Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Monta kertaa joutunut autolla sellaiseen sateeseen ettei nähnyt tuulilasista kunnolla ulos vaikka pyyhkijät olivat täysillä. Itse en ainakaan uskaltanut jatkaa ajamista ennenkuin pahin myräkkä oli ohi.Jännä juttu, että mopolla pystyi ajamaan visiiri ja silmälasit märkänä/huurussa ja silti näki joten kuten eteenpäin. Autot, jossa on tuulilasi, tuulilasinpyyhkimet, huurteenpoisto ja neljä pyörää, olivat tien varressa. Olisi joskus kiva joutua koemielessä autolla oikein kunnon vesisateeseen, niin voisi varmistua siitä, että pystyykö siellä ajamaan.
Juurikin näin.Monta kertaa joutunut autolla sellaiseen sateeseen ettei nähnyt tuulilasista kunnolla ulos vaikka pyyhkijät olivat täysillä. Itse en ainakaan uskaltanut jatkaa ajamista ennenkuin pahin myräkkä oli ohi.Jännä juttu, että mopolla pystyi ajamaan visiiri ja silmälasit märkänä/huurussa ja silti näki joten kuten eteenpäin. Autot, jossa on tuulilasi, tuulilasinpyyhkimet, huurteenpoisto ja neljä pyörää, olivat tien varressa. Olisi joskus kiva joutua koemielessä autolla oikein kunnon vesisateeseen, niin voisi varmistua siitä, että pystyykö siellä ajamaan.
Pyörällä ei ole tarvinnut vastaavassa kelissä pysähtyä, mutta isot rakeet sattuvat turhan paljon näppeihin jos vauhtia on vähänkään.
Mopot ei suojaa salamalta lainkaan. Auton suoja perustuu Faradayn häkkiin, eli auton metallinen kori suojaa suojaa siellä sisällä olevia. Kumirenkailla ei ole mitään merkitystä, salamassa on niin paljon voimaa.Mitenhän muuten salamoiden kanssa? Autonhan pitäisi olla turvallinen paikka, mutta jos salama iskee pyörään, kait se mopoonkin voi osua![]()
![]()
kyllä tuli Nordkappin olosuhteet mieleen! Kun ei mopo meinannut pysyä sivutuella vaikka tuuli mopon oikealta puolelta. Täysillä työnsin. Ajamaan lähtö oli lähes ylivoimainen tehtävä, kun tuuli yritti viedä kaiken irtaimen.Juu, kerran Etelä-Afrikassa, ja siitä olikin leikki hyvin kaukana, käännyttiin reissukaverini kanssa takaisin, ja ilmeisesti ihan viime hetkellä, hänet tuuli painoi nurin käännöksen jälkeen, ja minustakin tuntui että kohta saatetaan muuten lähteä lentoon, oli ihan oikeasti voimaa siinä tuulessa, käännöksen jälkeen se onneksi tuli selän takaa, jos olisi tullut sivulta, niin tiellä ei olisi pysynyt tasan mitenkään. Salamoikin niin ****sti kaikkialla ympärillä, on käynyt joskus mielessä, että siinä saattoi olla hengenlähtö kohtuu likellä. Absurdi ajatus, että tuuli voisi nostaa ilmaan, muttei tuon jälkeen niinkään.
Suomi-ukkoset lienee yleensä piirua kesympiä, muttei silti pidä vähätellä, varsinkaan näillä keleillä, esim. eilisessä Kaustisen alueen myräkässä tuskin olisi pystyssä pysyen ajeltu.