• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Nyrkkipaja Espoossa?

Tenere-Heikki

New member
Näin "junantuomalle" ei vielä Espoon nyrkkipajatarjonta hallussa, eli mistäpäin kannattaisi alkaa kysellä, kun työnä olisi tehdä alumiiniseen T-kappaleeseen pari kierteytettyä reikää (M6) lampun- / mittaristonkiinnikkeille?

käyt sillä rahalla ostamassa semmoisen kierretappisarjan. harjoittelet ekana pariin osaan ja sitten teet siihen alumiiniseen itse. on helppoa ja nopeaa.. isket kuule kappaleen tukevasti kiinni pöytään. 5mm poranterällä nätti reikä ja siihen tekemään.. leikkuu öljyä tai vaikka vanhaa moottoriöljyä siihen kaveriksi.

P.S. Minkäslaisia mopoliikkeitä Espoossa on? mitenkäs muu tekeminen siellä? itse muutan sinne kanssa viikonpäästä.

käyt sillä rahalla ostamassa semmoisen kierretappisarjan. harjoittelet ekana pariin osaan ja sitten teet siihen alumiiniseen itse. on helppoa ja nopeaa.. isket kuule kappaleen tukevasti kiinni pöytään. 5mm poranterällä nätti reikä ja siihen tekemään.. leikkuu öljyä tai vaikka vanhaa moottoriöljyä siihen kaveriksi.

P.S. Minkäslaisia mopoliikkeitä Espoossa on? mitenkäs muu tekeminen siellä? itse muutan sinne kanssa viikonpäästä.
+1
Ellei sitten ole tarvetta saada reikä just presiis millilleen oikeaan paikkaan.

Oletettavasti kyseinen T-pala on eloksoitu, joten tarvitsee kunnon iskun pistepuikosta ennen porausta, mutta muuten alumiiniin saa käsiporallakin siistin reijän aikaiseksi.

Multa löytyy kierretappisarja Vantaalta lainaan jos kaipailee. Akkuporakin löytyy. Poranteristä en tiedä löytyykö. Saattasin jopa jelpata vääntämään reiän ja kierteet.

Reikien asemointi on sen verran tarkkaa (kiinnikerauta pulttautuu sekä ylempään että alempaan T-kappaleeseen ja ylemmästä puuttuvat nuo kiinnikereiät), että suosiolla annan tuon askarreltavaksi muille, joilta löytyy pylväsporakone. Minun tuurillani odotettavissa olisi kuitenkin itkuhuutoa ja 'saata-NAH!'-karjaisu, kun reikä olisikin sopivan iloisesti viturallaan.

EDIT: Palikat Protoshopille Otaniemeen - kiitokset Talttapäälle! Saattaa olla hieman overkilliä teetättää nuo parit ruuvivaraukset "hienomekaanisella konepajalla", mutta toisaalta ei kehtaa MG Daytonan vaikeastilöydettävää T-kappalettakaan pilalle kötöstää.

sanoi:
Mulle on isot pojat opettanu, et alumiinia kun työstää, niin pitäs käyttää Sinolia leikkuunesteenä...
Kierteitä tehdessä tarvitaan kunnon voitelua. Tenttua ei aina tarvitse käyttää ulkoisesti. Riippuu työstettävästä kohteesta ja kaikesta sen sellaisesta.
tounge.gif

tarvitsee kunnon iskun pistepuikosta ennen porausta
käh käh, eikös se mee niin et metalliin ku metalliin tehdään puikolla merkki ennen porausta ;)
Käh, käh, ei mee niin. ;)

Ymmärsit kuitenkin mitä tarkoitin.
smile_org.gif

olispa mullakin isot pojat joskus opettanut jotakin.. tää on tätä nyky nuorisoo. Netit ja kaikki, saatana..

Nyt kun tänne on hamuiltu espoolaisia kirjoittajia topikkiin niin onkos teillä joku ihmeempi ajoreitti aina sunnuisin tai kokoontumispaikkoja?

Back