\o/ Ducati pihalla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sartre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sartre

New member
Minustakin sitten tuli onnelinen Ducatin omistaja. Helsinki-Turku siirtymä tuli tehtyä liiallisessa kiireessä ja aivan liian suoraa linjaa...

Se on kyllä sanottava, että kromilehmässä oli hivenen rennompi ajoasento. No kaikkeen tottuu luulisin..

Suositelkaapa muuten ko. kapistukseen uutta takanakkia. Nykyinen on niin neliöksi ajettu, että jo pelkkien ajo-ominaisuuksien vuoksi lienee fiksua vaihtaa uutta nakkia alle.
 
Jee
062802jumpie_prv.gif


Mikä Ducati? Metzelerin Sportec M-1 oli ihq rengassarja Supersporttiin...
 
No jotaionhan tässä tohinassa jäi mainitsematta
biggrin.gif


750Sport FF -01 ja darkkina tottakai
biggrin.gif
 
No onneksi olkoon vaan uuden kivan mopon johdosta.
smile_org.gif

sanoi:
Se on kyllä sanottava, että kromilehmässä oli hivenen rennompi ajoasento. No kaikkeen tottuu luulisin..
Kyllä maar, parin kolmensadan jälkeen ainakin. Itsellä meni sport-touring -moposta siirtyessä n. 30-50 kilsaa, ja pikkuhiljaa se aika 'kompakti' ajoasento (melko kyykky itse asiassa) rupesi vaikuttamaan ihan luontevalta, varsinkin kun ajeltiin mukavia mutkateitä. Se satulakin oli itse asiassa yllättävän mukava. Minusta siihen stongaan ei kannata edes laittaa mitään korotuspaloja, vaan ajaa vaan niillä orkkisklipareilla.

sanoi:
Suositelkaapa muuten ko. kapistukseen uutta takanakkia. Nykyinen on niin neliöksi ajettu, että jo pelkkien ajo-ominaisuuksien vuoksi lienee fiksua vaihtaa uutta nakkia alle.
Juu on, jos se on keskeltä kaljuuntunut. Mutta se nakin valinta riippuu vähän siitäkin että mikä siellä edessä on. Jos siellä ei nyt mikään Battlaxia tms. ole, niin minusta Pirellin tavallinen Diablo on oiva valinta, tai enempi mutkateille ja radalle orientoituneeseen ajoon myös Supercorsa. Molemmat toimivat mainiosti ko. pyörässä. Suosittelen silti myös etunakin vaihtamista samanlaiseen, jos siellä on joku kovin erityyppinen rengas(seos) alla. Tosin ei sillä kovin suurta merkitystä ole muuten kuin reippaammassa mutka-ajossa ja etenkin radalla. Toinen kokeilemisen arvoinen yleisrengas voisi olla Michelinin Pilot Sport... vai olikos se Power, siis se jossa on keskellä kovempaa ja reunoilla pehmeämpää seosta. Tosin noista ei ole samantasoista omaperskokemusta kuin Pirelleistä, ja juuri tuossa pyörämallissa.
 
Näyttääpä italon shopista irtoavan kevättarjouksena niin halvalla gummeja, että taidan vaihtaa molemmat samaan syssyyn. Onkos noiden renkaiden kestävyyden välillä kuinka hurjia eroja?

Täytyy kyllä sanoa, että tuo Dukatin moottorijarru oli aika aika hurja kokemus vaikka twineillä on tähänkin asti ajettu. Mutta toisaalta se, että kahvaa vääntäessä oikeasti tapahtuu jotain on kyllä aika hilpakka tunne
cool.gif
 
Diablot kestää ihan mukavasti. Pidät vaan tiellä riittävän korkeat paineet. Sittenradalle tai reippaampaan mutka-ajoon voi niitä vaikka tilapäisesti laskea.

Omassa ss750:ssä Diablosetti toimi hyvin sekä kadulla, että radalla.

ss900:lle on odottamassa corsat, jos ne vanhat diblot saisi kulutettua loppuun.
 
Sinne meni Diablot tilaukseen. Alla muuten on tällä hetkellä Misukan Macadamit.. Mikäköhän hirveä kohtalo on ajanut entisen omistajan noinkin epätoivoiseen tekoon
omg.gif
 
ONNITTELUT vaan uuden pyörän  johdosta  
062802jumpie_prv.gif
ja tervetuloa ducatistien ihmeelliseen maailmaan  
062802moto_prv.gif
miksi tyytyä tavanomaiseen, kun voi valita parhaan  
inlove.gif
heh, heh...ja tervetuloa kerhoon myös, siis ducati klubiin...
 
Joo, onnittelut.
Omakin 750 S vaihtui juuri tunti sitten 900 SS:n, joka nyt seisoo tuossa pihalla.
 
Onnittelut Sartre :lle ja aksu :lle !!

Ducatin ajoasento ei ole tehty kaupunkiajoon, mutta minkäpä kyykyn olisi? Maantiellä opit huomaamaan, miten kiva sillä on ajaa, kunhan valkkaat vähän mutkasemman tien.

Tänään kävin pyörähtämässä Lappeenrannan keskustassa ja siellä tuntu olevan kaiken autokansan kokoontumisajot menossa.
Ei ainakaan palellut tuon ilmajäähytteisen satulassa. . .
 
Sitä riemua kestikin sitten täydet 3 päivää. Ducati on ehjä, mutta mies on rikki. Tuli törttöiltyä ihan ilman mopoa ja selvinpäinkin vielä.

Näin kolmen leikkauksen ja 11 sairaalapäivän jälkeen täytyy sanoa, että itsensä telominen, tarkemmin sanoen säären, telominen ei vaan kannata.

No fysioterapeutti lupaili, että 6vk sisään pääsisi kepeistä eroon ja jos polvi vaan taipuu tuohon tiukkaan kulmaan, niin sitten ei tätä miestä pitele mikään poissa mutkapätkiltä
sport05.gif


Onneksi se on perkeleen nätti ihan vaan katsellakin
biggrin.gif
 
Jaahas. Nostellaanpa tätä ylös, nyt kun on ekat mutkat tukatin kanssa heitetty.

On se vaan huikea pyörä.Totuttelemista toki vaatii, mutta  
inlove.gif
inlove.gif
. Ainoa ahdistus johtuu kaverista, joka pysyi ekalla lenkillä domin kanssa ahterissa kuin naulittuna. No olihan se tiedossa, että miehestä loppuu ominaisuudet paljon ennen pyörää 
biggrin.gif


Niin ja yhdyn edellisiin vähäisestä ajokokemuksestani huolimatta; Diablot tuntuvat toimivan erinomaisesti ducatin alla
 
Juu, sillä on ihan oikeasti kiva ajella näennäisestä 'mopoudesta' huolimatta, ja se on erinomainen opettelupyörä. Eli sillä on hyvä ja mukava opetella sitä mutka-ajon perusteita, ja se kokonaisuus yleensä houkuttelee ajautumaan juuri sinne mutkaisemmalle puolelle asfalttiteitä. Diablot sopii siihen yhtälöön vallan mainiosti.
 
Back
Ylös