Öljyn määrä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jskanerva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jskanerva

New member
Olen tässä viimeiset kolme viikkoa seurannut tarkkaan >>T-Bird -95 rykii << aiheen keskustelua.
Oma Legend alkoi juonittelemaan alkukesästä ja huollon yhteydessä siitä puhdistettiin ( luultavasti?!) kaasuttimet ja sen jälkeen pyörä kävi hyvin pari viikkoa jonka jälkeen sama juttu.
confused_orig.gif

UUdestaan kaasarit, puolat tulpat jne. viimeksi ennenkuin olisin alkanut venttiilien välyksiä mittomaan katsoin "alakertaan" missä on  "virranjako" ja joku puola (=coil)  ja se näytti aika öljyiselle. uudelleen kokoon,
Huollon jälkeen on öljyn tarkastus ikkuna ollut kokonaan öljyn peitossa, joten viimeksi laskin öljyt pois ja kaadoin takaisin samalla odotellen ja lasista öljyn pintaa seuraten.
Viimeinen koeajo ja pyörä kävi niinkuin pitää.
biggrin.gif

Öljyä jäi yli n 3 dl, VOIKO noin pieni ylimäärä aiheuttaa kaiken tämän harmin?
No onpahan oppinut aikapaljon moottorista ja extra puhdistanut kaasarit ja bensa tankin.
062802moto_prv.gif

JK. UUsi Triumph Tiger tulee ensi viikolla ja Legend menee myyntiin, on vain mukavempi myydä kun se on "kunnossa"
 
Huollon jälkeen on öljyn tarkastus ikkuna ollut kokonaan öljyn peitossa, joten viimeksi laskin öljyt pois ja kaadoin takaisin samalla odotellen ja lasista öljyn pintaa seuraten.
Viimeinen koeajo ja pyörä kävi niinkuin pitää.
biggrin.gif

Öljyä jäi yli n 3 dl, VOIKO noin pieni ylimäärä aiheuttaa kaiken tämän harmin?

Ei tuo 3dl varmaan siellä koneessa mitään ongelmaa tee mutta eikös nää ClassicTriplet lykkää ylimääräiset öljyt sieltä huohottimen kautta melko herkästi ilmanputsarikoteloon mikä taas "rasvaa" suodattimen sellaseen kuntoon että varmasti aiheutta ongelmia varsinkin jos käytössa alkuperäinen vaahtomuovisuodatin -> eli paljonkohan sitä ylimäärää on ollut alkujaan ?
Toisaalta jos öljyä on jo päässyt putsariin asti niin koneesta ylimääräisen poistaminen ei pitäis enää auttaa  
nixweiss.gif


Ilmanputsarikotelosta kun vetäsee sen huohotinletkun irti niin sieltä kyllä alkaa valua jos sinne asti on jotain päässyt.
 
Siellä huollossa arveliva, että tiiviste/stefa josta letku sinne ilman putsariin lähtee olisi lytyssä.
confused_orig.gif

Pitääpä vielä vaihtaa sekin.
Se nimittäin selittäisi miksi sitä öljyä on mennyt sinne minne se ei kuulu
biggrin.gif


Edit: Kaasareiden irroituksen yhteydessä irtosi se letku mikä sinne ilmapurkkiin menee, ja se oli ihan kuiva???
Vasta nyt edellisen viestin ansiosta tuli mieleen ajatus; jospa se onkin tukossa tms.
Täytyypä ottaa se projektiksi tänään, kun ostin sen liitoskappaleen mistä letku lähtee...
smile_org.gif
 
No just! Tää asia on opittava aina kantapään kautta! Mulla oli liikaa öljyä koneessa, ja ruuttasi sen ilmanputsarin koteloon. Putsasin kotelon itse toissa viikolla, ja vaihdoin K&N:n pestävän suodattimen. Öljyä oli tullut just siitä sun irroittamasta putkesta kotelon pohjalle. Aina kun pyörä oli sivuseisontatuella, se valutti sitä kotelon vasemmasta alakulmasta joko puolan tai toisiovedon kotelon päälle. Laitoin öljyä vaihdon yhteydessä tarkasti ja kyttäsin ikkunaa: 3.25 l meni, eikä ainakaan vielä ole tiputellut. Puolessa välissä "klasia" näkyy olevan aina vaan. Toi öljynvaihto on senverta helppo homma, että suosittelen tekemään itse, säästyy huollossa rahnaa, ja ei mahdollinen "kesäoppipoika" tavaa huoltokirjaa kuin piru raamattua, ja pistä liikaa. Eikä se tartte tosiaankaan, kuin 0,1 dl liikaa, niin jo ruuttaa. Älkääkä sitten missään nimessä ostako enää orkkissuodattimia, niitä kun ei voi pestä, niinkuin K&N:ää. Onnea uudelle tikrulle ja turvallista
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös