Oletko vaihtanut pakoputket?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikam
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Onko pyörääsi vaihdettu pakoputket?


  • Ääniä yhteensä
    376

Miikam

New member
Onko nykyisessä moottoripyörässäsi jälkiasenteinen pakoputkisto tai äänenvaimennin?
Valitse ensin KYLLÄ tai EI.
Sen jälkeen voit eritellä onko vaihdettu koko putkisto vaiko pelkästään slipari. Voit valita useita vaihtoehtoja, mikäli omistat useamman pyörän.

Helsingin Sanomien artikkelissa kirjoitetaan:
Pakoputkissa on kuitenkin kyse myös tehosta. Tehtaassa moottoripyörään laitetut pakoputket päästävät hiljaista ääntä, mutta niistä saa myös vähemmän tehoa kuin vaihdetussa putkessa. Siksi lähes kaikki moottoripyörän ostajat vaihtavat pakoputkensa.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1468213650046

Kyselyn tarkoitus on luoda suuntaa antava arvio foorumin käyttäjien pakoputkivirityksistä.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikissa katurätkissä on tehtaan asentama pakoputkisto.

Enskassa on vähän kevennetty pako-osastoa.
 
Enduroon on vaihdettu, syy oli lähinnä paino. 2-1 putkella katosi painosta lähes kymmenen kiloa. Teho nyt ei muutu miksikään koska muuta ei ole tehty.
 
akran Ti kokoränni, on se ainakin paljon kevympi kuin alkup.

Ainii, annetaan halukkaalle 04-05 bladen suolistettu vakiopönttö jos haluaa lisää pörinää siihen härvelii. Läppä paikallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nykyinen: Akran kokoränni
SV: Yoshimuran sliparit
Gsf: vakio
KTM: vakio
CBR: slipari
YZF-R: slipari
 
SMT:ssä Akran pöntöt ja yhdysputki
SV:ssä oli Hurricin sliparit

Sitä ennen mentiin vakioilla, poislukien RD125, jossa joku kauhee mökäputki joka vei tehoista 37% :D
 
Orkkis savustuspöntöllä mennään nyt ja tulevaisuudessa.
F4in paskamainen kylmäkäynnistyksen 2500 rpm lämmityskäyttö ja asumalähiö ei houkuta vaihtamaan edes sliparia.
 
Edelliseen pyörään eli Gixxeriin vaihdoin ulkonäkösyistä äänenvaimentimen, mutta nykyisessä tehtaan pönttö kelpaa. :thumbup: Eihän se mikään teollisen muotoilun riemuvoitto ole, mutta mukavasti siitä ääntä ja pauketta radalla tulee, joten sillä mennään.:grin:
 
Ai saakeli kaikki uhreat 1.5hv lisää tuli koko rännillä, mutta paino putosi n.5-8kg ja putket käy varmaan 80% viileämpänä. Ääni tällä hetkellä on sama kuin vakio änkkäreillä, kun on vakio änkkärit..Mutta se kuumuus niistä tulee:blink:
Mutta silti alittaa nuo desibelit, koko rännillä, toivottavasti joku kukkahattitäti ei ota herneitä

Mutta tääkin on osittain suomalaisen kateellisen panettelua
Mulla pitää mamut kovempaa meteliä yöllä kuin noi motoristit:blink::blink:
 
Viimeksi muokattu:
Rexissä Akran kokoränni. Painoo pois 7kg, ja lämpöö myös paaaaaljon. Titaani hiilikuitu sydeemi. Ilman killeriäkin kohtuu hiljanen, Ahveniston äänirajat just alittaa, mut äänet kuitenkin ok verrattuna vakion sähköpyörä ääniin.
 
Olen kumpaankin pyörään vaihtanut alkuperäisputket takaisin, kun aiemmat omistajat olivat mitä ilmeisimmin kuuluneet tähän Hesarinkin mainostamaan enemmistöön, joka suosii sitä suorempaa rööriä. En jaksa kuunnella ärjyä papatusta, kun samaan aikaan kuitenkin koitan hiljentää korvatulpilla koko ajotapahtuman äänimaailman minimiin... Sellanen surina on ihan kiva, joka jää tuulen kohinan alle. Ulkonäköjutuistakaan en osaa sen kummemmin sanoa, kun kaikki putket näyttävät suunnilleen ihan samalta mun silmiini. :no:

Kuumempinahan ne täytetyt putket toki käyvät, mutta saan silti suojapeitteen pyörän päälle suoraan ajon jälkeen ilman kärähdysvaaraa, joten ei haittaa sekään. :orgmp:
 
Haistan ennakkoasenteen aloitusviestin kysymyksen asettelussa. Olen purkanut tehtaan viritykset ja sijoittanut ne oikeelle paikalleen kellarin kanahäkkivarastoon tulevan mielivallan varalta. En ole vielä päättänyt aloitanko yhden miehen apocalyptisen lainsuojattoman vastarinnan koko mitassaan, mutta varaudun ainakin ruuvaamaan kilven irti kilvettömänä päivänä.

Niin ja nykyinen kokoonpano on siis laittomat ,merkin oman valmistajan kyseiseen pyörään valmistetut tehoversiot, jonka itse maksamalla olen hankkinut. Pyöräni kuulostaa ihanalta ja kone toimii säädettynä optimaalisesti. Ei nykimistä, pienentynyt polttoaineen kulutus, lisääntynyt vääntö ja n. 10kg kevyempi pyörä.
 
Miten noita tuloksia luetaan ?

55 on vaihtanut? Ja niistä 74 vain sliparin?
????
 
^ :)-

Slipari on vaihdettu ja aijjai kun on vielä ihan väärän pyörän pönttökin! 955i daytonaan kun ei tuota purkkia saanut niin otin t595:n eli aikaisemman 955:n vaimentimen omavalmiste väliputkella ja db killerillä. Äänet ei nousseet alkuperäisestä kuin korkeintaan isoa kovaa vedettäessä, taajamanopeuksissa lienee jopa hiljaisempi.

Ja syy vaihtoon oli ihan puhtaasti esteettinen, se alkuperäinen vaimennin kun on sellainen maantien alitustunnelin kokoinen aivan naurettavan suuri kenttäkanuuna.
 
No se on kuitenkin havaittavissa että HS:n väite ei pidä ollenkaan paikkaansa. Lähes jokainen onkin noin joka toinen.

Omista ja kavereiden otannasta (n=5), vain yhdellä on vaihdettu putkisto ja sekin oli jo asennettuna kun pyörän käytettynä osti. Muilla on vakioputkistot, ja kukaan ei ole putkistoja tai slipareita itse vaihdellut.
 
Back
Ylös