Kerronpa tässä pikku tarinan omasta jarrujen ilmauksesta, jos vaikka auttaisi jotakuta. On meinaan sen verran nolo juttu etten ole missään foorumeilla siihen törmännyt. Ilmeisesti kukaan ei kehtaa myöntää. Tai sitten olen ainoa tumpula
Eli perinteiset menetelmät ei toimineet. Siispä putkiteippiä ilmausnippaan (se höri siitäkin välistä ilmaa sisään, suosittelen joka tapauksessa) ja iso injektioruisku apteekista. Miljoonalaatikosta löytynyt letkunpätkä sopi paikalleen sekä ruiskuun että ilmausnippaan.
No, säiliöstä ensin kaikki neste pois ja sitten ruiskulla alakautta nesteet sisään. Nyt pelaa, eikö ?
No ei. Kahva edelleen löysä. Kiroan siinä mielessäni alimpaan helvettiin kaikki nestetoimiset systeemit ja ihmettelen että millä ne tehtaalla näitä täyttää, ei niillä ole aikaa tapella tuntia per nestepiiri.
Siinä katsellessani sitten huomaan kuitenkin jotain. Pyörä oli keskiständillä. Stonga suorassa. Säiliön kansikin suorassa. Mutta sylinteri sopivasti yläviistoon niin että sinne jää ilmakupla.
Tanko sellaiseen asentoon kääntäen että sylinteri oli alaviistoon (samalla toki jarrunestettä ympäriinsä roiskien) ja painallus kahvasta. Aivan h-lvetin iso ilmakupla samantien pois. Ja kas, kerrasta tuli tunto takaisin jarruihin.
OT: Miksi "ne" muuten väittää että jarruneste vahingoittaa maalipintaa ? Varmaan syö yksikomponenttikaman joo, mutta itse en ole onnistunut pilaamaan näitä nykyaikaisia (mistä alkaen ? 60-luku vai vanhempi) 2-komponenttikamalla maalattuja pintoja vaikka olen toisinaan onnistunut roiskimaan todella lahjakkaasti sinne tänne.