Omassa mopossani (Suzuki GSX 1100 vm. 1980, jos vaikutusta asiaan) lipsuu kytkin kylmänä jos esim. 100 km/h:n nopeudesta väännät kaasun pohjaan vitosella, mutta koneen lämmettyä pitää niinkuin pitääkin. Kyseessä tavallinen märkäkytkin jossa jotain 10 levyä. Vaihdoin mopooni syksyllä uudet jäykemmät kytkinjouset ja levytkin näyttivät olevan lähestulkoon uudenkarheat (pinnassa näkyi vielä työstöjäljet) joten voisi olettaa ettei siellä ole vikaa. Vaijerikin on säädetty väljäksi...
Katseet kääntyvät siis noihin esson puoli-ilmaisiin 15/40w öjyihin (punainen 4l kannu maksaa jotain 8 €) joita olen tuonne koneeseen tuupannut.
Suositelkaapas nyt jotain mukavaa lirua eli öljyä mitä tuommoiseen vanhaan mutta tehokkaaseen (1166cc Wisecot, olisiko 110 hv) pyörään kandeisi laittaa niin että kytkin pitää eikä maksaisi 10 €/litra. Toivomuksena olisi että sitä saisi tavan pensikseltä vaikka Nurmeksesta eikä mistään erikoismopokaupasta Helsingistä.
Onko hyviä havaintoja kellään esim. Tebiksen tai Mobilin liejuista (tai castrol tai joku vaikka Osasten mömmö). Mopon manuskassa suositellaan ihan perus 10/40 wee öljyjä joten kaipa sinne jotain tuollaista kandeisi pistää. Ohuemmat varmaan valuisivat läpi ja tulisi turhan kalliiksi käyttää... Eikös juuri märkäkytkimellisiin mopoihin suositella minereelejaöljyjä?
Nyt saapi laulaa jos tiedätte jonkun öljyn olevan toista parempi
PS. Voisiko sinne kytkimeen tunkea jousien väliin vielä vaikka yhdet prikat lisäksi ja vasta sitten ostaa uudet kytkinlevyt jos ei luisto tokene öljynvaihdolla?
Katseet kääntyvät siis noihin esson puoli-ilmaisiin 15/40w öjyihin (punainen 4l kannu maksaa jotain 8 €) joita olen tuonne koneeseen tuupannut.
Suositelkaapas nyt jotain mukavaa lirua eli öljyä mitä tuommoiseen vanhaan mutta tehokkaaseen (1166cc Wisecot, olisiko 110 hv) pyörään kandeisi laittaa niin että kytkin pitää eikä maksaisi 10 €/litra. Toivomuksena olisi että sitä saisi tavan pensikseltä vaikka Nurmeksesta eikä mistään erikoismopokaupasta Helsingistä.
Onko hyviä havaintoja kellään esim. Tebiksen tai Mobilin liejuista (tai castrol tai joku vaikka Osasten mömmö). Mopon manuskassa suositellaan ihan perus 10/40 wee öljyjä joten kaipa sinne jotain tuollaista kandeisi pistää. Ohuemmat varmaan valuisivat läpi ja tulisi turhan kalliiksi käyttää... Eikös juuri märkäkytkimellisiin mopoihin suositella minereelejaöljyjä?
Nyt saapi laulaa jos tiedätte jonkun öljyn olevan toista parempi
PS. Voisiko sinne kytkimeen tunkea jousien väliin vielä vaikka yhdet prikat lisäksi ja vasta sitten ostaa uudet kytkinlevyt jos ei luisto tokene öljynvaihdolla?