Jazu79
New member
Tuntuu melko epänormaalilta ihan näin kovat tärinät pyörässä?
Ratissa tuntuu tosi pahalta ja persauksiinkin se jonkinverran tärisee.. Matkustaja valittelee että jalat tärisee vielä monta tuntia ajon jälkeenkin..
Eli tärinät tuntuu melkein koko kierrosalueella, paitsi siinä 4000 kieppeillä on vähemmän tärinäinen alue.. Ylä kierroksilla se on sietämätöntä -> ei voi ajaa pitempää aikaa, ja ajo kierroksilla (3000) se on semmonen turruttava ja tärisyttää käsiä koko päivän..
Sitten toinen juttu, joka ei välttämättä (?) liity tuohon samaan tärinään, on semmonen että kun pistää vauhdin hidastumaan ihan vaan moottorin voimalla ja löysää otetta kahvoista (irti asti), niin ratti alkaa heilumaan ihan hulluna ja seurauksena olisi varmasti kaatuminen jos ei tempasis heti kiinni ja pistäs kaasua.. Jos ratista pitää kiinni, niin ei kovinkaan isoa woblausta edes ole yrittänyt, mutta kaitpa sekin voi olla mahdollista tietyissä olosuhteissa? Eli voikohan tuo liittyä tuohon moottorin tärinään, vai olisko eturenkaassa jotaki hämminkiä?
Vauhdissa ajamalla ei tunnu minkäänlaisia tärinöitä renkaista (tasapainotukset pitäs olla ok).
Olisko minkäänlaisia veikkauksia aiheuttajista / miten ne sais korjattua? Eturenkaan vaihdan tälläviikolla ja samalla varmaan koeta katella laakereita sieltä, että jos jotain hämminkiä näkyis..
Eli pyöränä on Suzuki XN85 vm.86.
Ratissa tuntuu tosi pahalta ja persauksiinkin se jonkinverran tärisee.. Matkustaja valittelee että jalat tärisee vielä monta tuntia ajon jälkeenkin..
Eli tärinät tuntuu melkein koko kierrosalueella, paitsi siinä 4000 kieppeillä on vähemmän tärinäinen alue.. Ylä kierroksilla se on sietämätöntä -> ei voi ajaa pitempää aikaa, ja ajo kierroksilla (3000) se on semmonen turruttava ja tärisyttää käsiä koko päivän..
Sitten toinen juttu, joka ei välttämättä (?) liity tuohon samaan tärinään, on semmonen että kun pistää vauhdin hidastumaan ihan vaan moottorin voimalla ja löysää otetta kahvoista (irti asti), niin ratti alkaa heilumaan ihan hulluna ja seurauksena olisi varmasti kaatuminen jos ei tempasis heti kiinni ja pistäs kaasua.. Jos ratista pitää kiinni, niin ei kovinkaan isoa woblausta edes ole yrittänyt, mutta kaitpa sekin voi olla mahdollista tietyissä olosuhteissa? Eli voikohan tuo liittyä tuohon moottorin tärinään, vai olisko eturenkaassa jotaki hämminkiä?
Vauhdissa ajamalla ei tunnu minkäänlaisia tärinöitä renkaista (tasapainotukset pitäs olla ok).
Olisko minkäänlaisia veikkauksia aiheuttajista / miten ne sais korjattua? Eturenkaan vaihdan tälläviikolla ja samalla varmaan koeta katella laakereita sieltä, että jos jotain hämminkiä näkyis..
Eli pyöränä on Suzuki XN85 vm.86.