• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko piikkikuski motoristi?

Onko piikkikuski motoristi? - Pidätkö kevarikuljettajaa motoristina?

• Kyllä!

Ääniä: 0 0,0%
  • Riippuu asenteesta

• Lupaavia alkioita

• En! Piikkikuski = mopokuski.

• Ääniä yhteensä
    0

sähköorava

New member
Kiinnostaisi tietää, mitä mieltä motoristikansa on piikkikuskeista. Varmasti meistä moni on harrastuksensa piikillä aloittanut, mutta moniko meistä pitää 125cc:tään viimeisillään vinguttavaa kuusitoistakesäistä varsinaisena motoristina? Tärkeintähän tässä harrastuksessa on tietenkin oikea asenne... vai?

Kyllähän se on asenteesta kiinni. Moni ostaa piikin vaan status-mielessä ja koska kavereilla on kans. Mut joukossa on myös potentiaalisia tulevia motoristeja.

wink.gif
On mua ainaki moikkailtu, kun piikillä olen ajellut... Ja itse moikkailen kaikkia jotka 2-pyöräsellä liikkuu... Tai 3-pyöräsellä!
biggrin.gif

Voi herranjee*us, että on tyhmä kysymys!
Piikkikuski on aivan tasan yhtä paljon motoristi kuin kaikki muutkin moottoripyörillä ajavat. Nuorisoa joka aloittaa uuden mukavan harrastuksen ei pidä missään nimessä aliarvioida. Samoja nopeuksia ja samoilla teillä ajetaan moottoripyörällä, oli se sitten 80, 125, 500 tai 1500-kuutioinen.

Sitä paitsi 125cc luokasta löytyy erittäin upeita moottoripyöriä, sekä uusista että veteraanimalleista. Moottorikoko ei tee "kevytmoottoripyörästä" juurikaan erilaista verrattuna isompiin. Samat lait pätevät kevareihin ja suurempiin. Oikeastaan sana "kevytmoottoripyörä" on nykyään harhaanjohtava, oikeampi nimitys olisi vaikka "moottoripyörät alle 125 cc", koska eivät kevarit ole kovin keveitä nykyään...

Moni ostaa isonkin pyörän "status-mielessä", eli asia ei siitä muutu mihinkään...

062802moto_prv.gif
Kyllähän noita piikkikuskeja tulee moikattua, onhan niissä tulevia motoristeja
smile_org.gif

Burn rubber, not your soul!

Riippuu asenteesta. Nuoriso on yllättänyt minut usein positiivisesti asiallisella asenteellaan.
thumbs-up.gif

Mä sanoisin että piikkikuskit on motoristin alkuja,tahtoo nimittäin hyvin useasti loppua mp:llä ajo siihen piikkiin (valitettavan usein) tulee 18 v täyteen ja autosta tulee se tärkein kulkuneuvo ja mopottimet saa jäädä.... mutta kyllä se monilla jää päälle kuten esim. minulla
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
eilen tuli taas ajettua 450 km (mutkaajoa)
sport05.gif

Monilla kavereillani oli piikki, mutta harva kyllä jatkoi isompaan. Monessa on kyllä lupaava motoristin alku
062802moto_prv.gif

TÖSÖS !
Nykyisin aloitetaan onneksi piikeillä .
Ei taho muistaa ku ite oli 16V.
Sillon alotettiin 350 suoraan hiekkateillä ja ihme ja kumma jäätiin henkiin .

Motoristejapa hyvinkii !

Hyvät hyssyrät oikein. Mikä on se korkea raati, joka määrittelee onko piikkikuski oikea motoristi.

Totta kai on. Varsinainen kysymys koko juttu.

Onko muuten täystehonen 125-kuutioinen myös piikki (siis ei saa ajaa A1-kortilla)??      
withstupid.gif

Kyllä ne on motoristeja, tosin aika pieni joukko heistä jatkaa isommilla, mut kuiteski.
Kotilokortin saatuaan taitaa alkaa autot kiinnostaa, ku ei sadekelillä kastu, voipi luukuttaa musaa ajon aikana ja saapi neljä kaveria kyytiin kerralla... jne.
wink.gif

Mutta siis kyllä kättä nostellaan näillekkin motoristeille! Ja piikkikuskeille terveiset, että tää on kyllä kiva harrastus 18v.-synttäreiden jälkeenkin!
biggrin.gif

062802moto_prv.gif
sport05.gif
062802moto_prv.gif

Back