• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Osta vanha piikki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja penni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

penni

New member
Ostin kesän alussa -88 Rg gamman. Hinta 400 euroa. Paras ostokseni aikoihin. Minulla on aina ollut omituinen perversio ottaa epäkäytännöllisin mopo ja viedä se paikkaan johon se ei todellakaan kuulu. Isolla katetulla pyörällä kaatuminen on kallista, ja varovaisuus vie nautinnon, mutta vanhalla (paskalla) ajaessa voi tehdä mitä haluaa ja nauttia. Olen upottanut Rg:n suohon, ajanut metsäpolkuja täysillä, kisannut soralla golfia vastaan menestyksekkäästi. (Puskeva pärrä on aika hassu verrattuna enduroon.) Kaatoja tosin useita (n.12), joista jokunen motocross radalla. Katteet jääneet matkalle. Runko katkennut kerran jne.

Silkkaa nautintoa ja halvalla...

P.S

Kyllä hävettää isona miehenä olla moisen härvelin päällä, kun joku tulee vastaan ja moikkaa...

Sulle kaikki
bowdown.gif

Joskus hyvin epätodennäköiset pelit on niitä hauskimpia.

Itsellä on ollut vähän samansuuntaisia perversioita. Himo ostaa joku vanha cagica frezzia(freggia?) ja mennä radalle piiskaamaan sitä oikein kunnolla ja ohitella isoja pyöriä.
cool.gif

Itse olen etsiskellyt mökille enduro/crossipyörää (125-250cc), mutta kun hintapyyntöjä katsoo, niin halut haihtuu nopeasti. Miten on mahdollista, että uutena 15 000mk maksanut kevari maksaa 15 vuoden päästä 1500€
confused_orig.gif
?
Ajokuntoista moottoripyörää ei tahdo löytää alle 1000€ ! ! !
Itse kun ostin vuonna 1986 RD yamahan -82, se maksoi 4000mk eli 35% uuden hinnasta. Nyt siitä saisi vamaan saman hinnan, jos se olisi kunoossa ja siisti.
Hintapyynnöt on vanhalla kalustolla aika julmetut, tai olen sitten etsinyt väärästä paikasta

juu, talven riehumisiin olis hakusessa joku vanha kakstahtienduro tai jopa 350cc Jawa...ei mitään museokuntoista kuitenkaan! vaan sellanen et ei haittaa jos vähän lipsahtaa! tollasella värkillä voin haastaa talvikelissä vaikka luistonestolla varustellun auton!
wink.gif

hitsi, tulee ihan mopoajat mieleen ku ajettiin hankirallia ja mettäteitä pitkin hulluna sladissa, päätyen johki penkkaan nutulleen
biggrin.gif

Kuinka tollasen piikkisen saa keulimaan jos ei oo hirveesti kokemusta?
tahtoisin kanssa jonkin "leikkikalun", ku ei tolla liikennepyörällä malttas ruveta hirveemmin kikkailemaan ku ei oo varaa ylimääräsiä remontteja tehä, ku tietäähän sen että nenälläähän siinä kuitenkin ollaan.

Itse olen etsiskellyt mökille enduro/crossipyörää (125-250cc), mutta kun hintapyyntöjä katsoo, niin halut haihtuu nopeasti. Miten on mahdollista, että uutena 15 000mk maksanut kevari maksaa 15 vuoden päästä 1500€
confused_orig.gif
?
Ajokuntoista moottoripyörää ei tahdo löytää alle 1000€ ! ! !
Itse kun ostin vuonna 1986 RD yamahan -82, se maksoi 4000mk eli 35% uuden hinnasta. Nyt siitä saisi vamaan saman hinnan, jos se olisi kunoossa ja siisti.
Hintapyynnöt on vanhalla kalustolla aika julmetut, tai olen sitten etsinyt väärästä paikasta
kaveril olis myytävänä uusi lifan katuenduro.(ellei oo jo myyny)ei saa rekisteriin.nelitahtikoneella 125cc.hp oli just jotain1000 euroo.

Joo, mulle just eilen vakuutusäijä paassasi näistä vakuutusluokista, että ihmiset "tyhmyyksissään" ostavat näitä piikkejä sitten leluiksi, kun eivät tajua että samanhintaiset vakuutukset on 80cc:stä 350cc:ksi asti..
Nohh.. Enhän minä tätä tiennyt, mutta siitä sitten sain kipinän ja tarttee alkaa säästämään johonki pikkuseen enduroon.. Taitavat vaan olla melko kalliita vehkeitä, joten enstalveksi en varmaan lumelle/jäisille teille pääse kaahailemaan, mutta ehkä sitten joskus tulevaisuudessa?

...Kyllä hävettää isona miehenä olla moisen härvelin päällä, kun joku tulee vastaan ja moikkaa...
Hyvät oli Penni sun ideasi ja juttusi, mutta tuota ylläolevaa en ihan allekirjoita; hitsiäkö sitä hävetä tarttee lasten pulkalla laskiessa tai rantavedessä pulikoidessa; miksi siis mopoillessakaan?
tounge.gif

Itellä on samaan tarkoitukseen TZR raato.Tars vaan saada käymään ja sopivat piikkipyörät niin jo vain mentäs. Arkilehmää ei raaski pilata...

Back