G
Guest
Guest
Morjes!
Ostin siis BMW K 100 RS vm-88.
Millaisia pyöriä ne ovat?
Kesää odotellen!
Ostin siis BMW K 100 RS vm-88.
Millaisia pyöriä ne ovat?
Kesää odotellen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taidat puhua vasten parempaa tietoa asiasta. Omaa kokemusta Kawasaki Z 1000 ST -80 ja 250000 km takana, ostin ko. pelin -85 ja silloin oli 65000 km mittarissa. Siitä lähtien on tullut tahkottua noihin lukemiin.Josa pyöräsi olisi tuon ikäinen ja kaukoidästä, siitä olisi jo todennäköisesti tehty hakaneuloja.
Olen itsekin silloin tällöin harkinnut bemarin ostamista, mutta toistaiseksi ei. Tuntuuko siltä että bemarin ostaneet ovat keskimäärin hiukan muita valistuneempia ja harkitsevampia motoristeja. Heillä on ehkä hiukan enemmän varaakin tai ovat haluansa varten säästäneet ja tietävät mikä on heille hyvää. (saas nähdä mitä tuosta seuraa).Morjes!
Ostin siis BMW K 100 RS vm-88.
Millaisia pyöriä ne ovat?
Kesää odotellen!![]()
Olisiko tuo suorassa suhteessa suorituskykyyn? Varsinkin 70 -80 -luvulla Bemarin autot oli maineeltaan hyvin kulkevia vehkeitä. BMW:n moottoripyörät taas melko hitaita muihin moottoripyöriin verrattuna. Toisaalta kestävyys oli hyvä, jota vanhemmat varakkaat herrasmiehet kuten minä arvostavat.Mikähän siinä muuten on, että BMW on autopuolella hyvinkin nuorekas merkki, kun taas prätkissä enämpi leimataan tollaseksi keski-ikäisen liikkumisvälineeksi ??
no haloo, ei ne bemarit nyt sentään niin ainutlaatuisen kestäviä ole, tunnen erään CBX 1000 vuodelta -82 ja on erityisen hyvässä kunnossa... tietenkin jos jotain tehokasta japsi kyykkyä 80 luvulta tahdot verrata 80 luvun K-bemariin niin hiukan tuo vertaus kylläkin ontuu mielestäni.Tuohon voisi vielä lisätä: Josa pyöräsi olisi tuon ikäinen ja kaukoidästä, siitä olisi jo todennäköisesti tehty hakaneuloja.
Juu, kyllä sitä avattukkin on. Toiset männät on menossa, startin vapaakytkimiä, sytkäpuolat, laturin käämejä silloin tällöin. 4 km ilman öljyn paineitakin on tullut vedettyä, 30000 kilsaa tuon päälle avaamatta myllyä.Luinkohan oikein jostakin muualta palstata, että tämä(kin) Kawan yläkertaa on sepitetty jo parikin eri kertaa... Korjatkaa jos meni väärin ettei tulisi suotta paneteltua... K-sarjalaisten yläkertoihin ei tarvitse kajota muuta kuin venttiiliensäädössä....
Kerroppa lisää miten tuo vika koneessa ilmenee. Itsellä kone kylmänä kolisee upeasti, mutta lämpöisenä käy kuin singeri.Heikko kohta noissa koneissa on kuitenkin kampiakselin ja kytkimen välillä oleva "väliakseli", paremminkin sen laakerointi ja kumivaimennin joka akselille on tehty. Siinä vaimentimessa on niittaus joka on joissakin yksilöissä löystynyt ja alkaa ääntämään. Entisestä `84:tani tuon korjasin. Oli silläkin jo n. 100tkm ajettu siinä vaiheessa. Jossain vuosimallissa (`86?) rakennetta on hiukan parannettu, niitaus on muuttunut.
Vaihteistossa on se sellainen "valintalevy" joka on siinä sen "rumpuakselin" päässä(perkale minä niitten oikeita nimiä tiedä, siinä ne möllöttää kun laatikon kannen avaa), vanhemmissa toi levy on lukittu putkisokalla akselin päähän joka saattaa ajanmittaan murtua ja päästää levyn hiukan liikkumaan. Sen ei pitäisi rikkoa mitään, mutta laatikko muuttuu epämääräiseksi ja ei aina huoli vaihteita sisään. Helppo korjata vaihtamalla ehjä putkisokka tai uudemman akseli jossa kohta on korjattu käyttäen tappia.![]()