Onko mopo jättäny tielle?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earache
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Earache

New member
Tuli tossa mieleen kun lueskelin erästä muuta foorumia,että kuinkas on porukka toiminu tilanteessa jossa mopo hyytyny kesken matkan? itselleni sattui aikoinaan kun omistin vf 500:sen vastaava tilanne parikertaa,mutta onneksi kummallakin keraalla olin pienen matkan päässä kotoa,joten hikivaluen työnsin räpättimen himaan... mutta jos matkaa on yli parikilometria niin sitten on jo eri juttu
crazy.gif
kuinkas on muut toimineet vastaavissa tilanteissa?
 
Itellä hajos aikanaan kevari 100km päähän himasta... tuli ainakin todettua että kavereita löytyy. Ensin pysähty poliisit auttamaan, sitten toinen motoristi ja lopuksi sain fiksattua mopon viereisen maatalon autotallissa.
cool.gif
 
Kerran kauan sitten Yamahasta mäntä posahti ja kaveri hinasi kotiin. Toisen kerran toisesta Yamahasta mäntä posahti ja jätin läheisen kerrostalon pihaan ja soitin korjaamolle, jotta hakevat.
Kolmannen kerran kolmannesta Yamahasta mäntä posahti ja muistaakseni lykin/talutin sen kotiin, jonne ei ollut kilometriä pitempi matka..
Nytkin ajelen Yamahalle. Huh.
biggrin.gif
 
Ei ikinä. Vannon ja vakuutan - täytyypä koputtaa puuta
062802moto_prv.gif
 
AR Kawa jätti pari kertaa välille (männänrenkaat poikki) muutaman kilsan päähän kotoa.Kävelyreissulla selvisi (ei sillon mitään kännyköitä ollut!) ja pyörä tuotiin kärryllä kotiin.
 
viime kesänä suzuki hukkas öljyt ja leipo kiinni 30km kotoa, eipä siinä auttanut kun soitella kaikki kaverit läpi ja onneksi yksi sattui olemaan selvinpäin (la ilta klo 22:00). Tuli pakulla hakemaan.
Mopo osina edelleen  
bawling.gif
 
Tämä seuraava (hinausliikkeen sivulta kopioitu) juttu kannattaisi muistaa jos on kasko.. Vaikka siinä mainittankin vain auto, niin kyllä tuo autopalveluvakuutus voi kuulua moponkin kaskoon.
Ymmärtääkseni autopalveluvakuutusta voisi käyttää jopa renkaan puhjetessa, eihän mopossa ole vararengasta. Jos olen väärässä, niin tietävämmät korjatkoon..

"Ennakoi ongelmat hankkimalla autoosi riittävä vakuutusturva, ns. autopalveluvakuutus korvaa hinauksen ja tiellenoston, sekä muut matkan keskeytymisestä aiheutuneet kustannukset. Autopalveluvakuutus korvaa myös paikan päällä teknisten vikojen korjaustyön, kuitenkin enintään hinauskulujen määrään saakka. Varaosat ja tarvikkeet on asiakas kuitenkin velvollinen maksamaan itse. Yleensä autopalveluvakuutus kuuluu Kasko-vakuutukseen ja joillain yhtiöillä myös ns. pikkukaskoon. Autopalveluvakuutuksessa ei ole omavastuuta, eikä bonusmenetystä. Tarkista vakuutusturvasi vakuutusyhtiöltäsi, ja pidä vakuutustosite mukanasi"
 
Honda NS 125R -88, jätti kerran Turun moottoritien varteen lähelle kehä I liittymää. Kävelin meluvallin yli laajalahden omakotitalojen ovia kolkuttamaan jotta saisi soittaa.
Pyörän työnsin sitten pois moottoritien varresta jonkin kaupan pihaan josta sen myöhemmin hain kaverin kanssa peräkärryllä.

Kyllä ketutti työnnellä moottoritiellä kuumana päivänä. Mutta niin harmitti silloista likkakaveriakin, jota olin ollut matkalla hakemaan.
tounge.gif
 
Tämä seuraava (hinausliikkeen sivulta kopioitu) juttu kannattaisi muistaa jos on kasko.. Vaikka siinä mainittankin vain auto, niin kyllä tuo autopalveluvakuutus voi kuulua moponkin kaskoon.
Tämä on hyvä tieto. Auton kanssa on pari kertaa tullut käytettyä. Vakuutus korvaa jopa sun kotimatkan ja mahdolliset yöpymiset tilanteesta riippuen.
..Ja tietysti vakuutuksesta riippuen.
 
Prätkät ei ole jättäny tielle mua kertaakaan. Mutta mä olen kyllä jättänyt prätkän jonkun kerran..
tounge.gif

Ja tod. näk. tulen jättämäänkin. Yleisin syy gason loppuminen
sad_orig.gif
.

Myös paristovirityksillä, rautalankapatenteilla, vaijerivirityksillä, paikkapulloilla, jne on käyttöä ollut.

Vaikeinta oli kai kerran, kun kytkin levähti kaukana himasta (matkassa ilman työkaluja tietysti) ja parin kaupungin läpi piti ajella takas.
Akkukin lopahti lemans-starttiähdöissä liikennevaloista, hiki virtas ja prkleet raikui.
Sitten piti risteyksiin tullessa pyöriä rinkiä autojen seassa kun ei voinut pysähtyä.
Mutta kotiin tultiin kaikesta huolimatta.

biggrin.gif
062802moto_prv.gif
 
Joskus taannoin omistamastani Shadowsta posahti akku Mäntsälän Shellin lähelle. Kun sain vian selville, soitin numerotiedustelun kautta hinausyhtiölle. Ensimäinen ei voinut kuljettaa mopoa, mutta antoivat toisen yhtiön tiedot.

Auto haki mut ja mopon pois. Virallisesti vakuutus kattaa kuljetuksen lähimpään huoltoon, mutta viikonloppuna ja erityisesti mopon kanssa (jota ei voi jättää ihan mihin vaan) voitaneen sopia muukin reitti. Mun tapauksessa kohde oli kotipiha Helsingissä.

Ifin kasko autopalvelulla maksoi kuljetuskulut.

Cheers,
-jla

PS. kannattaa varmistaa tilatessa, että takanakki mahtuu kuljetusauton lavassa olevaan koloon/uraan, muuten kiinnityksessä voi tulla tuskaa.
 
Toisen prätkän kyydissä kotia(..prätkä hajos ja istua toisen prätkän kyydissä  ..voi sitä fiilistä  
veryangry.gif
),kun on autopalvelu vakkuutus,ei muuta kun hakemaan myöh. hinausliikkeen autolla pois.
 
dt125r jamppua työnnelty useesti ja pitkästi (reilu 5v aikaa joten hengitys jo tasaantunut)
tounge.gif
mäntien leipoessa.. vajaa kymppitonni ja 5 mukia.. yx porautus ja yx sylinterin putkitus..
siitä tuli jammu kammo josta en toivu ikinä!!!
omg.gif
 
Eikös kaskossa ole joku hinausturva? Jos mopo jostain syystä leviää (vaikkakin epätodennäköistä), soitetaan joku (?) hakemaan. Jos jossain ulkomailla hajoaa, niin sitten
bawling.gif
ja etsitään joku joka laittaa pyörän kuntoon. Ja "vararengas", eli paikkavaahtopullo kulkee kaiken varalta aina mukana. Ja kännykkä myös.

Onneksi on tullut vuosien varrelta aika monta heppatuttua, jotka voivat hevoskuljetusautolla/-kopilla helposti hakea yhden sammuneen moottorikäyttöisen ratsun tienposkesta keskeltä korpea
thumbs-up.gif
!
 
Niin tosiaan, kuinka toimia ulkomailla jos mopo leviää keskellä
ei mitään? Pitääkö soittaa suomalaiseen numerotiedusteluun ja
pyytää yhdistämään paikalliseen (kielitaitoiseen) hinauspalveluun?

Mitähäh?
nixweiss.gif
 
Ketju poikki NSR:stä oulun moottoritiellä vuosia sitten. Ensimmäinen pysähtynyt oli ruotsalainen motoristi tunnin "liftailun" jälkeen.

Ei osannut mies suomea ja minä huonolla ruotsilla selvitin että pitäisi saada hinausta. Antoi soittaa omalla puhelimellaan hinausauton, jonka maksoi vakuutus. Jälkeenpäin mietin että maksoi varmaan jokusen pennin soittaa ruotsalaisella kännykällä suomalaiseen numeroon...

Toisella kerralla katkesi pultti rungosta vaihdevivun alta ja takertui tietysti kiinni. Isommalle sai vaihteita, muttei pienemmälle. Oli se hommaa pukata kevari vauhtiin ja hypätä kyytiin että pääsee nelosella liikeelle. Tämä tietysti tapahtui Oulun keskustassa "Anttilan" risteyksessä pahimpaan ruuhka-aikaan...
 
Niin tosiaan, kuinka toimia ulkomailla jos mopo leviää keskellä
ei mitään? Pitääkö soittaa suomalaiseen numerotiedusteluun ja
pyytää yhdistämään paikalliseen (kielitaitoiseen) hinauspalveluun?

Mitähäh?  
nixweiss.gif
Liftasin lähimpään kaupunkiin (Salzburg), vuokrasin pakun (tuliterä Mersu Sprinter), hain pyörän, korjautin sen kyläsepällä, ja sitten ajoin Suomeen. Kotona lähetin laskun auton vuorkraamisesta vakuutusyhtiöön, joka korvasi mukisematta.  
smile_org.gif
 
Muutama vuosi sitten sylkäisi CB250 öljyt pihalle ja leikkasi kiinni kesken matkan teon.. Siitäpä pukkasin mopon vähän kauemmas tiestä ja pääsin vielä tutun motoristin kyydissä kotio autoa hakemaan (matkaa n. 5 km, ei millään viittiny työntää kotio..)

Ja kevari aikaan DT:ssä hirtti kaasu pari kertaa, pakko oli pysähtyä, kun ei sitä mutkatiellä uskalla täysiä päästellä edes piikillä
biggrin.gif
 
GE-rahoituksella hankittuun pyörää ilmeisesti kuuluu tuo "hinauspalvelu"?
 
Pari tyhmää kysymystä aiheeseen liittyen.
withstupid.gif


Jos käyttää kaskon hinauspalvelua niin meneekö siitä omavastuuta ja tippuuko bonukset?

Jos pyörässä on vielä takuuta jäljellä ja tien päällä matkan keskeyttää takuun piiriin kuuluva vika, niin pitääkö se hinauttaa viralliseen merkkikorjaamoon, jotta korjauksen saa takuun piikkiin? Vai pitääkö hinauttaa peräti siihen liikkeeseen mistä se on ostettu?
 
Back
Ylös