• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

öljypohjan tiiviste

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kari K.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kari K.

New member
mitä mieltä olette pystyykö esim öljypohjan tiivisteen tekemään siitä samasta tiiviste "matosta" mitä autoon on saatavilla, eli se mistä voi itse leikata sopivan tiivisteen?

tai mistä tuota tiivistettä kannattaisi kysellä, kun en ole löytäny kun jotain tiiviste paketteja missä tulee paljon ylimääräistä tiivistettä joille ei nyt tällä haavaa ole tarvista...

kiitos jo etukäteen
bowdown.gif

mitä mieltä olette pystyykö esim öljypohjan tiivisteen tekemään siitä samasta tiiviste "matosta" mitä autoon on saatavilla, eli se mistä voi itse leikata sopivan tiivisteen?

tai mistä tuota tiivistettä kannattaisi kysellä, kun en ole löytäny kun jotain tiiviste paketteja missä tulee paljon ylimääräistä tiivistettä joille ei nyt tällä haavaa ole tarvista...

kiitos jo etukäteen  
bowdown.gif
Tota mikä pyörä sulla on tai mihin pyörään olisi tiiviste tulossa?

Vähän vaikea sanoaa, kun ei tiedä millainen tiiviste on.
Ennen muinoin tehtiin paperitiivisteet itse. Tarvitaan vain tiivistepaperia ja tiivistevasara. Paperi tiivistettävän pinnan päälle ja sillä pikku vasaralla nakutellaan tiivistepinnan reunoja pitkin. Nyt ei oikein sanallinen selitys luonnistu, ehkä joku osaa paremmin..

kiitos jo etukäteen  
bowdown.gif
kyllä se tiivistepaperista onnistuu!mä tein jammuun kesällä ite.paperin paksuutta en muista ihan tarkalleen mutta olisko ollu jotain luokkaa milli!?muodon saa hyvin kun laittaa paperin tasaselle pinnalle sit sivelee sormella tiivistepintaan vähän esim sitä vanhaa öljyä ja painaa sen paperin päälle odottaa muutaman sekunnin ja nostaa pois
smile_org.gif
ölpästä jää näppärä jälki ja eiku mattopuukolla leikkelemään jonkun lankun päällä
tounge.gif
ja sit
062802moto_prv.gif
no ehkä keväällä

saattas löytyy org tiiviste varmistan jos on tarvetta

edit löytyy myös nokka ketjun laahain kiristäjän puoleinen
ja polttoaine tankki anturilla ilman hanaa ja korkkia
lommoton kaipaa maalia

Eikös siinä helpoin olisi joku massa? Niillä ne taitaa nykyisin olla alunperinkin (?).

Joo onhan noita vaikka kuinka, *Permatex* on mitä itte olen laittanut (tosin öljypohjaa ei ole tarvinnut avata).

Pitää vaan muistaa kohtuus siinä annostelussa ettei tursua liikaa koneen sisään. Se vaara noissa massoissa on.

Ja esim motonetistä löytyy 60-2304 Hylomar blue tiivistemassa 80g 7.00e.

Tai vaikka 60-9025 Sikasil Gasket 310ml 12.90e.

Back