Ymmärsinkö siis oikein, ettet itse kokeillut sitä liikennettä ratissa?
Mä olin tuossa vuos sitten pari viikkoa sielläpäin ja prätkällä tuli ajeltua.
Minun täytyy sanoa, että olen kanssasi eri mieltä, Jos istuu taksissa, rixassa tai bussissa, niin meininki on sujuvaa ja tietä annetaan, koska.... ne muut tietää, että se tulee varmasti päälle ja lujaa, joten pois alta.
Muutenkin kaistat ovat suhteellinen käsite ja homma ruuhkautuu jatkuvasti semmosiksi kasoiksi, kun kaikki yrtittää änkeä yhtäaikaa sen saman bussin ohi.
Ja mitä huomaavaisuuteen tulee, et usko kuinka lujaa skoden kyydissä vetävä curryaivo voi ruveta mouhoomaan, jos et heti lähekkään kiilaamaan niistä tientukoista ohi. Ja turvaväli tuntuu olevan kauhistus, jota ei saa olla koska tie menee hukkaan.
Kellään ei oo kypärää, samalla motskarilla voi matkustaa koko perhe ja jatkuvasti läheltäpiti tilanteita.
Mutta kuin ihmeen kaupalla, jos siellä pitää pään kylmänä. Muistaa vasemman liikenteen ja pysähtyy vaikka odottelemaan, jotta turvaväli pysyy, niin kyllä siellä pärjää.
Itseasiassa jos vielä lähden sinnepäin, niin ostan tai vuokraan semmosen bajaj pyörän ja lähen kiertelemään.
Mutta siis se on aivan järjetöntä se liikennöinti siellä, pyörissä ei tartte olla ees peilejä, koska kyllä se takana tuleva tööttää enneku tulee ohi ;-)
Ymmärsit oikein, en kokeillu itte ajaa. Henki olis lähteny! =D
Kaistat, liikennevalot, nopeusrajotukset yms. liikennesäännöt on enemmänki ohjeita, ku sääntöjä, pitää paikkansa. Mutta on se myöskin niin, että kun siihen liikenteesee pääsee sisälle, niin se sujuu huomattavan paljon paremmin. Iha silkkaa kaaosta se on ens alkuu, mut eipä siellä kolareitakaa pahemmin satu. Tai sit me oltii sopivaa aikaa siäl, ettei nähty yhtää.
Ohi o mentävä joka ikisest tien tukkost, se tuli huomattua. Ja vaikkei aina tietäkää olis siinä kohtaa, ni kyllä siitä ohi voi silti mennä.
Kypäriä ei kukaa käytä, saatikka muita suojavarusteita. Siinä suurin syy, miks en itte lähteny kokeileen, kun ei ollu mitää suojaavaa varustetta mukana. Olisha sieltä varmasti löytyny yhtä sun toista, muttei ei maksa vaivaa. Mieluummin ajelen tääl kotoSuomessa ja yritän säilyy hengis. Ja tääl o hiljast ajella. Ei tuu sitä järjetönt tööttie tuuttaust kokoaja joka puolelta. Tuuuttööötttuuut ja ohi mennä vasemmalt ja oikeelt. Töötätää ohimennes, vastaa tulles, vierel ajaes, toiste jarruttaes, millo vaa. Samase, mite ajetaa, kuha töötätää. =) Huvittava ilmiö. Peilei oli ja ei ollu. Useimmat oli rikki, mut ne ajoneuvot, mis oli peilit, ni niit kuskit kyllä käytti. Pyöristä ne oli varmuudeks otettu pois. Jää enemmä aikaa kadun tarkkailuu, ku ei tarvi taaksee vilkuilla. Tämä siis yhden paikallisen mielipide asiaan. =)
Kadun ylityski oli pikkuse jännittävää ain sillontällön, ku ne jouluvalot risteyksis vilkutteli ilosena tienkäyttäjille vuoroin punasta, keltasta ja vihreetä. Liikentee kannalt niil ei ollu juur mitää merkityst. Joskus joku saatto pysähtyy punasiin, yleensä vaan hetkeks. Isompien etuajo-oikeus on hyvin vahvana siellä. Pyöräl on auttamatta jalois, jollei puikkelehdi tieviivojen yli ja ohi.