G
Guest
Guest
...Eihän itse asiassa BelRayn öljytkään nyt aivan järjettömän kalliita ole?!?´4 litran kannu EXP:tä maksoi muistaakseni 25€:tä, Ja noiden pitäisi ainakin olla ihan laatu tavaraa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
..Esimerkiksi Silikonia tai keula-öljyä!Välikysymys (en viitsi turhaan perustaa uutta ketjua):
Mitä öljyä sivellään etuhaarukan putkille ja tiivisteille, kun mopo on menossa talviunille. Ja tämä siksi ettei tiivisteet kuivu heti.
Tai ei mitään, jos sulla on mahdollisuus käydä esim. kerran viikossa pumppaamassa keulaa ylös/alas...Esimerkiksi Silikonia tai keula-öljyä!Välikysymys (en viitsi turhaan perustaa uutta ketjua):
Mitä öljyä sivellään etuhaarukan putkille ja tiivisteille, kun mopo on menossa talviunille. Ja tämä siksi ettei tiivisteet kuivu heti.
Ja pumpataan pari kertaa että sitä öljyä menee myös tiivisteen sisäpinnalle...Esimerkiksi Silikonia tai keula-öljyä!Välikysymys (en viitsi turhaan perustaa uutta ketjua):
Mitä öljyä sivellään etuhaarukan putkille ja tiivisteille, kun mopo on menossa talviunille. Ja tämä siksi ettei tiivisteet kuivu heti.
Miksi jättää huolto keväälle, tee se nyt syksyllä ja sulla on pyörä valmiiksi kunnossa keväällä. Ei toi oo muutamasta sadasta kilsasta kiinni noi huoltovälit. Itse en jättäisi mistään hinnasta vanhoja käytettyjä öljyjä koneeseen muutamaksi kuukaudeksi, kaikki sakka jää takuulla joka paikkaan kiinni ja vaikka kuinka käyttäisit keväällä lämpimäksi niin kaikki ei tuu pois. Ennemmin vaikka joku halpa öljy sisään jos tää pyöräily kaatuu siihen normaalisti käytetyn öljyn hintaan ja suodattimen vaihdan myös joka kerta.12tkm ei taida tulla täyteen ennen seisontaa ja ei siis huoltokaan ajankohtaiseksi syksyllä.
Jos joskus tässä laittaisin uudet öljyt koneeseen niin mitkä kun vaihtavat ne huollossa taas kuitenkin heti keväällä?
Ajoa niille voisi tulla ehkä 500-1000km tänä syksynä, ei varmaan ole järkeä laittaa mitään huippuöljyjä tuoksi ajaksi vai mitä olette mieltä?![]()
![]()
Monet oikeastikin asiasta jotain ymmärtävät väittävät, että vanhoja, happamia ja rikkisiä (tjsp) öljyjä ei missään nimessä saisi jättää seisomaan koneeseen talveksi.Järkevintä on vaihtaa uudet öljyt ja tulpat aina keväisin. Talvella seisotan pyörääni kylmässä navetassa (ei oo lehmiä enää) ja kondenssiovettä nuo öljyt kerää talvisin. Jo kahdeksas kesä menossa tolla pärrällä eikä ongelmia ole ollut.
Just näin! Samatekniikka on toiminut jo useamman vuoden.Miksi jättää huolto keväälle, tee se nyt syksyllä ja sulla on pyörä valmiiksi kunnossa keväällä. Ei toi oo muutamasta sadasta kilsasta kiinni noi huoltovälit. Itse en jättäisi mistään hinnasta vanhoja käytettyjä öljyjä koneeseen muutamaksi kuukaudeksi, kaikki sakka jää takuulla joka paikkaan kiinni ja vaikka kuinka käyttäisit keväällä lämpimäksi niin kaikki ei tuu pois. Ennemmin vaikka joku halpa öljy sisään jos tää pyöräily kaatuu siihen normaalisti käytetyn öljyn hintaan ja suodattimen vaihdan myös joka kerta.12tkm ei taida tulla täyteen ennen seisontaa ja ei siis huoltokaan ajankohtaiseksi syksyllä.
Jos joskus tässä laittaisin uudet öljyt koneeseen niin mitkä kun vaihtavat ne huollossa taas kuitenkin heti keväällä?
Ajoa niille voisi tulla ehkä 500-1000km tänä syksynä, ei varmaan ole järkeä laittaa mitään huippuöljyjä tuoksi ajaksi vai mitä olette mieltä?![]()
![]()
Muistakaa myös muutama kerta talvessa purkaa ja ladata akkua, pysyy toiminta valmiina useamman vuoden.
Niin ja onhan syksyllä huollettu pyörä heti keväällä käytössä jos sattuu kelit heti helmikuun jälkeen olemaan hyvät.Maaliskuu on jo kevät kuukausi.
-Pena-