Nykyiset RF900R kuskit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BANDIT-R
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

BANDIT-R

Kouluttaja
Omistatko kyseisen pyörän tai tiedätkö Rf900R paljon.
Kun omaa foorumia ei ole enää niin vaihdetaanko kuulumisia täällä.

Itselläni löytyy korjausopasta ja jotain remontteja tullut tehtyä.
Osiakin ostettuna maailmalta on.

Mielellään turisisi enemmänkin tästä "harvinaisesta" pyörämallista.

Ei muutakuin laitat viestin jos haluat olla tekemisessä RF900R
Suzukin kanssa


0-100kmh 2,5s Se on vähän se
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
 
Jees, tuollainen löytyy täältäkin
smile_org.gif


Vallan mukava peli on. kolme kesää on nyt päästelty menemään. Viime kesänä mamma ajoi myös kortin ja silloin suunnitelmissa oli pienehkö madallus. No madaltaminen jäi vielä tekemättä kun hommattiin mammalle paksumpipohjaiset ajokengät
tounge.gif


Viimeiseksi nyt syksyllä tuli vielä ostettua Corbinin satula RF:ään ja persus kiittää tästä jo parin sadan testikilometrin perusteella.

Nyt talven aikana taidan irrottaa kaikki jalkatapit + muut alumiiniosat niiden ympäriltä ja kiillottaa ne.
 
Itse kiillotin etuputkien alaosat, tuli hienot vaik hätäisesti tein.
Penkki on tällä hetkellä suutarilla kun en raaskinut corbinia ostaa.

Tarrat on tällä hetkellä mulla tilauksessa alaosaan jenkeistä, saas nähdä koska sieltä tulevat.
Ainakin sähköpostilla ovat olleet monta kertaa yhteydessä jotta saisin oikeat tarrat iso +heille.
 
Toi Corbini oli sellainen heräteostosten piikkiin luettava hankinta. En kyllä kadu vaikka väritys ei pyörään suorilta sovikkaan. Pienellä värjäilyllä siitä saa kyllä loistavan.

Paras puoli siinä on se että killuttimien ja tankin välissä on nyt muutakin kun ajohousut
biggrin.gif
Ei kolahtele kuopissa niin pahasti kuskin alapäässä...
 
Jep, tuommoinen '96 vuotinen löytyy multa. Keväällä menee 70 tonnia rikki eikä isompia ongelmia ole ollut (itse ajanut tuosta vajaat 30t). Omani on musta, täysin teipitön, ja muuten vakio paitsi edessä teräspunosjarruletkut.

Kivahan tuolla on huristella pitkin maanteitä ja/tai kylän raitteja..
062802moto_prv.gif
 
Joo täälläkin ilmottautuu yks RF900 R:n omistaja. Viime keväänä tuli hankittua ja vuosmalli oli 96. Pyörä on saksasta tuotu ja mittarissa 38 000 km. Just tässä vähäsen muokkasin Photoshopilla pyörän väriä ja ois tällänen sininen ihan mukava. Alkuperäisväri on sellanen tummanvihreä ja se ei oikein tunnu hyvältä mun silmissä.

http://img518.imageshack.us/my.php?image=motariphotoshopzh8.jpg

Ei sit oo hirmu hyvää jälkeä ku iha nopeesti äske tein tuon. Ja toista kertaa vasta käytin koko kuvankäsittelyohjelmaa
biggrin.gif
 
Mun Rf on tuotu Italiasta joskus. mittarissa nyt sopivasti 66600
Itse kummastelen aina et miten vähän saksassa ajetaan moottoripyörillä kun just toi 38tkm se on 96 pyörälle alle 3500km per vuosi. Itsellä tuli pelkästään kesä loma viikolla 2400km ja todellakin ajoin vain siirtymiä paikasta A paikkaan B.

No kunhan mietin itsekseni.

Asiaan sain tehtyä mielestäni hyvän parannuksen pyörään kun lasitoin 12V ulostulon siihen vasemmalla puolella olevaan lokeroon.
Siitä on sit hyvä latailla puhelin reissussa tai ottaa virtaa johonkin muuhun.
Hintaa tuli komeasti 12€ koko hoidolle.
Suosittelen.
 
Asiaan sain tehtyä mielestäni hyvän parannuksen pyörään kun lasitoin 12V ulostulon siihen vasemmalla puolella olevaan lokeroon.
Siitä on sit hyvä latailla puhelin reissussa tai ottaa virtaa johonkin muuhun.
Hintaa tuli komeasti 12€ koko hoidolle.
Suosittelen.

Ihan hyvä idea toi sähkösysteemi.

Ite tosiaanki haluisin uudet maalit tuohon pyörän pintaan. En sitten tiedä että onko se hirmu kannattavaa mutta kun muuten tykkään hirveesti tuosta pyörästä. Ja sit pitäis nuo kuristimet ottaa pois. Vieläkin nimittäin 100hp tossa.
 
Multa kans löytyy kyseinen peli vm-96.Tuotu aikoinaan myös saksasta,ollut kuristettu vuoteen 2004.
Suomessa poistettu kuristukset ja vaihdettu factoryn suutinsatsi ja syttypyörä sekä laserin putki.
Lisäksi perää on nostettu "koiranluilla" ja asennettu huggeri.

Hyvin on pelittänyt muuten,mutta eturengas ei tahdo aina pysyä tiessä kiinnni
biggrin.gif
.

Niin ja ne munat tosiaan on tankissa kiinni,varsinkin kun tuota perää on vielä korotettu.
 
No onkos muut Rf-kuskit käyneet ajeleen kun on noi kelitkin olleet hienot?

Saas nähdä minkälaisen penkin saan suutarilta alkuvuodesta kun on kysellyt jo kahteen kertaan et mitäs tälle penkille oikein pitää tehdä?

Nyt on ollut lainapenkki kiinni et saa vähän käydä ajeleen.
 
Nyt harmittaa kun joutu viemään pyörän Prätkätalleille.
sad_orig.gif

Ei siinä mitään mutta kun pyörä oli duunipaikalla oli niin helppo lähteä talvellakin ajelulle ruokatunnilla.

Nyt joutuu odotteleen et saa avaimen tallille, tänäänkin ois ollut hienopäivä käydä vähän kurvaileen.

No ensi vuotena avaimet toivottavasti taskussa niin pääsee heti ajeleen kun kelien puolesta on mahdollista.
 
Aihetta sivuten...
Tuli hankittua "toiseksi pyöräksi" tuollaien RF600F -95
Löytyisikö mistään kys.peliin manuaalia vaikka pdf-muodossa?
 
Aihetta sivuten...
Tuli hankittua "toiseksi pyöräksi" tuollaien RF600F -95
Löytyisikö mistään kys.peliin manuaalia vaikka pdf-muodossa?
Löytyy CD-manuaali ( RF 600 Service Manual) tuohon...laita yhteystietoja vaikka privana tms. Yllättävän huoltoystävällinen laite kaiken kaikkiaan...ainakin jos omaan YZF:ään vertaa
 
Tässä yksi rf600r käskyttäjä, pyörä vm:94 ja mittarissa 63tkm. näyttäisi hieman öljyä nauttivan, meniskö joku litra/1000km jos nyt enää viime kesästä muistaa tarkasti ja nyt olisi aika alkaa kunnostamaan sitä tulevaa kevättä/kesää varten. Eli nyt ajattelin sitä et onko 600 ja 900 koneissa eroa vain tilavuudessa? tietenkin välitykset mutta muuten vai onko täysin eri kone? Jos koneremppaa ajattelee niin onkohan osat kuin kalliita tähän malliin? Minkälainen homma on purkaa se motti kun itse haluan ja aionkin sen tehdä, eikä peukalokaan aivan keskellä kämmentä ole??Kevättä odotellessa!!
sport05.gif
 
Hei meitähän on Ahvenistolla ekalla ratapäivällä ainakin kaks RF:ää kiertämässä rataa
smile_org.gif
 
Tässä yksi rf600r käskyttäjä, pyörä vm:94 ja mittarissa 63tkm. näyttäisi hieman öljyä nauttivan, meniskö joku litra/1000km jos nyt enää viime kesästä muistaa tarkasti ja nyt olisi aika alkaa kunnostamaan sitä tulevaa kevättä/kesää varten. Eli nyt ajattelin sitä et onko 600 ja 900 koneissa eroa vain tilavuudessa? tietenkin välitykset mutta muuten vai onko täysin eri kone? Jos koneremppaa ajattelee niin onkohan osat kuin kalliita tähän malliin? Minkälainen homma on purkaa se motti kun itse haluan ja aionkin sen tehdä, eikä peukalokaan aivan keskellä kämmentä ole??Kevättä odotellessa!!
sport05.gif
Ei kai noilla maileilla pitäisi öljyä palaa...mitä laatua sulla on koneessa ollut ( = vaikka täyssyntikka 10W40 kuluu niin esim puolisynteettinen saattaa pysyä paremmin sisällä. Tää havaittiin omakohtaisesti RF600:ssa, öljyt olivat ekaksi Castrol GPS10W40 ja tokaksi puolisynteettinen BelRay EXP10W40)

Tuskin se mikää maailman ihmeellisin moottori on (Repair manual löytyy hyllystä), jos tuon haluaa purkaa ja porata / rengastaa tms. Esim venttiilikoneiston tsekkaus kävi todella kätevästi

Käsittäisin että ( kuten moniin muihinkin Japperinelosiin) täysi tiivistesarja on aika kallis...eli yksi vaihtoehto voisi olla koko mylly ( Ebay tms)

Eipä tuo RF ole ollenkaan niin v***umainen huoltaa ole kuin YZF750R (noin yleisesti ottaen)
 
Miten se öljyn laatu tai merkki vaikuttaa siihen syökö se pyörä sitä öljyä vai ei?? no mulla on just tota castrolin gps 10w40... voishan tuota kokeilla sitä öljymerkin vaihtoa.
smile_org.gif
 
Minä kaadoin omaan RF600 Hondan GN4-öljyt sisään ja ovat pysyneet siellä...
Samoilla öljyillä ajan myös cbr1100XX.llä.
Gastrolin liukasteilla vaihteet palaavat huonommin....
(oma mielipide)
 
Back
Ylös