tässä nyt sitten pitäisi  
crazy.gif
Vierailepa Honda-Talk osiossa silloin tällöin, vikoja niissäkin riittää, voipi olla että joutuisit ojasta allikkoon
wink.gif

Katu-uskottavuutesi ja huomioarvosi joka tapauksessa romahtaisi
tounge.gif

Myönnetään, tuli kiukunpuuskassa ehkä hiukan ylireagoitua  
blush.gif
kun olin niin vakuuttunut Trumpan laadusta. Pikkuvikojahan nuo. Eiköhän se tuosta vielä ajokuntoon tule. Eipä mulla olis varaa sitä vaihtaakaan..

No niin JL-bikestä soittivat ja sanoivat että ne on swingin laakerit jotka klappaa eikä pyöränlaakerit. Anyway, vaihtoon menee kunhan saavat osat tilattua. Voin kuitenkin hakea pyörän takaisin ajoon ja ajella siihen asti.

Hain pyörän perjantaina. Swingin laakerit vaihdettu, homma OK.
Ajoin kotiin, koitin takapyörästä, ja klappaa edelleen  
mad.gif

Kaveri vielä varmisti etten ole vaan vainoharhainen.

Ensi keskiviikkona taas takasin. Vastahan tässä on yhteensä ~900km
ajettu edestakaisin Salo-Espoo väliä tämän takia..

Kuluttajansuojalain mukaan sinulle ei saa aiheutua mitään kuluja takuukorjaukseen toimituksesta, joten periaatteessa pyörän myyjä on velvollinen korvaamaan matkasi, tai järjestämään kuljetuksen kohtuullisessa ajassa.

Tappelin aiheesta Seinäjokelaisten kanssa ja lupasivat korvata kulut jotka ovat aiheutuneet ylimääräisistä korjailuista. Pieni rahahan se on mutta ihan vaikka periaatteesta.

Kuluttajansuojalain mukaan sinulle ei saa aiheutua mitään kuluja takuukorjaukseen toimituksesta..
Tämä on faktaa. Kuitenkin täytyy muistaa, että huoltoon toimittamisessa on tietty käytettävä huollon keinoja. Eli turha vuokrata kuljetuskopteria ja olettaa huollon maksavan lystin
tounge.gif

Käytännössä siis yhteys myyjään/huoltoon/maahantuojaan joka hoitaa homman parhaaksi katsomallaan tavalla. Pätee kaikissa takuunalaisissa laitteissa ja vehkeissä, mutta yleensä sitä pitää osata vaatia. Lisäksi tämä koskee vain yksityishenkilöitä, ei yrityksen omistamia laitteita.

No johan on huonoa tuuria, onneksi on ajokelit loppumassa.
Silti ihmetyttää toi:

"klappiahan siellä laakereissa on oikeen reilusti. Pyörällä ajettu vasta 14000km"

Oletko könynnyt?, ajanut rataa sikana?, hiekkateitä?, pessyt paineella?, paljon painoa päällä? ..?
eek.gif

P.S. Itäpyörällä jo yli 10x toi km ja tiukalta tuntuu perä vieläkin..

Mopon omistaa rahoitusyhtiö -> maksa itte kuljetukses(ko)??
Hyvä kysymys, en tiedä.
Oikeasti tällä tietenkin tarkoitetaan yrityksen omaan käyttöön hankittuja laitteita, mutta tuo saattaa olla porsaanreikä. Tahtoo sanoa, että yrityksellä ei ole kuluttajansuojaa.

Toisaalta, itse en edes miettisi tai kertoisi tuollaista asiaa vaan mopon yksityisenä haltiajana vaatisin tuon kuljetuksen.

Virallisemman vastauksen saa varmaankin kuluttajansuoja-asiamieheltä.

Back