• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Omistajan vaihdos

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jarppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jarppi

New member
Nyt kun moottoripyörän tai minkä vaan rekisterissä olevan myy, ja sitte vasta puoli saa sen ilmotus lapun ja sen hukkaa/muuten ei kerkee mennä siin 7 päivän aikana muuttamaa sitä nimeä. Mitä siitä seuraa? tai jos se tekee siinä ajassa liikenteessä rikkomuksia? saako vanha omistaja siitä syytteet jos poliisi kilvet näkee ja kuski painelee karkuu??

Jaa-a...olen mä joskus monta vuotta sitten tehnyt rekisteröinnin myöhässä eikä siitä mitään tullu.....tänäänkin kävin rekisteröimässä, vaikka perjantai oli viimeinen päivä...en mä tiedä mitä siitä tulee...
nixweiss.gif

tuonpa takia myyjän kannattaa tehdä aina erillinen luovutustodistus.. Tällä saa esim. sen vakuutuksen osaltaan poikki, jos vastapuoli ei sitä vakuutusta ajoissa tee, tai ei tee ollenkaan. Lieneepi myös melko pätevä asiakirja posliinien kuulusteluissa.

Tommosia tilanteita varten täytät ostajan kanssa kauppakirjan tai sen AKE:lta saatavan kupongin jolla voit todistaa kulkineen siirtymisen seuraavalle omistajalle.

edit: P*ru että olin hidas taas...
crazy.gif

Tommosten välttämiseks on hyvä tehdä aina erillinen luovutuskirja kaupasta, jolloin molemmille osapuolille jää oma osansa. Luovareita saa mm. katsastuskonttoreilta ja vakuutusyhtiöiltä.

edit: Niin ja jos sä sitä tarkotit että mitä uudelle omistajalle seuraa jos ei rekisteröi viikon sisällä, niin se on sakkojuttu.

Laiminlöi rekisteröintivelvollisuuden...

Just näin, eli luovari tai sitten kauppakirja mistä näkee päivämäärän ja kelle laite on myyty.

Sitten asialla on se toinenkin puoli eli jos ostat jonkun vehkeen etkä sitten vakuuta sitä ajoissa, niin lvk muistaa sinua hyvikemaksulla vakuuttamattaoloajalta. Eli kaikista tärkeintä on että uusi vakuutus alkaa 7vrk kuluessa, itse se rekisteröinti ei ole ihan päivän päälle.

prkl.. hyvähän se nyt on sanoo ..
sad_orig.gif
sad_orig.gif
pystyyköhän katsastuskonttorista mitenkää kertoo että on myyny ja se ei oo enää mulla..??

Itsekin tuossa juuri kun Burgerin nimiini rekisteröin ja Reiskasta sen luovarin vak.yhtiöön esitin, oli viereisellä tiskillä eräs hyväuskoinen mopon myyjä joka taisteli vak.yhtiön kanssa kun se uusi omistaja ei ollutkaan suorittanut velvollisuuksiaan => vanha omistaja oli saanut pokkana seuraavan vak.makslaskun ja vasta sitten heräsi
omg.gif

pari päivää jos myöhästyy.. tulee kuukausien päästä lasku liikennevakutuuskeksuksesta 35€/2pvä myöhäs.. tuo mutu on toukokuulta!

sanoi:
tai jos se tekee siinä ajassa liikenteessä rikkomuksia? saako vanha omistaja siitä syytteet jos poliisi kilvet näkee ja kuski painelee karkuu??

No jos viranomaiset tsekkaavat rekisterinumeron perusteella tietokantojaan ja siellä seisoo sun nimi, niin kyllähän ne sun tykö tulee. Ja jos sulla ei oo yhtään mitään näyttöä (kauppakirjaa, luovaria, tiliotetta, todistajaa, myynti-ilmoitusta jne. )että oot myyny laitteen niin voit joutua selittämään hyvinkin pitkään. Mutta loppujen lopuksi poliisin pitää pystyä todistamaan että se olit juuri sinä joka törttöili.

Back