• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nykypyörät hitaita?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RHead
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

RHead

New member
Miten on joko on mahdollisesti rikottu vanhaa ennätystä 0-100km/h stock tehdasvalmisteisella pyörällä? Muistaakseni aika pitkään titteliä on hallinnut Suzuki RF 900R ja aika muistaakseni tais olla vielä 2.5s ja testi oli suoritettu bikessa. Ihme on, jos nykypyörillä ei sitä ole saatu rikottua.
kaboom.gif
 
Se on rikottu jo monesti.
Bike ei vain kehtaa ilmoittaa, että Kawalla pääsee.

Palkokasvi uloimmassa hengitystien sisäänottoaukossa ei ole terveellistä.
 
Miten on joko on mahdollisesti rikottu vanhaa ennätystä 0-100km/h stock tehdasvalmisteisella pyörällä? Muistaakseni aika pitkään titteliä on hallinnut Suzuki RF 900R ja aika muistaakseni tais olla vielä 2.5s ja testi oli suoritettu bikessa. Ihme on, jos nykypyörillä ei sitä ole saatu rikottua.
kaboom.gif
Nykyiset kilokyykyt eivät ole parhaimmillaan 0 - 100 km/h kiihdyttelyssä.

Joku V-Max -tyyppinen pyörä toimii paremmin, siitä vain pitäisi optimoida ominaisuudet tuohon.

Myös mittaustuloksia voi vähän kyseenalaistaa.
 
Ennätys on rf 900 suzukilla voimassa mittauksessa oli tehokkaampiakin rätkiä. Ja mittaus on virallinen vaikka ei ole jenkkien tekemä.
 
joo, vääntävä kone ja sopivat välitykset ja matkapyörän alusta on hyvä yhdistelmä 0-100 aikaan.

huono se on tommosella perse pystyssä kyykyllä vedellä nollasta sataan, kun ykkösellä pääsee 170km/h:ssa,niin eihän se pääse edes tehoalueelle ennen satasta.!
 
Tuo 0-100 km/h on nykypäivänä huono mittari vertailtaessa vaikkapa eri moottoripyörien "hitautta" tai nopeutta; onnistunut suoritus vaatii taitoa ja erot ovat todella pieniä, tarvitaan siis tarkat mittalaitteet. Varttimaili on jo eri asia vaikka siinäkin on taidolla paljon merkitystä.
Parempi olisi 0-200 km/h tai 1000 m matka.

Muutenkin homma on yhtä mielekästä kuin vertailla huippunopeuksia...
 
0-100 = mitä järkee mitata ku ratkasee kuski enemmä ku pyörä?

0-200 = paljon järkevämpää koska voimaa saa tehovehkeissä kunnolla takaselle vasta lähellä satasta joten ehtii saada jotain irtiki vehkeestä.
 
Mun mielestä kannattaa mitata 100-200km/h tai 100-250km/h jos _pyörän_ kiihtyvyyttä/voimavaroja halutaan mitata, eikä kuskin..
 
Vai niih..

Niin jos halutaan mitata... ööh mitä? kuskia? Jos paska kuski ajaa tonnista uutta pyörää ja sama paskakuski sitä 900rffää..
kummalla vetää kovemman ajan? (Kun puhun paskakuskeista niih en tarkoita jätekuskeja.. vaikkakin sama ero taitaisi tulla...)  Huippu kuski, samat pelit? Taidanpa sittenkin uskoa rffää... 0-100kmh  Taitaa olla nopein.. Jos ei ole, antakaa faktoja. Tuo kiihdytys taitaa olla suomessa aikalailla se ainoa laillinen kokeilu muoto mitä voi kokeilla mattimeikäläinen ja jussi juonio ilman sanktioita... (Ilman että mennään lentokentälle.)
Semmoosia.

sport05.gif
 
Vai niih..

Niin jos halutaan mitata... ööh mitä? kuskia? Jos paska kuski ajaa tonnista uutta pyörää ja sama paskakuski sitä 900rffää..
kummalla vetää kovemman ajan? (Kun puhun paskakuskeista niih en tarkoita jätekuskeja.. vaikkakin sama ero taitaisi tulla...) Huippu kuski, samat pelit? Taidanpa sittenkin uskoa rffää... 0-100kmh Taitaa olla nopein.. Jos ei ole, antakaa faktoja. Tuo kiihdytys taitaa olla suomessa aikalailla se ainoa laillinen kokeilu muoto mitä voi kokeilla mattimeikäläinen ja jussi juonio ilman sanktioita... (Ilman että mennään lentokentälle.)
Semmoosia.
Mikä sun pointti on?
 
Mikä sun pointti on?
Hyvä kysymys. Täytyy myöntää, että ei ole kyllä ainoa kerta, kun joku kirjoitus ei ole täällä itselleni auennut. Ilmeisesti paikka halutaan pitää avoimena kaikille harrastajille, eikä näin ollen ihan pieniin juttuihin jakseta puuttua.

(Tämä näin yleisenä huomiona, ei välttämättä tuon kirjoituksen perusteella pelkästään)
 
Mun mielestä kannattaa mitata 100-200km/h tai 100-250km/h jos _pyörän_ kiihtyvyyttä/voimavaroja halutaan mitata, eikä kuskin..
0-100 = mitä järkee mitata ku ratkasee kuski enemmä ku pyörä?
Joissakin urheilulajeissa arvostetaan ns. humaanin panosta enemmän kuin sen alla olevan vehkeen...
tounge.gif


Se simppeli fakta, että nykyiset kilokyykyt eivät ole parhaimmillaan 0 - 100 km/h kiihdytyksessä ei poista tosiasiaa liikennevalokiihdyttelyjen nopeusalueesta.
033102bebe_1_prv.gif
 
Se simppeli fakta, että nykyiset kilokyykyt eivät ole parhaimmillaan 0 - 100 km/h kiihdytyksessä ei poista tosiasiaa liikennevalokiihdyttelyjen nopeusalueesta.
033102bebe_1_prv.gif
Liikennevalokiihdyttelyissä malmikasat näyttää takalaukkua, siinä ei paljon mieltä lämmitä "laminoitu Masturbike voittaja 2005 testikopio" taskussa
tounge.gif
biggrin.gif


Todelliset (ja dynopaperin) tehot näyttääkseen on sitten pakko päästää parilla ekalla vaihteella rajoittimeen saakka, sitten saakin esitellä ajokorttia setä siniselle
tounge.gif
biggrin.gif
 
Se simppeli fakta, että nykyiset kilokyykyt eivät ole parhaimmillaan 0 - 100 km/h kiihdytyksessä ei poista tosiasiaa liikennevalokiihdyttelyjen nopeusalueesta.
033102bebe_1_prv.gif
Liikennevalokiihdyttelyissä malmikasat näyttää takalaukkua, siinä ei paljon mieltä lämmitä "laminoitu Masturbike voittaja 2005 testikopio" taskussa
tounge.gif
biggrin.gif


Todelliset (ja dynopaperin) tehot näyttääkseen on sitten pakko päästää parilla ekalla vaihteella rajoittimeen saakka, sitten saakin esitellä ajokorttia setä siniselle  
tounge.gif
biggrin.gif
Kyllä näillä tonnisilla kyykyilläkin pääsee lähelle 2.5s vakionakin 0-100km/h kun vähän reenaa.. Onhan niitä kellotettukin, esim Kiiran toimesta. Tosin onnistumisprosentti ei välttämättä ole hirveen korkea
tounge.gif


Alustaa säätämällä pääsee sitten alle 2s 0-100km/h, eli madallusta ja pidennystä hiukan..

Mutta aina niillä osaava kaveri sen verran poistuu valoista, ettei kaikenmaailman **mosohvat, customit ja muut lätkyttimet pärjää
wink.gif
 
ei paljon mieltä lämmitä "laminoitu Masturbike voittaja 2005 testikopio" taskussa...
biggrin.gif

*nauraa kippurassa*


Millainen olisi liikennevalokunkku?

Kuvittelisin jotain seuraavaa:
- ei keuli herkästi eli riittävän pitkä akseliväli ja sopivan jäykkä perä
- ei sudi herkästi eli riittävän kevyt
- ykkönen riittää todellista 105 - 110 km/h
- riittävästi tehoa
- jeesaisko raskas kampiakseli? Kierrokset vaan riittävän ylös ja kytkimellä...?
eek.gif
 
Millainen olisi liikennevalokunkku?
Muutama vuosi sitten ilmestyneessä PB:ssä olivat kokeilleet, ja Hondan CB1300 oli ollut aika toimiva peli.  Siinä oli mitattu kiihtyvyysarvoa, ja Honda oli saanut siinä kohtuu reippaat lukemat. Ei siis mitään aikoja, vaan ihan puhdasta kiihtyvyyttä.

Välityksetkin ilmeisesti sopivat siihen hommaan, ja paukkuakin kuitenkin kohtuudella.
 
Vai niih..

Niin jos halutaan mitata... ööh mitä? kuskia? Jos paska kuski ajaa tonnista uutta pyörää ja sama paskakuski sitä 900rffää..
kummalla vetää kovemman ajan? (Kun puhun paskakuskeista niih en tarkoita jätekuskeja.. vaikkakin sama ero taitaisi tulla...)  Huippu kuski, samat pelit? Taidanpa sittenkin uskoa rffää... 0-100kmh  Taitaa olla nopein.. Jos ei ole, antakaa faktoja. Tuo kiihdytys taitaa olla suomessa aikalailla se ainoa laillinen kokeilu muoto mitä voi kokeilla mattimeikäläinen ja jussi juonio ilman sanktioita... (Ilman että mennään lentokentälle.)
Semmoosia.
Mikä sun pointti on?
Pointti??  

Mahdollisesti se että rf900 on nopein??
Se on pointtini ja pyysin vielä esittämään faktaa jos jollain on esittää nopeammasta pyörästä.
Tässähän kyseltiin sitä että onko nykypyörät nopeampia ja omasta mielestäni vastasin siihen kohtuu selkeesti. Eikös täällä suorastaan pitänyt esittää mielipiteitä?? Korjatkaa jos oon väärässä??
 
Back
Ylös