• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Osien määräaikaisvahto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kap57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kap57

New member
Monessa pyörässä esim. jarruletkut suositellaan vaihdettavaksi 4 vuoden välein ja omassa Sevenfiftyssä etujarrusatuloiden kiinnityspultit pitäisi vaihtaa joka kerta  
nixweiss.gif
. Moniko näitä suosituksia noudattaa? Onko esim. jarruletkut paukahtaneet puhki ykskaks yllättäen vanhuuttaan?

Teen kyllä, jarruletkut on kumminkin turvallisuuteen vaikuttava asia ja todella suuri sellainen... mulla oli yks vanha paska missä oli yhtä vanhat letkut kuin pyöräkin, eli 21v. ei niissä kehumista ollut....

edit: en mä kyllä niitä pultteja ole vaihtanut... mut käsittääkseni tommonen ei ole joka laitteessa pakollista? en ainakaan muista lukeneeni... tuskin edes venyvät niin paljoa...

Niin, turhaan turhia osia vaihtaa jos ovat kunnossa. Tietenkin jos on havaittavissa korroosiota tai jotain sen tapaista niin vaihtoon. Itsellä ainakaan turhia paineita vaihtaa hyviä ja toimivia osia.

Minä meinaan vaihdella osia niinku renkaitakin, kun kuluu loppuun ni suosiolla vaihtoon.
cool.gif

Vaihtaa ne jarruuletkut sillo ekalla vaihtokerralla metallipunosletkuihin niin ei tarvi sen jälkeen vaihdella:)
pulttien vaihdossa taasen ei ole mitään järkeä.. eipä ne niin paljoa rasitu että menisivät poikki käytössä

No täytyy myöntää kyllä, etten ole minäkään vaihtanu noita jarruletkuja. Tosin kahdessa pyörässä oon vaihtanu teräspunottuihin, mutta vain siksi, että tiesin ne kumisia paremmiks... En mä kyllä yleensäkään vaihda toimivia osia uusiin, ellei siitä sitten oo oikeen hyötyäkin. Vrt. kumiletkut teräspunosletkuihin tai sit ruma osa hienompaan ja kenties toimivampaan.

Autoissani en ole koskaan vaihtanu, paitsi jos katastussetä on käskeny...Mut mun autot onkin aina ollu semmosia rimpuloita, joilla ei pääse ees kovaa.

Back