• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

osien myyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Eza

New member
Olen tässä ihmetellyt että kuinka halvalla käytettyja osia oikein pitäisi myydä. Itselläkin on ollut melko paljon käytettyjä ja uusiakin osia kaupan, välillä lähes ilman mutta ei silti tee kauppaansa. On ollut ostajia jotka soittaa ja hakee osat pois, mutta sitten tämä toinen ryhmä, kaikki kauppa käydään s-postin tai tekstiviestin kautta, missään tapauksessa ei suoralla soitolla. siis paljonko halvemmalla pitää käytetty saada ennenkuin uskaltaa soittaa. Miksi pitää edes kysellä jos ei ole tosissaan, jos kerran ilmoituksessa on esim. myös tarj., niin miksi ei voi tarjota,jos kerran kiinnostaa, silloinhan se kaupan teko alkaa. Uusia osia saa niin monesta paikkaa mutta niissä on uusien hinnat, eihän kukaan ilman anna. Onhan uusi aina uusi mutta ei se hyvä käytetty uutta häpeä. Ostakaa uusia.

Uusista osista (siis alkuperäisistä varaosista) saa tingittyä 20-40 prosenttia hintaa pois, riippuen siitä miten tuttu myyjä on. Eli käytetty osa pitää lähteä aimakin 60-70 prosenttia halvemmalla kuin uusi.

Uusista osista (siis alkuperäisistä varaosista) saa tingittyä 20-40 prosenttia hintaa pois, riippuen siitä miten tuttu myyjä on.
Totta. Mullakin on muutama tuttu/lähes kaveri myyjinä ja alennukset on melko "ronskit" välillä, moni ei varmaankaan edes usko kuinka paljon myyjä saa niistä hinnoista halutessa/tarvittaessa viilattua pois  
wink.gif

Uusista osista (siis alkuperäisistä varaosista) saa tingittyä 20-40 prosenttia hintaa pois, riippuen siitä miten tuttu myyjä on. Eli käytetty osa pitää lähteä aimakin 60-70 prosenttia halvemmalla kuin uusi.
Niin vähän ajattelinkin 50% on liian vähän. joitakin osia vaan ei pysty ilman antamaan. jätän romut hyllyyn, ostakaa uusia halvalla

Yleisesti mun mielestä käytetyistä osista pyydetään liikaa.
Itse myin tässä kesän aikaan n. 20 kpl erilaisia osia mitä vanhasta pyörästä jäi. Vielä on jokunen osa jäljellä jotka eivät käyneet kaupaksi. Hinnan takia ei yksikään ole jäänyt myymättä... eli kun pistää hinnat heti kohdalleen niin kauppa käy.
Se on paljon osan tyypistä kiinni mitä käytettynä voi pyytää, mutta mun mielestä 60-70% uuden hinnasta (ei OVH:sta, vaan todellisesta hinnasta ml. ulkomaiden hinnat) on tollainen hyvä nyrkkisääntö.

Itse olen tuolla toisen harrastuksen, maastopyöräilyn, saralla tehnyt kauppaa ja myynyt tarpeetonta (ts. käytettyä) tavaraa pois. Pointti kun on siinä että sille tavaralle ei ole itsellä käyttöä niin miksi sitä pitäisi seisottaa jossain hyllyllä vaan sen takia ettei siitä saa ns "kunnon hintaa"? Jos jostain haluaa oikeasti eroon niin rojut on hinnoiteltava sen mukaisesti, parempi se vähäinenkin raha kuin ei rahaa... ja palikka viemässä tilaa jossain nurkassa.

PS: kaikki itselle ylimääräinen on mennyt kaupaksi.

eli periaattessa ei kannata itse lähteä myymään vaan odottaa jos joku haluaa ostaa. joo, ostakaa edelleen uusia. lisätään hyllytilaa. eihän sitä koskaan tiedä jos itse tarvitsee. itse ainakin sen verran "persaukinen" että käytettyjä tulee ostettua.

Itse olen tuolla toisen harrastuksen, maastopyöräilyn, saralla tehnyt kauppaa ja myynyt tarpeetonta (ts. käytettyä) tavaraa pois. Pointti kun on siinä että sille tavaralle ei ole itsellä käyttöä niin miksi sitä pitäisi seisottaa jossain hyllyllä vaan sen takia ettei siitä saa ns "kunnon hintaa"? Jos jostain haluaa oikeasti eroon niin rojut on hinnoiteltava sen mukaisesti, parempi se vähäinenkin raha kuin ei rahaa... ja palikka viemässä tilaa jossain nurkassa.

PS: kaikki itselle ylimääräinen on mennyt kaupaksi.
Näin on. Hinta kohdilleen niin tavara kuin tavara menee kaupaksi. Se on sitten toinen asia jos sitä roinaa rakastaa enemmän kuin vaimoaan ja hinnoittelee sen mukaan. Silloin joutuu täällä itkeen että kun ei mene kaupaksi ja että on jo ihme hemmoja kun vaan meilillä ottaa yhteyttä.

Itse olen tehnyt huuto.netissä toista tuhatta onnistunutta myyntiä ja sen olen todennut että kun hinta on kohdillaan niin kauppa käy. Silti harvoin on täytynyt tappiolla myydä.
Euron voitto on jo voittoa ja silloin kauppa kannattaa tehdä.

Uusista osista (siis alkuperäisistä varaosista) saa tingittyä 20-40 prosenttia hintaa pois, riippuen siitä miten tuttu myyjä on.
Totta. Mullakin on muutama tuttu/lähes kaveri myyjinä ja alennukset on melko "ronskit" välillä, moni ei varmaankaan edes usko kuinka paljon myyjä saa niistä hinnoista halutessa/tarvittaessa viilattua pois
wink.gif
Bemariin yhtä murikkaa kyselin, listahinta 501 euroa. Kotikylän BMW-kauppias sanoi jotta alkuperäisistä osista ei alennusta tule yhtään. No siitä ***piintyneenä kyselemään Heinolta ja jopas tuli kova tarjous: Eiköhän siitä se euro voida viilata eli tasan 500 jäi hintaa
sad_orig.gif

No, hommailin sitten muualta hintaan 300 erkkiä ja eiköhän suomalaiset "viralliset" diilerit saa osien puolesta olla taas hetken aikaa ihan ilman minun suorittamaa häiriötä
tounge.gif

Kyseessä oli siis K1100RS:n kardaani ja ajankohta syksy 2006.

Joo, vaikka ne erikois osat on periatteessa ihan kuin uusia, niin silti ne vaan joutuu myymään vitun halvalla. Itse mielummin pudotan sen hinnan ales ja saan osat myytyä, kuin kituutan sitä viimeistä 50egeä 6kk..

Eriasia on vakio-osat ja sitten yleisimmät tusina-osat. (putket, filtterit ym.) Ne on kaikista pahimpia, hinnan pitää tosiaan olla 70-80% halvempi ja silti helvetin hyvässä kondiksessa.
veryangry.gif
Esim. tollanen micronin titanium vaimennin, maksaa uutena ~500egeä ja siitä saa 100egeä! Kuin uusi..

Ainut poikkeus on sähkö-osat, meinaan just ruiskusysteemejä; ECU, läppärungot, lambdat ym. Ne säilyttää hintansa saatanan hyvin ja ei tarvi pal myydä tappiolla. En nyt meinaa mitään power commandereita..

Tästähän pääsekin aasinsillan kautta käytettyjen pyörien myyntiin.. Mitäs mieltä jengi on käytettyjen pyörien myynnistä nykyään? Aika saatanan vaikeeta näyttää olevan, mitä sivusilmällä seurannut.. siis ihan käteiskaupalla ja hinta on eräissä vehkeissä jopa helvetin halpa, sikahalvallakaan ei saa enään myytyä. Kaikkea kamaa työnnetään vaihdossa, painepesureista autonvanteisiin..

En tii'ä, mutta n. 5-6 vuotta sitten kun oli piikkejä ja prätkiä aika paljon ja vaihtui noin kuukauden välein
biggrin.gif
Yksikään ei ollut yli 3 viikkoa myynnissä ja aina sai käteisellä myytyä! Mitään ei ikinä yritetty työntää vaihdossa.. Mitähän tässä välillä on tapahtunut?

Rakennetut pyörät näyttää kiinnostavan perkeleesti, mutta tosiostajat puuttuu. En hiffaa kyllä, että miksi kysellään, jos ei ole sitä fyrkkaa.

Tällä hetkellä taitaa olla pyöriä niin paljon markkinoilla, ettei niille tahdo löytyä ostajaa. Omaa xjr:ää yritin myydä 2kk ilman ainoatakaan kyselyä. Kun olin sitten loppujen lopuksi tiputtanut hintaa 2000€, niin pyörä meni kaupaksi ensimmäiselle kysyjälle. Hinta oli palikoihin ja pyörän kuntoon nähden todella halpa, mutta minkäs teet kun kalliimmalla ei saa myytyä.

Jengillä on rahaa ostaa uuttakin ja kun siitä saa kilpailuttamalla parhaillaan erittäin reippasti alennusta niin ei jengi viitsi maksaa käytetystä samaa tai jopa enemmän kuin uudesta. Itse olen pitänyt käytetyllä komasosa hinnasta tai alempi ja mennyt on. uutta ei saa menemään millään kun jostain sitäkin aina siunaantuu.

Jengi irrottelee teho pöntöt ja riksut ja raksut ja sitten toivoo saavansa täyden hinnan pyörästä joka pitää kuitenkin pistää ajo kuntoon ostajan pussista ja ihmettelevät kun ei kauppa käy.

Miksi ottaa riski ja maksaa lähes samaa yksityiseltä kun kauppiaankin hinnasta saa yleensä revittyä satasia pois ja päälle saa vielä helposti takuutakin pyytämällä.

Nykyään nettiauton/moton/varaosan jne aikoihin on uskomatonta tuo "vaihto xxxxxx?"-meininki. Ilmoituksessa lukee EI VAIHTOA niin sieltä tyrkytettään jotain subwooferia tai mätää ladaa vaihdossa.

Ehkä osien myymisen vaikeuteen juuri se että jos myyt tavaraa mitä on paljon saatavilla..
En haluaisi olla myymässä amiskoppabemaria, arvatkaas monta 91 - 98vm 300-sarjan bmw:tä on nettiautossa kaupan.. 839 kpl
smile_org.gif

Hinnat kohdilleen niin tavara menee kaupaks, kyllähän se tietysti v*tuttaa kun et saa kuin alle puolet siitä mitä itse maksoit

Miksi ottaa riski ja maksaa lähes samaa yksityiseltä kun kauppiaankin hinnasta saa yleensä revittyä satasia pois ja päälle saa vielä helposti takuutakin pyytämällä.
Ja (uutta pärrää ostaessa) jos ei hinnasta saa tingattua niin usein saa kyllä sitä "bling- tingentangelia" puhuttua mukaan.
Esim. yks kaveri osti jokinaika sitten uuden tonnisen nakufasun, ei saanut juurikaan hinnasta tingattua, mutta sai sit siihen akran hiilarin, alakatteen ja kilventelineen ilman lisäkustannuksia  
wink.gif

Ei tietenkään saa myytyä, jos hinta on sikahinta. Meinasinkin, että nykyään näyttää siltä, että ei saa myytyä vaikka hinta olisi saatanan halpa! Ellet ota vaihdossa jotain..

Sitten kun se hinta on ilmainen, niin näyttää menevän, ei ehkä silloinkaan.. perseestä!

On tuo käytetyn tavaran kauppa sellaista, että jos ei ihan pakko ole, niin vältän viimeiseen asti. Hinnoista olen kyllä sitä mieltä, että jos kauppa ei käy, niin hinta on liian korkea. Ei se sen monimutkaisempaa ole. Kysyntä, tarjonta jne jne. Sen kyllä myönnän, että noiden painepesurien tarjoaminen vaihdossa on kyllä pelkkää vittuilua, tosin eivät ne mitään ostajia olekaan.

Ei tietenkään saa myytyä, jos hinta on sikahinta. Meinasinkin, että nykyään näyttää siltä, että ei saa myytyä vaikka hinta olisi saatanan halpa! Ellet ota vaihdossa jotain..

Sitten kun se hinta on ilmainen, niin näyttää menevän, ei ehkä silloinkaan.. perseestä!
Tavaraa on tarjolla niin tolkuttomasti ja jengillä rahaa. Siksipä kauppa ei tunnu käyvän. Se mikä 90 luvulla meni päivässä seisoo nyt viikkoja
crazy.gif

Back