Oulunseudulla liikkuville

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP_445
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JP_445

New member
Jos nyt sitten satutte ohittamaan V70 Vulvan joko mustan tai viininpunaisen ja se ampuu perään niin älkää ihmetelkö. Se on posliini.... Molemmat liikkuvat ahkerasti ja virittelevät pyydyksiä ja vielä ihan kohtuullisiin paikoihin, taajamiin jossa liikkuu paljon ihmisiä jalan tai polkumalaatorilla...

Myös vihreän Skoda Octavian olen todistanut tekevän samaa, tosin viime kesänä. Vieläköhän on kehissä...

Ai perhana, onko ne saanu lisää määrärahoja, kun kotipuolessa liikkuvat mondeolla (2-värinen), valkoisella octavialla ja punaisella farmari-golffilla. Taitaa täällä Oulussa olla ihan eri määrärahat?

Kiitos kuiten ilmoituksesta, tietääpä varoa tuollaisia biilejä.

Mukavaa  
062802moto_prv.gif
siltikin!

Väittäisin melkein että toi musta v70 on oikeasti vaan tosi tummansininen. Torinrannassa ja toppilassa olen moisen sinivuokot sisällä nähnyt. Kojelaudalla tummassa kovasti sälää.

Siitä lähtien olen noita varonut, on muuten yllättävän paljon tota mallia tummalla värityksellä liikkeellä.

Viininpunainen oli uus tieto.

Grafiitin musta farmari Octavia, Hopean harmaa farmari Octavia (RS), hopean harmaa "sedan" Octavia, Hopean harmaa uusikoppainen Golf, nuo Vulvat (ja minun mielestäni aivan sama onko se musta vai mustalta näyttävä sininen). 3 koppanen punainen Golf, Shamppanjan värinen Yaris Verso ja vaalean harmaa Yaris Verso, puna/hopea Yamaha Thunderace, puna/harmaa R1 -04, GS1150 Bemu, uutena joku sininen mopo (havaitsija ei osannut sanoa tarkkaa merkiä, tullut sen viininpunaisen XX tilalle).

Grafiitin musta farmari Octavia, Hopean harmaa farmari Octavia (RS), hopean harmaa "sedan" Octavia, Hopean harmaa uusikoppainen Golf, nuo Vulvat (ja minun mielestäni aivan sama onko se musta vai mustalta näyttävä sininen). 3 koppanen punainen Golf, Shamppanjan värinen Yaris Verso ja vaalean harmaa Yaris Verso, puna/hopea Yamaha Thunderace, puna/harmaa R1 -04, GS1150 Bemu, uutena joku sininen mopo (havaitsija ei osannut sanoa tarkkaa merkiä, tullut sen viininpunaisen XX tilalle).
Lisätään vielä kalustoon tumman harmaa/grafiitti Octavia uusi mallinen.

Muistanpa jostain lukeneeni, että Poliisin käytössä olevista ajoneuvoista vain puolet on virkaväreissä.

Muistanpa jostain lukeneeni, että Poliisin käytössä olevista ajoneuvoista vain puolet on virkaväreissä.
Voisi tietysti kysyä että minkä takia esimerkiksi liikentenvalvonnassa käytettävät ajoneuvot eivät ole poliisin väreissä tai minkä takia tehdään tuota valvontaa liikenteen seassa olevaa muuhun liikennevirtaan soluttautuen?

Onko tarkoituksena sakkotulojen kasvattaminen vai ennaltaehkäisevä liikennevalvonta?

Voisi tietysti kysyä että minkä takia esimerkiksi liikentenvalvonnassa käytettävät ajoneuvot eivät ole poliisin väreissä tai minkä takia tehdään tuota valvontaa liikenteen seassa olevaa muuhun liikennevirtaan soluttautuen?

Onko tarkoituksena sakkotulojen kasvattaminen vai ennaltaehkäisevä liikennevalvonta?
Tätä samaa asiaa on vatvottu niin monessa ketjussa täällä, että eipä se siitä enää kummene. Ennaltaehkäisyä ei pahemmin tueta, koska siitä ei ole tiedossa välittömiä tuloja. Pitää vaan yrittää pistää sarkasmijarrua näihin omiin juttuhin, vaikka niin mieli tekisi sivaltaa tätä poliisin toimintaa.

IMO ei haittaisi yhtään, vaikka poliisi _näkyisi_ katu/tiekuvassa. Pyörikööt vaikka sata maijaa kaupungissa, ei haittais. Kaikki ajais nätisti ja vois iltaisin olla pykälän verran turvallisempi olokin snägärijonossa. Mutta kun se ei tuota rahaa! Mikäs sen helpompaa kun ajella tuolla kansan seassa ja täyttää kiintiötä.

Kohta joku taas rientää valistamaan lain noudattamisesta jne. Joo, tietty lakia pitää noudattaa, se on vaan se maalaisjärjen puuttuminen, mikä alkaa tavallista kaduntallaajaa ärsyttämään.

Väittäisin melkein että toi musta v70 on oikeasti vaan tosi tummansininen. Torinrannassa ja toppilassa olen moisen sinivuokot sisällä nähnyt. Kojelaudalla tummassa kovasti sälää.

Siitä lähtien olen noita varonut, on muuten yllättävän paljon tota mallia tummalla värityksellä liikkeellä.

Viininpunainen oli uus tieto.
Kyllä se minusta musta on, ja tosiaan aika agressiivisesti ja provosoivasti liikkuu toisinaan, (niin, siis liikenneturvallisuuden parantamisestahan siinä lp:n toiminnassa on aina kyse...) sisällä tosiaan sälää, pari piuhaa ulkona, näyttäis tykkäävän mopoteista. Luulen tosiaan että kyseessä ei ole vain sattuma ja veetumainen kuski, koska tuo sama kotilo on pörrännyt siellä täällä aikas alvariinsa viime päivinä.

sanoi:
No tottahan ne oikeatkin poliisit autoilla liikkuu, käyttävät tietty tavallisia autoja virkatehtävissä, joissa ei ole kyse jostain suoranaisesta rikoksesta, rikoksen tapahtumapaikan selvittämisestä jne. Se että siviiliauton sisällä istuu joku poliisin logolla varustetussa paidassa tai takissa, ei tee kulkijasta välttämättä vielä LP:n <s>laillistettua maantierosvoa</s> rahastajaa. Olkoonkin että ne oikeat rikoksia selvittävät poliisit sitten pitävät jotain siviilipusakkaa tai siviilivaatteita päällä siellä siviiliautoissa.

Poliisin sivulta lainattua:

Poliisin virka-autot

Poliisilla on käytössään noin 1 500 virka-autoa. Virka-autojen määrä on kaksinkertaistunut 1970-luvulta.

"Maijoja" virka-autoista on noin 30 % ja ne ovat lähes kaikki Volkwagen Transportereita. Henkilöautoista suurin osa on Ford Mondeoita ja Toyota Corolloja.

Moottoripyörät
Poliisi käyttää moottoripyöriä lähinnä liikenteen valvonnassa, mutta myös erilaisissa pr-tehtävissä, saattueiden turvaamisessa, yleisötapahtumissa ja lähipoliisityössä. Liikenteessä moottoripyöräpoliisit keskittyvät kaksipyöräisten ajoneuvojen valvontaan.

Suurin osa poliisin käytössä olevista moottoripyöristä on BMW -merkkisiä. Lisäksi on muutamia Honda- ja Yamaha-merkkisiä moottoripyöriä.

Poliisin palveluksessa on noin 150 moottoripyöräkoulutuksen saanutta poliisimiestä.

Saisko viä rekisterit niin voidaan tehä bongauksia
tounge.gif

Tossahan sää pyöriä kuin puolukka jossain, ku noi on ehtinyt bongata
cool.gif

Jos nyt sitten satutte ohittamaan V70 Vulvan joko mustan tai viininpunaisen ja se ampuu perään niin älkää ihmetelkö. Se on posliini....
Oletko nyt jonkin verran köyhempi ja ilman korttia.  
tounge.gif
biggrin.gif
Ei mulla ole ollut asiaa noiden takapenkeille... Sattunut vain bongaamaan kun liikkuu paljon alueilla joissa ovat ansojaan virittelemässä. Rekkari tiedolla ei sitten tee mitään koska siinä vaiheessa kun rekkarin näkee on se jo yleensä myöhäistä. Jos nyt satuu tavoittamaan maantiellä takaapäin ja meinaa ohitte lähteä havaitsee kyllä sellaisen pienen reijän takalasin tummennuksessa josta kamera ja tutka pilkistää...
wink.gif

Back