• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ostamassa ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mttm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mttm

New member
Kertokaan vähä tosta ZX-10R:stä, hyvät ja huonot puolet ja jotain muuta. Esim. puutuuko paikat pidemmällä matkalla, oon ite noin 177cm?? Mites pystyykö tolla ollenkaan ajaan kakspäällä?? kyseessä ei ois mitään 1000km pätkiä, jotain 150-200km ehkä kakspäällä. Tykkäisin niin maan kauhiasti ton kympin ulkonäöstä!!

Mitä itse oon kylmätyypittäny zx-10r:ää vaikuttaa aika hyvältä ajaa myös matkaakin ja mä oon reilu 180cm pitkä.
Kannattaa käydä koeajamassa yksin ja kaks päällä niin saa jonkimmoisen vaikutuksen siitä pyörästä.
Niin se on hieno pyörä se zx-10r
cool.gif

Olen n.180cm pitkä ja hyvin saan kammettua itseni ajoasentoon. Polvikulma hiukan tiukka, mutta ei sen tuskallisempi kuin muissakaan tonnisissa. Sekin tietysti vielä riippuu koipien pituudesta. Kaupungissa hyvin etupainoinen asento ottaa ranteille, takapenkkiläistä minulla ei ole ollut mutta en kyllä mielelläni ketään ottaisi kidutettavaksi. Takapenkki on lähinnä vitsi, liukas ja kova eikä kauhukahvoja. Kuskin pyörä siis. Matka-ajossa lievä tärinä ottaa ainakin minulla käsille, mutta se ei haittaa lyhyemmillä lenkeillä.

Plussana raaka voima, kaasua kun kääntää niin johan alkaa hymyilyttää. Hyvät jarrut, kohtuullinen käyntiääni jopa vakioputkella jne. Nuo miinuspuolet on oikeastaan normaaleja kaikille kyykyille. Hyvänä plussana vielä että samanlaisia ei tule koko ajan vastaan.

Itse hieman yli 180cm pitkä,ajoasento tai tilat vielä pituiselleni riittävät,tärinää en ole havainnut. Ajoasento on ehkä kyykyin tonnisista mutta hyvin olen tottunut. Voimaa on kuin pienessä kylässä ja pienillä putkimuutoksilla ja boksilla saadaan tehorekisteri hyvästä entistä "mukavammaksi". Kaksipäällä hieman ajellut,n.100km päivälenkkejä,sellaiset nyt ainakin on kestetty,kyytiläinen ei ole ollut kovin pitkä. Kirjoitukseni koskee tuota uudempaa kymppiä mutta samat pätee varmaan tuohon vanhempaakin. Ohjausiskari on hyvä varustus,mittaristo selkeä,kaiken kaikkiaan toimiva paketti,uskallan suositella.

Magee peli mutta mittaristo oli huono siksi ei jossin vaiheessa tullut mutta niinkuin sanoi hvetin hyvä kyyti.
ed. mittaristo -05 asti

Mitä itse oon kylmätyypittäny zx-10r:ää vaikuttaa aika hyvältä ajaa myös matkaakin ja mä oon reilu 180cm pitkä.
Kannattaa käydä koeajamassa yksin ja kaks päällä niin saa jonkimmoisen vaikutuksen siitä pyörästä.
Niin se on hieno pyörä se zx-10r
cool.gif
Minäkin näin lehdestä kuvan ja kuulin, että yksi Vaasalainen olisi ajanut sellaisella yl 100 km. Osta ihmeessä. Itse olen aika pitkä, tai paksu. Mutta sen Vaasalainsen mittaa en tiedä.

Eihän tuota voi kun suositella, itsekkin jo toista kautta 1500km avanneena tuolla pyörällä. Mitään tärinöitä pyörästä en kyllä ole löytänyt (taitaa olla enempi se kuski kun siinä puikoissa tärisee kaasua avatessa
buttrock.gif
) mutta tosiaan hitaassa vauhdissa kädet väsyvät tankoon nojatessa, mutta siihenkin tottunut kesään mennessä. Enkä tuota polvikulmaakaan ole missään välissä jyrkäksi mieltänyt pituuden ollessa 179.
Kyydissä tuossa ei kyllä mielellään istu yli 30km pätkiä, jos sitäkään itsekkin sen monesti testanneena..

Eihän tuossa mitään huonoja puolia ole. Olen ajellut sekä -04:lla että -06:lla ja kyllä sillä sellasen 700 km/päivä heittää, jos matkakuume iskee. Itsellä on vielä siirretty jalkatappeja muutama sentti taakse ja ylös. Kyydissä tuskin olisi kovin mukavaa. -04 - -05 malliin ohjausiskari kannattaa kyllä laittaa.

Erittäin luotettava peli, itsellä takana -05 mallilla 13 tkm.
600 km ajaelee päivässä helposti yksikseen ja kyllä kyytiläinenkin kestää varmasti ainakin 100 kilometriä.
Tärisee kyllä ainakin meikäläisen käsiin jonkun verran, täytyisi koittaa isompia tankopainoja...

Hyvin mahtuu ajamaan vaikka pituus n. 190cm. Pleksi ei vaan suojaa sitten mitään
crazy.gif

Motarilla jaksaa ajaa max. 50km, mutta pikku teitä laskettelee hymyssä suin vaikka 300km istumalta (sis. tietty pakollisen tankkauksen) ja vielä takaisin
tounge.gif
. Vaimo kävi kokeileen parikymmentä kilsaa ritsillä eikä oo sen jälkeen tarvinnut ottaa kyytiin, voipahan heivata jalkatapit mäelle
wink.gif
Eli ajajan pyörä aktiiviseen ajoon.

Back