Öljy seisonta-ajalle ja ajoonkin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja doubleX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...Eihän itse asiassa BelRayn öljytkään nyt aivan järjettömän kalliita ole?!?´4 litran kannu EXP:tä maksoi muistaakseni 25€:tä, Ja noiden pitäisi ainakin olla ihan laatu tavaraa!

12tkm ei taida tulla täyteen ennen seisontaa ja ei siis huoltokaan ajankohtaiseksi syksyllä.

Jos joskus tässä laittaisin uudet öljyt koneeseen niin mitkä kun vaihtavat ne huollossa taas kuitenkin heti keväällä?

Ajoa niille voisi tulla ehkä 500-1000km tänä syksynä, ei varmaan ole järkeä laittaa mitään huippuöljyjä tuoksi ajaksi vai mitä olette mieltä?  
bowdown.gif

smile_org.gif
Miksi jättää huolto keväälle, tee se nyt syksyllä ja sulla on pyörä valmiiksi kunnossa keväällä. Ei toi oo muutamasta sadasta kilsasta kiinni noi huoltovälit. Itse en jättäisi mistään hinnasta vanhoja käytettyjä öljyjä koneeseen muutamaksi kuukaudeksi, kaikki sakka jää takuulla joka paikkaan kiinni ja vaikka kuinka käyttäisit keväällä lämpimäksi niin kaikki ei tuu pois. Ennemmin vaikka joku halpa öljy sisään jos tää pyöräily kaatuu siihen normaalisti käytetyn öljyn hintaan ja suodattimen vaihdan myös joka kerta.

Muistakaa myös muutama kerta talvessa purkaa ja ladata akkua, pysyy toiminta valmiina useamman vuoden.

Niin ja onhan syksyllä huollettu pyörä heti keväällä käytössä jos sattuu kelit heti helmikuun jälkeen olemaan hyvät.Maaliskuu on jo kevät kuukausi.

-Pena-

Niin on monta mieltä tässä asiassa, että väittely tuskin kannattaa.
Minä vaihdan pyörääni öljyt ja suodattimen kerran vuodessa aina juuri ennen seisontaan laittoa, jos kilometrejä tulee alle 15.000 (ja yleensä tulee)
Samoilla öljyillä ajelen sitten seuraavan kesän syksyyn saakka.
Jos mopo pitää viedä määräaikaishuoltoon niin jättää ne öljyt vaihtamattakin kunhan vaan muistaa pyytää
062802moto_prv.gif

Järkevintä on vaihtaa uudet öljyt ja tulpat aina keväisin. Talvella seisotan pyörääni kylmässä navetassa (ei oo lehmiä enää) ja kondenssiovettä nuo öljyt kerää talvisin. Jo kahdeksas kesä menossa tolla pärrällä eikä ongelmia ole ollut.

Järkevintä on vaihtaa uudet öljyt ja tulpat aina keväisin. Talvella seisotan pyörääni kylmässä navetassa (ei oo lehmiä enää) ja kondenssiovettä nuo öljyt kerää talvisin. Jo kahdeksas kesä menossa tolla pärrällä eikä ongelmia ole ollut.
Monet oikeastikin asiasta jotain ymmärtävät väittävät, että vanhoja, happamia ja rikkisiä (tjsp) öljyjä ei missään nimessä saisi jättää seisomaan koneeseen talveksi.

Itse vaihdoin aikanaan syksyllä halvat seisontaöljyt (halpaa mineraalia) talveksi ja keväällä sitten taas kunnon öljyt. Nyt vanhemmiten ja laiskistuttuani olen vaihtanut vain syksyllä ajokauden jälkeen...

12tkm ei taida tulla täyteen ennen seisontaa ja ei siis huoltokaan ajankohtaiseksi syksyllä.

Jos joskus tässä laittaisin uudet öljyt koneeseen niin mitkä kun vaihtavat ne huollossa taas kuitenkin heti keväällä?

Ajoa niille voisi tulla ehkä 500-1000km tänä syksynä, ei varmaan ole järkeä laittaa mitään huippuöljyjä tuoksi ajaksi vai mitä olette mieltä?  
bowdown.gif

smile_org.gif
Miksi jättää huolto keväälle, tee se nyt syksyllä ja sulla on pyörä valmiiksi kunnossa keväällä. Ei toi oo muutamasta sadasta kilsasta kiinni noi huoltovälit. Itse en jättäisi mistään hinnasta vanhoja käytettyjä öljyjä koneeseen muutamaksi kuukaudeksi, kaikki sakka jää takuulla joka paikkaan kiinni ja vaikka kuinka käyttäisit keväällä lämpimäksi niin kaikki ei tuu pois. Ennemmin vaikka joku halpa öljy sisään jos tää pyöräily kaatuu siihen normaalisti käytetyn öljyn hintaan ja suodattimen vaihdan myös joka kerta.

Muistakaa myös  muutama kerta talvessa purkaa ja ladata akkua, pysyy toiminta valmiina useamman vuoden.

Niin ja onhan syksyllä huollettu pyörä heti keväällä käytössä jos sattuu kelit heti helmikuun jälkeen olemaan hyvät.Maaliskuu on jo kevät kuukausi.

-Pena-
Just näin! Samatekniikka on toiminut jo useamman vuoden.
Toi Teboilin uus Superbike öljy on toiminut mulla ainaki tän kesän paremmin ku Castrol. Eikä hintakaan ollut paha...

Back