• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

öljyt suzukiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 280372
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

280372

New member
Pitäs mamman mopoon vaihtaa ölpät gsxf 750 -90 olis mukava jos onnistus kerralla eikä tarvis monenlaisia litkuja kokeilla. En ole ite vaihtanu vielä kertaakaan tuohon vehkeeseen öljyjä,omaan jammuun sopi motulin 10/50 (5100 ?)ku nyrkki silmään mutta miten se sopis suskaan...Ja unohetaan se delvakki tällä kertaa  
biggrin.gif

Käypi varmaankin melkein mikä vaan hyvä mp-normiöljy jostain vanhasta 10W-30 Belraysta Castrol Power 1 15W-50 saakka. Eiköhän vanhimmat liemet sovellu paremmin kuitenkin. Katsoo sitten millä laatikko ja kytkin pelittää parhaiten.

-hh-

10W-40 on tuohon manuaalissa suosituksena, mutta tuskin on niin nökönuukaa, jos vähän eri jäykkyyksistä öljyä sinne laittaa.

Ite olen ajellut Belrayn 10W-40 ja hyvin on pelannu. Nyt tuli hankittua kannu Castrolin GPS:ää (muistaakseni), niin saa vertailla toimiiko tuolla yhtä hyvin.

Eiköhän noissa pelaa mikä vain mineraaliöljy.?

sanoi:
Ja unohetaan se delvakki tällä kertaa

Jotenkin tuntuu että näitä öljytiedusteluita tipahtelee ihan vain siksi, että päästään kirjoittamaan em. tarkennus kysymykseen....

biggrin.gif

D-keskustelu ei kuole koskaan..

No laita sitten Nesteen Turbo LXE 15w-40 jos ei vacci kelpaa. Tuntuu olevan haastavaa tää öljyn valinta näihin kakspyöräsiin, mutta kyllä kauppias tietää mikä on parasta.

Tungenpas lusikkani tähän soppaan...

Minä olen käyttänyt tuossa Teboil superbikea 15W-50, melko edullista, Tarjousladossa 32,90/4 litraa.

Pysyy kuumana selvästi paksumapana kuin 10W-40 -öljyt, mielestäni sopii siksi hyvin tuohon I/Ö-koneeseen, joka saattaa kesähelteellä ruuhkassa ajaessa joskus lämmetä aika paljon.

Ei ole vielä kone hajonnut, jollain toisella öljyllä tietysti toimisi paljon paremmin ja kestäisi maailman tappiin, mutta tuota olen käyttänyt kun en ymmärrä hyvän päälle
tounge.gif

Tungenpas lusikkani tähän soppaan...

Minä olen käyttänyt tuossa Teboil superbikea 15W-50, melko edullista, Tarjousladossa 32,90/4 litraa.

Pysyy kuumana selvästi paksumapana kuin 10W-40 -öljyt, mielestäni sopii siksi hyvin tuohon I/Ö-koneeseen, joka saattaa kesähelteellä ruuhkassa ajaessa joskus lämmetä aika paljon.

Ei ole vielä kone hajonnut, jollain toisella öljyllä tietysti toimisi paljon paremmin ja kestäisi maailman tappiin, mutta tuota olen käyttänyt kun en ymmärrä hyvän päälle
tounge.gif
Samaa laitoin nyt tuohon ysiin, kokeilemaan en jostain syystä ole vielä päässyt
nixweiss.gif
Otin tuon juurikin sen lämpö-arvon vuoksi, pysyy hellepäivinä ruuhka-aikana parempana...

itse laitoin motulit viimekesän alussa, jonkin verran tuntui vaihteet paukkuvan päälle, castroli (se punainen öljy) tuntui pelaavan paremmin, saattaa kyllä olla että motuli alkoi heikkeneen vaihtovälin loppupuolella ja vaihteisto olisi pelannut uusilla motuleillakin paremmin kun vanhalla.
pysyttelen silti jatkossa castrolissa

RF900R -95

Back