• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onko syytä huolestua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Petri

New member
Kun äsken käynnistin monsterin, niin merkkivalot räpsyivät kummallisesti samalla kun painoin starttinappulaa, mutta starttimoottori ei pyörinyt. Starttimoottori alkoi kuitenkin hetken päästä pyörimään ja moottori käynnistyi normaalisti.
Eli onko syytä huoleen, vai olenko vain vainoharhainen?

Kun äsken käynnistin monsterin, niin merkkivalot räpsyivät kummallisesti samalla kun painoin starttinappulaa, mutta starttimoottori ei pyörinyt. Starttimoottori alkoi kuitenkin hetken päästä pyörimään ja moottori käynnistyi normaalisti.
Jos kaikki toimii niin kuin pitää, ei varmaan ole syytä huolestua.

Eli olen luulotautinen, tattis
biggrin.gif

Veikkaus: Ei lähtenyt heti ekalla pyörimään, mutta sähkö meni läpi. Ja jos et ole juuri ladannut akkua, niin siinä käy napajännite aikas alhaalla.

Eli ei muutakun kovaa ajoo!

Suosittelen akun lataamista täyteen älykkäällä laturilla ja oikealla alle 1A virralla.

Vaikuttaa tosiaan siltä, että akkusi varaustila on huono.

Ducati on sitäpaitsi erittäin rankka käynnistää ja siten juuri ennen yläkuolokohtaa pysähtynyt kone saattaa olla niin rankasti paineistettu, että ei vaan pyörähdä heti ekalla napin painalluksella. Ei muuta kuin lyhyitä painalluksia, kunnes jaksaa pyörittää normaalisti.

Mutta akku täyteen vaan. Itse lataan sen kerran viikossa. Muuten pääsee purkautumaan enemmän kuin ajossa lataantuu lyhyillä päivittäisillä matkoilla.

Ajattelin käyttää samaa aihetta, koska kysymykseni kuuluu myös "onko syytä huolestua". Eli, mulla on vm. 2004 ST3 ja ajettaessa koneesta kuuluu ikään kuin "sirinää" (tyhmä termi, mutta kuvannee parhaiten ääntä) varsinkin 4000-5000 kierrosalueella. Kokemattomuuttani saatan huolehtia turhaan, mutta onko kellään infoa, et kuuluuko toi normaaliin Ducatin äänivalikoimaan?

Suosittelen akun lataamista täyteen älykkäällä laturilla ja oikealla alle 1A virralla.
Onks toi laturi niin älykäs , että käyttäjä vaikuttaa suorastaan tyhmältä?? Siihen ei olis oikeen varaa...
lookaround_orig.gif

eikuns juu tollanen täytyy saada. Keväällä ei tahtonu löytyy keltään pienivirtasta laturia ,mun ajelut on pääosin vielä lyhyitä "iltafiilistelyjä", jotka käy akunpäälle.
Mistäkö tollanen kantsii hommata, löytyykö shopista??

Laturista sen verran, että CTEKin pikkumalli tuntuu varsin järkevältä. Kyllä ruotsalaisetkin jotain osaa... Varmasti on maailmassa muitakin hyviä, muuta mulla vaan ei ole kokemusta muista.

Ehkä olisikin ollut syytä huoleen: eilen illalla teki samaa merkkivalojen räpsymistä ja kun muutaman kerran starttasin, nousi vähän savua ilmoille.
crazy.gif

Tänään sitten tutkimaan ja löytyi sivujalan katkasijasta sulanutta johdonkuorta. Oli ilmeisesti hinkannut kuoren hajalle jossain kohtaa ja maadoittunut.

Ehkä olisikin ollut syytä huoleen: eilen illalla teki samaa merkkivalojen räpsymistä ja kun muutaman kerran starttasin, nousi vähän savua ilmoille.  
crazy.gif

Tänään sitten tutkimaan ja löytyi sivujalan katkasijasta sulanutta johdonkuorta. Oli ilmeisesti hinkannut kuoren hajalle jossain kohtaa ja maadoittunut.
Vanha konsti toimii, taas löytyi vika savua seuraamalla
biggrin.gif

Toivottavasti nyt tulee kuntoon!

kyllähän tuo pelaa, sai muutaman metri repiä piuhoja pois
tounge.gif

nyt ei sitten moottori sammu vaikka sivutuen laittaisi alas...

Back