• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Öljynvaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maiks
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Maiks

New member
Noniin ajattelin tässä öljyt kawaani vaihdella, malli on zx 6r ja vuosi 1998. Moniin autoihin olen öljyjä kyllä vaihdellut, mutta prätkään en ikinä. Saako suodattimen pois ilman mitään erikoistyökaluja? Onko kellään tietoa mikä on öljyn täyttötilavuus? ja mitähän laatua tuonne sitten laittasi..
nixweiss.gif

Noniin ajattelin tässä öljyt kawaani vaihdella, malli on zx 6r ja vuosi 1998. Moniin autoihin olen öljyjä kyllä vaihdellut, mutta prätkään en ikinä. Saako suodattimen pois ilman mitään erikoistyökaluja? Onko kellään tietoa mikä on öljyn täyttötilavuus? ja mitähän laatua tuonne sitten laittasi..
nixweiss.gif
No niin.................
wink.gif

Onkos nuo mehut ollut minkä aikaa mopossasi?.............
confused_orig.gif

Jos ne on ollut siellä ajokauden päättymisestä....niin hupsista.Saattaa,että pahin on jo kerinnyt tapahtua.Meinaan moottorin sisällä.............se rikki,se rikki. Sehän syövyttää.

nixweiss.gif
No niin.................
wink.gif

confused_orig.gif

Jos ne on ollut siellä ajokauden päättymisestä....niin hupsista.Saattaa,että pahin on jo kerinnyt tapahtua.Meinaan moottorin sisällä.............se rikki,se rikki. Sehän syövyttää.
älä nyt kaveria noin pahasti säikyttele,kun just mopon hommannu.ei ne öljyt nyt kuitenkaan mitään typpihappoa ole jos on säännöllisin väliajoin vaihdeltu.
biggrin.gif

confused_orig.gif

Joo kannattaa tarkistaa onko vaiderattaat enää talella!
tounge.gif

Eiköhän ole vähän liioteltua..

Olipa taukoa netistä..
confused_orig.gif
Tuskin siellä hirveitä syöpymisiä on tapahtunut, kun jäi seisomaan 2000km ajetuilla öljyillä
smile_org.gif

Mä vaihdoin eilen öljyt ja apuna oli sellainen hylsy suodattimen päähän. Hyötyä siitä on kun lämmitin pyörän ensin joten vaikea perinteisillä työkalulla pakosarjan (kuuman) alta käännellä sitä suodatinta pois.Tuolla työkalulla ja jatkovarrella ei tarvinnut polttaa kätösiä pakoputkeen.

Back