• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ohjausiskari gixxeriin...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harkkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

harkkis

New member
pitäs hommata uuteen kilo gixuun ohjausiskari, mutta minkä hommais? Onkohan kellään käytännön kokemuksia, mikä voisi olla hinta/laatu suhteeltaan paras siihen??
 
hinta-/laatusuhteeltaan parasta on, kun otat ja vaihdat siihen alkuperäiseen ohjausiskunvaimentimeen jäykemmät öljyt.

w20 keulaöljy on ainakin omassani toiminut hyvin.
ja jos minä osaan vaihtaa siihen öljyt, niin varmasti kaikki muutkin.
 
saattaapi olla... mutta kuulemma alkuperäisen ero esim. öhlinssiin on huomattava!?
 
Osta Öhlari, ei tarvii enää murehtia woblauksista. Kallishan se on, mutta ainakin omassa pelissä joka sentin arvoinen.
 
Osta Öhlari, ei tarvii enää murehtia woblauksista. Kallishan se on, mutta ainakin omassa pelissä joka sentin arvoinen.
Ainakin Öhlinsin ja WP:n tuotteisiin voi luottaa, muita voi kokeilla kantapään kautta...
cool.gif
.
Itse luotan tällä hetkellä öhlariin. Kohtuuhintainen turvavarusteeksi.
 
Mistäs kummasta sen tietää, onko joku Öhläri parempi kuin alkuperäinen? Omassani ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia ravistuksia missään vaiheessa, vaikka etupyöräkin on joskus hieman keventynyt. Eikä tunnu paikallaan mitenkään jäykältä käännellä. Miten siitä vielä parannetaan?
 
hinta-/laatusuhteeltaan parasta on, kun otat ja vaihdat siihen alkuperäiseen ohjausiskunvaimentimeen jäykemmät öljyt.
Onkos hyviä vinkkejä antaa öljyn vaihdosta?
withstupid.gif

Avataanko päästä vai valutetaan öljy pihalle poistopropusta (pieni ruuvi kyljessä) ja uus öljy takas samasta reiästä?
paljonko pannaan öljy, sama määrä kun tulee ulos?
 
Mistäs kummasta sen tietää, onko joku Öhläri parempi kuin alkuperäinen? Omassani ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia ravistuksia missään vaiheessa, vaikka etupyöräkin on joskus hieman keventynyt. Eikä tunnu paikallaan mitenkään jäykältä käännellä. Miten siitä vielä parannetaan?
Gixxerin orggisdamperi ei kuulemma estä woblauksia, Öhlari sen taas tekee. Siitä sen huomaa. Kuten sanottu, omassa pelissä (zx-6r -03) joka on kohtuu herkkä woblaamaan loppu keulasta elo täysin kun Öhlinsin ruuvasi nokalle. Suosittelen.
 
Mistäs kummasta sen tietää, onko joku Öhläri parempi kuin alkuperäinen? Omassani ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia ravistuksia missään vaiheessa, vaikka etupyöräkin on joskus hieman keventynyt. Eikä tunnu paikallaan mitenkään jäykältä käännellä. Miten siitä vielä parannetaan?
Nykyisen Gixxerini orkkis-ohjausiskari on ihan täys **ska verrattuna siihen säädettävään Öhlariin jonka laitoin entiseen Rykköseeni.. Ehkä tässä on tarpeeks selvä vastaus
tounge.gif
 
Mistäs kummasta sen tietää, onko joku Öhläri parempi kuin alkuperäinen? Omassani ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia ravistuksia missään vaiheessa, vaikka etupyöräkin on joskus hieman keventynyt. Eikä tunnu paikallaan mitenkään jäykältä käännellä. Miten siitä vielä parannetaan?
Jos käyt radalla ja vauhtisi vähän nousee, niin orggisiskari alkaa jakelemaan aika ikävästi. Alkuperäinen ei vaan ole riittävän jäykkä/nopea ottamaan vastaan ratarenkaan pitoa. Pikkuisiin etupään kevennyksiin katuajossa ja pyörän ollessa pystyssä se on varsin OK. Perusajoon sitä tuskin kannattaa vaihtaa. Itse olen ajanut sillä yhden kisankin, kun varsinainen iskarini hajosi.

Kun vaihtaa iskarin, on tärkeää varmistua, että iskari on paineistettu (tyyliin Öhlins, WP ja monet muut). Paineistamaton iskari (esim LSL) on turhan hidas, sillä siinä on aina hieman vaimennusvapaata liikealaa, ennen kuin männän liike on niin nopea, että öljy alkaa hidastaa liikettä. Toisin sanoen, paineistettu voi olla löysemmällä (=herkemmällä), vaimentaakseen saman eturenkaaseen kohdistuvan voiman. Tämä parantaa etupäästä saatava pitoa ja lisää 'informaatiota'.

Öhlins ja WP ovat aina turvallisia vaihtoehtoja, mutta niissä maksaa myös brändistä. Voi kannattaa tutkailla myös muita vaihtoehtoja.

Varoituksen sanana mainitsen vielä, että MUISTAKAA PUMPATA JARRUPALAT KIINNI LEVYIHIN TANKSLAPPERIN JÄLKEEN. Kun keula ravistaa kunnolla, niin etujarruja saa puristää kolme-viisi kertaa ennen kuin ne ottavat jälleen kiinni. Ei siis kannata jättää seuraavan mutkan jarrua aivan viime tinkaan.
 
Mistäs kummasta sen tietää, onko joku Öhläri parempi kuin alkuperäinen? Omassani ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia ravistuksia missään vaiheessa, vaikka etupyöräkin on joskus hieman keventynyt. Eikä tunnu paikallaan mitenkään jäykältä käännellä. Miten siitä vielä parannetaan?
Nykyisen Gixxerini orkkis-ohjausiskari on ihan täys **ska verrattuna siihen säädettävään Öhlariin jonka laitoin entiseen Rykköseeni.. Ehkä tässä on tarpeeks selvä vastaus  
tounge.gif
Eipä oikeastaan...
lookaround_orig.gif
 
Mistäs kummasta sen tietää, onko joku Öhläri parempi kuin alkuperäinen? Omassani ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia ravistuksia missään vaiheessa, vaikka etupyöräkin on joskus hieman keventynyt. Eikä tunnu paikallaan mitenkään jäykältä käännellä. Miten siitä vielä parannetaan?
Nykyisen Gixxerini orkkis-ohjausiskari on ihan täys **ska verrattuna siihen säädettävään Öhlariin jonka laitoin entiseen Rykköseeni.. Ehkä tässä on tarpeeks selvä vastaus  
tounge.gif
Eipä oikeastaan...  
lookaround_orig.gif
Se ei vaan vaimenna, keula ravistelee silti.. Viimeks tänään +200 vauhdista hyvä ettei lähteny käsistä. Öhlari vaimensi kunnolla.. Seuraava ostos taitaa olla WP:n tai Öhlarin oikea vaimentaja, toi orkkis joutaa romukoppaan...
 
Se ei vaan vaimenna, keula ravistelee silti.. Viimeks tänään +200 vauhdista hyvä ettei lähteny käsistä. Öhlari vaimensi kunnolla.. Seuraava ostos taitaa olla WP:n tai Öhlarin oikea vaimentaja, toi orkkis joutaa romukoppaan...
Mulle riitti yksi paha wobblaus(vauhtia vähän vajaa 200) ostopäätöksen tekemiseen. En uskaltanut jäädä odottelemaan josko seuraava jopellus päätyisi jo lippaan. Kärsin Öhlarista tuolloin 450 eur vähän käytettynä, mutta en ole katunut päätöstä. Nyt tosiaankin uskaltaa kantata röykkyjenkin yli ihan eri asenteella kun tietää että keula ei tee mitään odottamatonta.
 
Jaa. No, mulla ei ole ravistellut edes kahdessasadassa, eikä muissakaan vauhdeissa. Taidan pysytellä tässä siis.
 
Jaa. No, mulla ei ole ravistellut edes kahdessasadassa, eikä muissakaan vauhdeissa. Taidan pysytellä tässä siis.
Kuten sanottu, ei sitä parempaa ohjausiskaria tarvi juurikaan muualla kuin radalla, jos keulaa nyt ei väkisin yritä saada taivasta kohti. Katukäyttöön tuo orggis on aika OK, kunhan siihen vaihtaa öljyt/ilmaa sitä. Minulla se toimi katupyörässä OK, ja tulipa katupyörällä ajeltua äppärääkin hieman alle 1.30 ilman mitään massiivista hässäkkää.

Suomen pahin paikka ohjausiskarille on Motoparkin paluusuoran nousu. Siellä on röykkyä ja loiventuva nousu -> keula on varsin kevyt. Jos siellä ei tarvitse parempaa iskaria, niin ei sitten missään.
 
Kyllä toi Gixxerin vakiovaimennin on niin paska että kadullakin lyö usein käsille... Tämänpäiväinen tilanne minkä mainitsin tapahtui myös kadulla. Eikä mikään kauhea kanttaus ja kova ulostulo epätasaisessa mutkassa tms, lähdin vaan ilokaasuilla työntämään loivasta mutkasta ulos hana pohjassa n. 160km/h lähtönopeudella, niin keula otti jostain epätasaisuudesta itseensä ja hakkas käsille oikeen huolella vähän aikaa... Vastaavaa tapahtuu myös ilman ilokaasuttelua..
 
Eikä mikään kauhea kanttaus ja kova ulostulo epätasaisessa mutkassa tms, lähdin vaan ilokaasuilla työntämään loivasta mutkasta ulos hana pohjassa n. 160km/h lähtönopeudella, niin keula otti jostain epätasaisuudesta itseensä ja hakkas käsille oikeen huolella vähän aikaa... Vastaavaa tapahtuu myös ilman ilokaasuttelua..
OK, jos noin ajaa kadulla, niin suosittelen lämpimästi parempaa ohjausiskaria.  
omg.gif


Mahtaa olla vinkeä vehje!  
cool.gif
 
tounge.gif
ja mää lähdin eilen valoista 230+ ja huom! se oli wasta lähtönopeus.....meinas siinä rawistaa
biggrin.gif
baaa.gif




buttrock.gif
 
Back
Ylös