Nürburgring

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -R1-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-R1-

New member
Reilun parin viikon kuluttua ois tarkoitus suunnata Saksaan ja haaveissa siintää muutama kierros ringillä...
062802jumpie_prv.gif

Kiinnostaisi kuulla, jos jollakulla olisi kertoa vikkejä ja kokemuksia - itse en oikein muuta löytänyt kuin radan nettisivun... http://www.nuerburgring.de/

Minulla kuukauden päästä sama homma edessä.
- saako pyörällä mennä kakspäällä? Kannattaako?
omg.gif

- mitä kustantaa kierros?

Ajattelin myös tehdä saman reissun kesäkuussa.

Kierros maksaa muistaakseni about 15 (en kyllä ole asiasta täysin varma) euroa.

Radalle pääsee silloin kun ei ole kisoja. uusimmassa Torque-lehdessä oli pätkä aiheesta, voin tsekata kun pääsen lehden ääreen.

Viimeisen linkin mukaan hinnat olis prätkälle:

1 lap 14,- Euro
5 laps 56,- Euro
6 laps 70,- Euro
12 laps 135,- Euro

Ringiä on nyt sitten kierretty ja kyllä Köpi oli aivan oikeassa sen suhteen, että aivan uskomaton rata!!!
biggrin.gif
Jos jotain pitäisi tehdä toisin, niin olisin mennyt aikaisemmin (nyt oli perillä tuntia ennen sulkemista), jotta kierroksia olisi ehtinyt heittää useamman.

Ehdottomasti sellainen paikka, johon tehdään vielä joskus toinenkin reissu!!

Muille menijöille tiedoksi:

Opasteet moottoritieltä alueelle on hyvät, joten paikalle varmasti löytää.
Ainakin viime viikolla F1-radan myymälä meni kiinni jo klo 18 joten se kantsii huomioida, mikäli haluaa jotain "parempaa" matkamuistoa paikalta.

*kateellinen*
omg.gif

Montako kierrosta ehdit ajaa? Otitkos yhtään aikaa? Ööh, laskee nopeesti että yhteen kierrokseen mennee noin 10 - 11 minuuttia aikaa, eli max 5 ehdit tunnissa?

En ehtinyt ajaa kunnolla kuin yhden varsinaisen kierroksen, kun "lämmittely" meni ihan hämmätellessä, että näinkö siisti se todella on.. Ne pari kallistettua betonikurvia oli kyllä aika siistejä.
Mieli olisi todella tehnyt ajaa useampikin rundi, mutta tosiaan se aika teki tenän. En kellottanut aikaa, mutta tuskin mitään ihan ihmeellistä olisi ollut, kun ei tuossa oikein ehtinyt päästä sisään rataan...

Seuraavalla kerralla pitää suunnitella homma siten, että ehtii paikalle parina iltana!

Minä myös minä myös!

Mites maksut menee, onko se könttäsumma ja kerrot etukäteen kauan/monta kierrosta ajat vai laskeeko joku monta rundia ajat vai pitääkö joka kierros maksaa erikseen vai...?

Lipunmyyntisysteemi on hyvin samanlainen, kuin automaatit parkkihalleissa. Kopin seinältä aivan lähtöpaikan kupeesta löytyy sellainen lippuautomaatti, johon laitetaan euroja sisään ja laite tulostaa pahvilappusen (kone antaa vielä vaihtorahaakin, jollei summa täsmää). Sitten lipun kanssa ajetaan lähtöpuomille, lippu koneeseen, portti aukeaa ja ei kun menoksi...
smile_org.gif

Aivan täysiä kierroksia siellä ei pääse ajamaan, vaan jokainen uusi kierros pitää aloittaa lähtöpuomin kautta.

Back