Vastaillaanpas tänne omia kokemuksia kyseisestä pyörästä.
Itse ajelen pääasiassa omalla gsx-r tonnisella, joka kuuluu himpun verran eri kategoriaan, kuin tuo M1800R. Perheeseen tuli sitten tälläinen pyörä, ja on tuon meidän vanhuksen kanssa välillä vaihtelun vuoksi vaihdeltu mopoja.
Ensimmäisenä, kun istahtaa kyseisen pyörän päälle, ihmettelee, että kuinka yli 300kg voi olla näin näppärä ja kevyt käsitellä. Matala painopiste ilmeisesti vaikuttaa
Ajossa tällä pelillä ei ole kiire mihinkään. Tehoa löytyy customiksi ihmeen hyvin, mutta eipä sitä ollut juuri hirveä hinku käyttää. Muutaman sadan kilometrin aikana taisi tulla kerran kelattua ekat kolme vaihdetta.
Leppoisa meno maistuu paremmin. Vitonen silmään ja kainaloita tuulettamaan. Reilu 80km/h vauhdissa kierroksia on juuri yli 2000rpm ja meno on mukavan eleetöntä. Tästä pystyy nätisti kahvaa kääntämällä sujahtaa autosta ohi. Tuuli haittaa alle 120 vauhdissa matkan tekoa aika vähän.
Bensaa taisi mennä jotain kuuden litran pintaan suht. rauhallisessa ajossa.
Perään tuli vaihdettua sisään ajon aikana öljyt 4 kertaa ekan 3000km aikana. Ei ole mikään iso vaiva ja sieltä irtoaa sitä metallisilppua ihmeen paljon (kun ei ole suodatinta, kunten koneessa, jää sekaan pyörimään).
Litran purkki riitti kyseiseen operaatioon ja viimeisellä kerralla taisi olla proppu täysin puhdas.
Vakio putki on alle 3000rpm melko hiljainen ja sen jälkeen alkaa pitämään jonkinlaista elämää. Tuskin tulee tarvetta vaihtaa runsaan matka-ajon takia mökäputkea. Jarrut näin äkkiä katsottuna samat kuin gsxr:ssä ja niillä pysähtyy tarpeen vaatiessa.
Huollot tulee tehtyä oikeastaa kaikki itse ja öljyä lisättäessä tulee helposti laitettua liikaa mittatikun mukaan. Jollain Saksalaisella intruder forumilla oli tästäkin pitkä ketju juttua.
Puskee silloin herkästi putsarikotelloon ylimääräiset.
Voin linkittää kyseisen ketjun joskus kunhan jaksan kaivaa sen.
Kyytiläisen paikkaa ei ole vielä itse tullut kokeiltua, mutta eipä siitä ainakaan kukaan ole alle 100km lenkeillä valittanutkaan.