• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ostamassa zx9r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 2705
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

2705

New member
Olen ostamassa zx9r:ää,mitä pitäisi ottaa huomioon onko jotain tyyppi vikoja?Pyörä on vuosimallia 99 ja ajettu 32 tkm.Paljonko on venttiilien säätö väli ja muuta sellaista.

Käy nyt het hätään lataamassa ko vehkeen huoltomanuaali, siitä näet huoltovälit:

Tästä

Mutta voin kertoa että ne venttiilit tsekataan kaikilla isoimmilla huoltoväleillä: 12 tkm , 24 tkm , 36 tkm.

Todettakoon että sinulla on seuraavaksi siis 36 tkm huolto, eli siis vastaava kui 12 tkm huolto. Minulla maksoi EE mallin 9r:ään 12 tkm:n huolto poisluettuna öljyn vaihdot 300 €. Tuossa pyörässä voi tulla kalliimaksi jos joudutaan esim. säätämään venttiilejä ja laittamaan uusia säätöpaloja yms.

Tuosta vähään suuntaa hintoihin:

Huoltojen hinnat

Tuo -99 on jo sitä tehokkaampaa sarjaa, joten se on pelkkää plussaa. Jos alusta on perussäädöissään ja varsinkin jos painat enemmän kuin 68 kg, niin se vaatii todennäköisesti hienosäätöä
biggrin.gif
. Jos sinulla on joku osaava kaveri, niin homma hoituu kyllä.

Olen ostamassa zx9r:ää,mitä pitäisi ottaa huomioon onko jotain tyyppi vikoja?Pyörä on vuosimallia 99 ja ajettu 32 tkm.Paljonko on venttiilien säätö väli ja muuta sellaista.
Hyvän valinnan olet tehnyt! Onnittelut!
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Pahempia tyyppivikoja ei edes pitäisi olla, paitsi tietenkin lievä nykiminen alle kolmen tonnin, mutta se onkin ominaisuus, ei vika.
talktohand.gif

Mutta siihen auttaa jonkin verran tehovaimennin ja suutinsatsi sekä tietenkin säätö penkissä.
Lisäksi pyörästä löytyy vaihteisto, jota käyttämällä ominaisuutta ei edes huomaa
biggrin.gif

Loistavaa!!!!! Ja ei muuta kun hakemaan.Pitää sitten säädellä sitä alustaa radalla käydessä.Elopainoa reilu 100 kg.

Loistavaa!!!!! Ja ei muuta kun hakemaan.Pitää sitten säädellä sitä alustaa radalla käydessä.Elopainoa reilu 100 kg.
Jep, painat suunilleen saman verran kuin minä. Joten takajousta voit joutua kiristään, mikäli sitä ei ole säädetty jo valmiiksi painavemmalle kaverille. Jousen säätämättömyys aiheuttaa SINULLE mm. sen että pyörä ei käänny kovin herkästi. Toki muut vaimennussäädöt vaikuttaa ja nekin on syytä hakea kohdilleen myös kadulle .

Jos lukaset zx-9r:n alustan muutokset niin saat vinkkia aiheeseen.

Mikäli pyörää on pidetty hyvin, uskon että et tule katumaan ostosta.
talktohand.gif

Jep, painat suunilleen saman verran kuin minä. Joten takajousta voit joutua kiristään, mikäli sitä ei ole säädetty jo valmiiksi painavemmalle kaverille. Jousen säätämättömyys aiheuttaa SINULLE mm. sen että pyörä ei käänny kovin herkästi. Toki muut vaimennussäädöt vaikuttaa ja nekin on syytä hakea kohdilleen myös kadulle .

Jos lukaset  zx-9r:n alustan muutokset   niin saat vinkkia aiheeseen.

talktohand.gif
Täälläkin reilu sata kg, neuvolassa punnittu tällä viikolla
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Vaikkakin sanotaan, että alle 100-kiloiset punnitaan neuvolassa!
tounge.gif

Ollaan me vaan aika keijukaisia, me 9r-kuskit
033102beer_1_prv.gif

Itsellä säädöt pyörässä lahes jäykimmillään, käytös muuttui aiemmista säädöistä todella paljon. Melkein kuin eri pyörä!

Jep, todella mukava pyörä kaikenlaiseen ajoon
bowdown.gif

Kannattaa tarkistaa takaiskarin kunto, niitä vaihdeltu uusina takuuseen jonkun verran! eli että on kaasut vielä sisälle.. sen kyllä kuulee kun pumppaa perää ylös alas...

Jos lukaset zx-9r:n alustan muutokset niin saat vinkkia aiheeseen.

talktohand.gif
Täälläkin reilu sata kg, neuvolassa punnittu tällä viikolla
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Vaikkakin sanotaan, että alle 100-kiloiset punnitaan neuvolassa!
tounge.gif

Ollaan me vaan aika keijukaisia, me 9r-kuskit
033102beer_1_prv.gif

Itsellä säädöt pyörässä lahes jäykimmillään, käytös muuttui aiemmista säädöistä todella paljon. Melkein kuin eri pyörä!

Jep, todella mukava pyörä kaikenlaiseen ajoon
bowdown.gif
Ootkos mitannut jousen pituuden nyt säädettynä kun pyörä seisoo jalallaan. Itse tein vain hatusta säädön, kun en viittinyt alkaa irrottelemaan jousta ja muutenkaan kun ei ole tietoa -01 mallin jousen käyttöalueesta. Kun ei oo löytynyt netistä manuaalia. Onko sinulla tieto jousen käyttöalueesta?
confused_orig.gif

Jaha, täälä on tehty sillä aikaa loistavia mopokauppoja kun meikäläinen on ollu viikon ukrainassa.

Ei muuta ku onnea hyvistä kaupoista
thumbs-up.gif

Hyvä valinta :jippikaijee:pyörän yleisilme kertoo aika
paljon ja kilometreihin en itse luota pätkääkää koska vaijerin irrotuikseen menee minuutti ja kun ajelee 2-4kk ilman karttuvia kilometrejä niin.....
nixweiss.gif
LOISTO PELI!

Jep, yleisilme kertoo paljon. Kannattaa aina käydä kokeilemassa paria muuta vastaavaa pyörää ja kuunnella mitenkä ne käy ja testata miltä ne tuntuu ajaa. Näin ollen saat selville millasen pyörän pitäis olla ominaisvikoineen...
tounge.gif

Back