• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ostaisinko Monsterin

sähköorava

New member
Koko kevään jatkunut tvinikuume "pakotti" minut tänään Klaukkalaan ottamaan pikaiset tyypit sinne pudonneesta Monster S4:stä. Ei ehkä olisi pitänyt. Wanha cunnon tonnisatanen Zetorini on minulle kuin rakas ystävä, joka tosin lähiaikoina on ruvennut tuntumaan turhan läskiltä kaverilta.

Kertokaa nyt äkkiä, että miksi minun ei pitäisi ostaa tuota ducatia? Se kun valitettavasti tekee oikein monta asiaa, jotka kawa tekee väärin; jarrut, alusta... Eihän tuo twini ole yhtä pehmeä alakierroksilla, kuin nelikko, mutta toisaalta repiikin sitten ihan eri tavalla kun pääsee alueelle. Kawaa on hilpeää viedä mutkateillä nopeuksilla, joista poliisi ei välttämättä pitäisi. Mörkö on vähemmän kivulias kuuden kympin nopeudessa.

Antakaa nyt joku syy, jooko?

Sori, ei pysty auttamaan. Ei se tosin S2R ole. :grin:

Yritän parhaimmillaan liuottaa idean olueeseen, mutta ei tunnu onnistuvan. No, ehkä jahka eukko tulee kotio, ja kysyn siltä, että "kulta, saanksmä ostaa monsterin?", ja se katsoo mua kuin olisi vetäisemässä pataan, tulen järkiini. Huomisella lupasin ilmoittaa että tehdäänkö kaupat...

Huolimatta loppuunajetun takarenkaan aiheuttamasta neliömäisestä kääntyvyydestä tuossa laitteessa oli kyllä ajatusta... Mitä opimme tänään: älä koeaja mitään moottoripyörää, joka ei jo ole omasi.

Samanlainen polte oli persuuksissa ja kuukausi sitten Italian tuliainen saapui parkkipaikalle. Mitä nopeammin ostat, sen pidempi kesä on ajella :orgmp:

Kyllä nyt vaan kannattaa tunnustaa, että olet hävinnyt tän taistelun.:D

Itse en päässyt ajatuksesta eroon 10:een vuoteen, ja mä en ollut edes sellaista koskaan ajanut, kun tiesin haluavani sellaisen.

Riittää, että olet vieressä, kun sellaisen käynnistää, ja jos silloin tuntuu siltä, että VAU, niin eipä kannata taistella vastaan.
Näin etukäteen jo onnittelut tulevalle Monsterin omistajalle. :thumbup:

ei kannata ostaa..

- sähköt prakaa
- syö kytkimiä kuin leipää
- ei voi ajaa rajoitusten mukaan
- kallis (ostaa ja huoltaa)
- kaverit nauraa sun valinnalle

...tänhän sä halusit kuulla, eiks je? :grin::;):

Huonoja puolia tosiaankin.

- Moottorin tärinä aiheuttaa tietynlaisia fiiliksiä.
- Pitää niin paljon meteliä, että aiheuttaa paheksuntaa.
- Tuulenvastus on kova ajaessa, kun ympärillä ei ole muovia ja pleksiä, vaan teräsputkirunko ja ajovalo.

Kyllä nyt vaan kannattaa tunnustaa, että olet hävinnyt tän taistelun.:D

Itse en päässyt ajatuksesta eroon 10:een vuoteen, ja mä en ollut edes sellaista koskaan ajanut, kun tiesin haluavani sellaisen.

Riittää, että olet vieressä, kun sellaisen käynnistää, ja jos silloin tuntuu siltä, että VAU, niin eipä kannata taistella vastaan.
Näin etukäteen jo onnittelut tulevalle Monsterin omistajalle. :thumbup:

Noh, et nyt sitten niin väärässä ollut. Kaupat sovittu. Tosin pääsen vasta maanantaina keräilemään jurputtimen parempaan talteen. Ilmeisesti ainoa lääke twinikuumeeseen on twini.

ei kannata ostaa..

- sähköt prakaa
- syö kytkimiä kuin leipää
- ei voi ajaa rajoitusten mukaan
- kallis (ostaa ja huoltaa)
- kaverit nauraa sun valinnalle

...tänhän sä halusit kuulla, eiks je? :grin::;):

Noihin viimeiseen kolmeen on pakko vastata:

- Millä pyörällä muka voisi?
- Kaikki hyvät pyörät maksaa rahaa
- Kiinnostaa ihan veetisti, niin kauan kuin minua naurattaa ajaessa

Ei voi mitään sille, että tuon twinin jälkeen nelikko tuntuu uniselta kuminauhalta.

Sori kun en ehtinyt....mut eikös nää s4set syö niitä rockereita :)-. Mikähän se on suomeks? Roku? Venttiilinnostin....Mut jos ei pienet metallihiutaleet siellä öljyn seassa häiritse niin nappivalinta...Toki olis voinu olla ärrä perässä:orgmp2:

Nojoo, desmo koneisto nyt vaatii normaalia enemmän huolenpitoa, eikä minulle ainakaan avaudu miksi sellainen on tuollaiseen koneeseen laitettu... Eri asia jos kierroksia lähtisi sellainen määrä ettei venttiilin joudet pysy perässä. Mutta hauska pyörähän se silti on. Olisin 1100 evon hommannutkin jos siinä olisi ollut isompi tankki tai edes siedettävä "range" satunnaisia reissuja varten.

"Hyvästi, vanha ystävä"

Tänään se sitten tapahtui. Odotin koko viikonlopun kuin pikkupoika joulua. Toisaalta meinasi jo katumuskin iskeä; "onhan tää Kawi ihan hyvä, mitä mä nyt vaihtamaan...". Sopivasti vielä vesisateessa lähdin tänään Järvenpäästä neljän aikoihin ajamaan kohti Klaukkalaa ja Hailacia. Jossain puolessamatkassa huomasin, että 12 vuotta vanhat ajokamppeeni eivät enää olleetkaan vedenpitävät. Nykyajan laatua... Keli täsmäsi mielentilaani, kuinka voin olla niin julma, että hylkään hyvän ystäväni vain oman mielihyväni vuoksi?

Puolen tunnin uittamisen jälkeen kurvasin Hailacin pihaan. Tarkistin heti kaikki tarpeelliseni taskuista, ja onnekseni puhelimeni ja savukkeeni olivat säilyneet ehjinä. Pitkä katse olan yli pyörää kohti, ja rohkeana sisälle. Tuleva toverini odotteli rivissä kiiltävänä ja puhtaana. Noh, eipä muuten olisi pitkään, sen olivat säiden jumalat päättäneet.

Papereita läpi käydessä valuin vaivihkaa lammikon pahaa aavistamattoman myyjän lattialle. Kävin myös nopeasti läpi, mitä olin pyörälle noin pääpiirteittäin sen omistaessani tehnyt. Nimet papereihin, ja avaimien vaihto. Pihalla nopea pyörän läpikäynti. Kerroin myös huollon kavereille muutamia juttuja vanhasta Kawasakistani. Räpsäisin vielä haikein mielin pari kuvaa talteen itselleni. Teki pahaa hyljätä se sinne katoksen alle. Keula kohti Vantaata.

Käväisin kahvilla kaverin luona, jolla ei ollut hajuakaan pyöränvaihdostani. Hankintani saattoi aiheuttaa lievää kateutta. Ääni todettiin yksissätuumin vallan mainioksi. Tunnin kahvittelun jälkeen taivaskin lakkasi vuotamasta nesteitä, joten oli aika suunnata kotiin Hyvinkäälle.

Matkalla aurinkokin salli tulla esille harmaan pilviverhon takaa. Ajelin vanhaa Hämeenlinnanväylää jokseenkin rajoitusten mukaisesti koko matkan. Mitä nyt pari mopoa ohittaessa "hieman" avasin. Uusi takarengas ja vesikeli eivät kuitenkaan ole paras yhdistelmä, joten ajelin melko varovasti. Vähän matkaa tuota satakolmekymppistä kruisailtuani tulin viimein järkiini: olin tehnyt täsmälleen oikean valinnan! Rauhallinen ajo Ducatilla oli suorastaan rentouttavaa! Seesteinen hymy levisi kypärääni, vaikka olikin ehkä vähän kylmää ja märkää ja vesi tuli läpi. Pehmeän rauhallisesti värisevä twini, ei turhia katteita, mukava ajoasento, hyvä tuntuma tiehen, vakaa olemus... Tätähän sen moottoripyöräilyn pitikin olla!

Onnittelut uudelle lelulle... Vähän samansuuntaisia ajatuksia on ollut ilmassa (Kawa<->Monsteri) mutta mun kohdalla jääkööt vielä toistaiseksi...

Mä tuon kolmannen :grin: No joo, en tiiä vielä ihan tarkkaan mikä Monsteri se tulee olemaan, mutta Monsteri kuitenkin. Enkä usko, että tulee tälle kaudelle, mut ehkä jo seuraavaksi kesäksi... :wanna:

Back