• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Öljyistä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Mitä öljyjä olette käyttäneet omissa kawoissa ja mitä suosittelette
baaa.gif
 
Käytä sitä mitä ohjekirjassa kerrotaan.

Itse käytän kalleinta Mobilia, ja viskositeetit sieltä käyttömanuaalista.

Luin aikoinaan öljytestejä netistä (jenkkien tekemiä tosin). Mobil voitti järjestään ja Castrol oli usein kakkosena.
 
Kokeilin Bel-Rayn EXP:tä ZR-7S:ssä, ja kytkin luisti muutamaan otteeseen raskaammassa revityksessä. Ei havaittavaa öljynkulutusta. Nyt on Castrol GPS:ää ja hyvin toimii kaikinpuolin.
 
Ducatissa on Shellin synteettistä ja Hondassa Castrolia. Molemmat on toimineet oikein hyvin.
smile_org.gif
 
Kaikissa (kahdessa) Kawoissani olen käyttänyt Castrolin GPS- öljyjä. Koskaan ei ole ollut mitään valittamista... Vaihdan tosin öljyt&suodattimen 5 tuhannen kilometrin välein.
 
Castrolit...org:sta ostetut...hyvin toimii...
Entiset oli Saksasta ostetut Delot ja ne on ilmeisesti heittäneet veivinsä ensimmäisten tuhannnen kilometrin jälkeen..iso oli ero kun vaihdettua saatiin...
sport05.gif
 
Ilmakawoissa käytin Castrolia, jopa Tobolskaja Benzinan (TB) 30W series kolmosta eli dieselöljyä. Ei luistanut kytkin ja puhtaana pysyi kone. Wesikawat ovat pyörineet Shellin Advance 4T:llä. Hyvä öljy, mutta siitä huolimatta vaihtuu uuteen suodattimen kanssa 4 tkm välein. Ylivarovaisuuttako? Ehkä, mutta koneiden kannalta ei ole ollut valittamista kohta kolmeen vuosikymmeneen.
062802jumpie_prv.gif
 
Koneella ajettu 45tkm ja 10w40 motorexit sisällä.Sitä joutuu lisäämäänkin välillä.Ennemmin oli 20w50 ja sitä ei lisätä tarvinnut.Nyt aion laittaa castrolin gp4 20w50.Autotallin pöydällä odottelee öljyt.Tarviiko muiden lisäillä noita ohempia öljyjä
confused_orig.gif
??Tuntuu että pinta laskee jotakuinkin puolväliin 10w40.llä ja sitten öljyn ns.haihtuminen lakkaa IHME!!! Savuta mun kawa ei mielestäni kyllä juurikaan.
confused_orig.gif
 
Castrolin gps 20/50 mineraalipohjaiset koneessa ja näillä öljyillä ajettu 3200km. Lisätä ei ole tarvinnut ja öljyntason varoitusvalo ei vilkahtele, kuten aiemmilla Motorexin 10/40.
 
Älä ainakaan teen kuin yksi kaveri joka hällä väliä asenteella heitti muutama vuosi sitten isin Mobilin Ralliformulaa ZX-10iinsä.

Ei saanut (pelkällä öljynvaihdolla) kytkintä enään sen jälkeen toimimaan, vaan tuli kumimopo
smile_org.gif


Eli autoöljyissä käytetään kitkaa vähentäviä lisäaineita pienemmän bensan kulutuksen saavuttamiseksi, mutta moottoripyörissä ne aiheuttavat kytkimen luistamista.
 
Shell Advance Ultra 10-40W taitaa olla tuossa uudessa
Zx-6R vm-03 mitä laittavat huollossa(kirjan mukaan)
 
Yksi käytännön kokemus Gastrolin GP 20W50:stä juuri poratussa ja sisäänajetussa Kawa Z650SR -82:ssa: kylmänä öljynpaineet normaalit, mutta koneen saavutettua käyttölämpötilan (80 astetta) VDO:n painemittarin neula nousi vaivoin neulan paksuuden verran 0:sta (5 barin asteikko) ja käynti muuttui todella karkeaksi - näin tapahtui vaikka kierrokset olivat yli 5000 rpm. Vaihdoin sitten Pennzoilin öljyt sisään ja johan paineetkin nousivat 2.5 kiloon! Eli öljyillä on siis eroa!
 
Bel Rayn EXL (mineraalit) siel on. Ei tunnu kuluvan mihinkään, eikä luista kytkin, mutta ajattelin seuraavaksi kokeilla ehkä Castrolin mineraaleja jos toimis viel paremmi..
biggrin.gif
 
shellin öljyjä olen kokeillut ja lievää vaihteiston takertelua
niiden vaihtamisen jälkeen ollut, sekä jopa havaittavaa öljyn kulumista.

castrolilla toimii hyvin ja öljynkulutus on ollut lähes olematonta.

gps castrolilta zetoriin hyvä ellei paras kokeilemistani.

joskus hätäpäissään lisäkeöljynä on mennyt desin-parin verran
automobiliakin, jos ei muuta ole ollut saatavilla, meinaan tuon shellin kokeilun aikana kun sen kuluminen yllätti.

vaihtovälinä n. 5000-6000km.

suodatin samalla.
 
Back
Ylös