• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko pyörässäsi kaskovakuutus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suomipoika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Onko pyörässäsi kaskovakuutus? -

• On

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei ole

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0
Itellä on semmoinen periaate, ettei vakuutuksissa kannata kauheasti säästellä. Kun koskaan ei kuiteskaan tiedä mitä tapahtuu.

Ei ole kaskoa, paitsi yhdessä vaimon pyörässä. Olen hajauttanut riskin.

EDIT: tai onhan mulla palo/varkausvakuutus 10r:ssä.

En jumankikuli uskaltaisi ajaa millimetriäkään ilman kaskoa!
crazy.gif

Kasko on, ja kaskolle on jo ollut käyttöäkin.
Sen idea jäi vaan vähän auki edellisessä vakuutusyhtiössä, joka ilmoitti korvanneensa vahinkoa 1500€ ja korottavansa vakuutusmaksujani 1200€. Tuohon kun lisää 150€ omavastuun, niin hyöty oli..
nixweiss.gif

hirvi-, palo-, varkaus- ja ilkivaltakasko, vai mitä kaikkea se osakasko nyt pitääkään sisällään; kaikki loput on takataskuracing ™.
wink.gif

Mä olen aina henkisesti ollut kaskoja vastaan, koska ovat pirulaiset niin kalliita. Mutta kun viimeiset penninsä on säästänyt siihen pyörään, ja ajatus siitä, että pyörä menee tuusan nuuskaksi... Ei vaan uskalla. Vaikka on täyskasko, niin kumma kyllä oman ajon mentaliteettiin ei ole tullut hirveästi muutosta. Tällä tarkoitan sitä, että jos pommittaa, pommittaa samalla lailla kuin osakaskolla tai ei kaskolla ollenkaan. Henk. koht. pidän todennäköisempänä sitä, että joku ajaa päälle kuin että ajaisin metsähallituksen puolelle. Sen verran kuitenkin itsesuojeluvaistoa on jäljellä. Tämä yhdistettynä ajotaitoihin, tai pikemminkin ajotaidottomuuteen takaa sen, että moottorijarrutusta käytetään riittävästi mentäessä "pimeään" mutkaan /vast.

Viragossa on vain osakasko.

Bläkkärissä on onneksi täyskasko. Likka pisti sen Ahvenistolla 4500 euron "ehostukseen" 20%:n omavastuulla.

Mulla on osakasko (hirvi, palo, varkaus + ilkivalta). Vaikka ensimmäinen oma pyörä onkin, niin vanha (-99) diversioni ei täysturvaa kaipaa.

Ajattelin sen sillä tavalla, että jos kikkailee ja itse aiheuttaa mokan liikenteessä, niin kärsitään kunnolla.
bawling.gif

Tietenkin vaakakupissa painoi tuo tieltä suistuminen aika paljon, mutta tällä kertaa vaaka kallistui näin päin. Ehkä jos pyörä olisi kalliimpi, niin ottaisin täyskaskon.
En oikein jaksa uskoa että täyskaskon puuttuminen suoraan vaikuttaa ajokäyttäytymiseeni, se tulee korvien välistä, jos on tullakseen.
062802moto_prv.gif

Noup. Ei oo ku se pakollinen liikennevakuutus. Pyörän arvo on täysin korvaamaton. Ajellaan siten ettei tule "omia mokia". Jos toisen alle jään niin sitte en voi ite asialle mitään.

Kasko löytyy.

Auton kanssa opin kantapään kautta, että kasko on aika järkevää olla. Eipähän tarvitse kuin väistää hirveä tai jotain rattijuoppoa ilman peltikosketusta, niin itse maksat.

Jos on varaa ostaa kallis pyörä, niin miksei siihen laittaisi 500e/vuosi että vahingon sattuessa saat uuden pyörän alle ilman piiiitkää keskustelua pankin kanssa. Sitäpaitsi jos laskette vakuutuksiin sijoitetun rahan tuottoprosentin vahinkotilanteessa, niin yhtä kannattavaa sijoitusta saa hakea.

Harvemmin sitä rahaa silloin on kun sitä eniten tarttis.

Back