• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko kukaan madaltanut VFR:ää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jamirai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jamirai

New member
No kun olen alamittainen (173 cm sukkasillani) ja Aikuiskasvatuksesta ei ole ollut hyötyä...
wink.gif

Niin olisi kivempi ajella VFR:ää kun saisi jalat paremmin maata vasten. Nyt tarttee enempi päkiöillä suorin koivin koettaa pystyssä pitää.

Madaltamislinkkuja on tuo netti pullollaan, vaan ei tämä linkkujen verstailu mitään rakettitiedettä voi olla. Tekeekö joku täällä armaassa kotomaassamme näitä?

Kyselee
-jami

P.S. Tää foorumin hakutoiminto ei mulla pelitä (Safari 2.0.4)

Sama vaiva Rahikaisella. Pituutta 170 cm ja jalat eivät yltäneet kuin vuorotellen maahan. Paikallinen verhooja höyläsi penkistä 4 cm pois ja vot johan yltää kintut maahan. Hintaa hommalle tuli 60 euroa ja aikaa meni 1 työpäivä

Itse madalsin keulaa edellisestä (-91) sentin. Helppo homma. Ainut murhe oli ettei etulokari ota jarruttaessa minnekkään kiinni, siis radalla käydessä. Öhlinsin jouset auttoi kyllä tuohon ongelmaan. Samalla parani hieman ohjauksen "herkkyys" tuon ohjauskulman jyrkkyyden muuttuessa. Nykyisestäkin laskin hieman keulaa alemmas. Tuo takapään laskeminen onkin sitten eri asia. Itsellä kun ei tuota tarveta ole. Tosin en ole kokeillut onnistuisikos kuinka helposti tuolla öhlinsin paketilla. Siinähän kyllä on kierteet jolla voi säätää jousen korkeus asentoa.

Sama vaiva Rahikaisella. Pituutta 170 cm ja jalat eivät yltäneet kuin vuorotellen maahan. Paikallinen verhooja höyläsi penkistä 4 cm pois ja vot johan yltää kintut maahan.  Hintaa hommalle tuli 60 euroa ja aikaa meni 1 työpäivä
Olen harkinnut tätäkin - penkin ohennusta - mutta näyttäisi siltä, ettei siitä paljoa pois saa. On niin ohuena tuo fyllinki, mielestäni. Toinen juttu on perskohtainen mukavuusaspekti. Saattaisihan olla niinkin, että vähempi fylliä - alkuun kova, ajan oloon OK.

Mutta niitä takajousituksen linkkuja. Linkkua kun pidentää, niin takajousitus laskee 25-30 mm. Edessä nostetaan putkia samassa suhteessa. Sivuseisontatukea lyhennetään, koska nojauskulma pienenee. Pyörän ominaisuudet eivät muutu, kertovat nuo ulkomaiset VFR:nsä madalluttaneet. Esim. täällä.

-jami

Niin siinä sitten kävi, että VFR:n penkkiä madallettiin. Niin paljon veistettin pois kuin vaan mahdollista.

Auttoiko? Kyllä!

Jalat tapaavat maata paremmin. Ajoasento muuttui. Ollaan ikäänkuin enemmän pyörän sisällä.
Persukkeen puutuminen on tiessään.

Viritys onnistui.
Mitä maksoi?
Lahdessa operaation hinnaksi tuli 40 eur, tiistaina vein ja torstaina sain.

Kiitos vinkistä '19085'.

Ensi kesän piiitkiä vetoja suunnitellessa ja odotellen,

-jami

Back