Ittellä on ollut '91 mallin FJ1200 ABS vuodesta 2004. Kilometrejä olen kelannut siihen noin 80000, edeltäjien kilometrimääristä ei ole tietoa. Mittari on todennäköisesti kolmannella kierroksellaan.
Pyörä on ollut ehdottoman luotettava. Heikkoutena mainittakoon helposti murtuva katemateriaali, johon tulee halkeamia pelkästä tärinästä ja melko hyvä ruokahalu bensalle. Omassani pitäisi varmaan korjata venttiilivarsien kumit, mutta tuota en osaa kaksikymmenvuotiaalle pyörälle viaksi laskea. Vanhemman sukupolven FJ1100-malleissa esiintyi kakkosen lipsumista pois päältä kovassa vedätyksessä, mutta tämä korjattiin malliuudistuksessa 1200:ksi.
Pyörä on voimakas ja vakaa matkajuhta, kantaa nurkumatta kyytiläisen ja pakaasit. Myös ajoergonomia on hyvä sekä kuskilla että matkalaisella, pitkäkin päivämatka taittuu suuremmitta kärsimyksittä. Omaani olen tuunannut Wilbersin takajousi/vaimenninyhdistelmällä ja Wirthin tiukemmilla etujousilla. Wirthit ovat hieman turhankin jäykät, Wilberssi toimii hienosti.
Rengasvalikoima on hassun takarengaskoon takia melko suppea, itse olen päätynyt Metzeler Lasertecceihin, jotka tarjoavat luotettavaa kyytiä kohtuurahalla mutta eivät tietenkään ole nykyajan parhaiden sporttouring-kumien tasolla. Iso ja painava pyörä ei muutenkaan ole mikään erityinen mutkaohjus nykymittapuun mukaan.
Kaiken kaikkiaan, 50 km:n työmatkan taittamiseen ja pidemmällekin reissulle FJ on mainio kapine, mukava ja vahva kuin härkä. Käytetyn pyörän kohdalla suosittelen vaihtamaan jarrunesteet, etuhaarukan öljyt ja purkamaan takahaarukan tukivivustoineen. Siellä on kymmenkunta neulalaakeria, jotka ovat todennäköisesti vähintään voitelun tarpeessa elleivät jumiin ruostuneita. Haynesin manuaali on mainio apu huoltohommissa.