Paikkamaalauksesta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TaikaEtana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

TaikaEtana

New member
Voi olla, että kyseistä aihetta täällä on jo sivuttu, mutta parikymmentä sivua selattuani ei ainakaan vastaan tullut, joten kysytään sitten erikseen. Asiaan...

Tankissa about puolisenttiä*sentti naarmu ja pitäis se saada siistin näköiseksi. Primeri, maali ja lakka on jo löytynyt. Olen ajatellut rajata naarmun maalarinteipillä ja sen jälkeen tehdä maalaushommat. Maalaus ei ongelmia pitäisi suuremmin tuottaa, mutta ongelma onkin nuo teipeistä muodostuvat rajat/reunat. Onko niitä mahdollista hinkata "pehmeämmiksi" esim. jollain hiomatahnalla tai vastaavalla. Vai kannattaako suosista heittää ns. rätti kehään ja viedä ammattilaiselle tai ostaa uusi tankki.

Jätäppä ne teipit pois. Siis et rajaa ollenkaan, koska teippi tekee terävän katkoksen maalipintaan ja sävy saattaa heittää pikkasen ja se näkyy... Jos maalaat kauempaa ilman rajausta ni saattaapi olla et sitä "rajatusta alueelta" maalattua kohtaa ei välttämättä erota...

Tuli vähä vaikeesti selitettyä, mut saitko pointin?

Täytät sen naarmun paikkamaalilla, ja kun maali on kunnolla kuivunut niin taivutat partakoneenterästä ikäänkuin siklin, hieman vesihoimapaperilla leikkaavaa kanttia pehmeämmäksi ja sitten "höyläät" paikatun kohdan tasaiseksi.

oikein hienolla vesipaperilla vielä viimeistelet, sitten kiillotat vahalla helahoidon... jos sävy on kohdillaan niin tuolla konstilla pitäis saada siisti.

Pääasia että täyttö on tasainen... IMHO

talktohand.gif

Hieman niinko näin

Hyvänen aika! Ja meikäläinenkin oli jo viittä vaille viemässä koko tankkia maalarille! Kiitosta vain vinkistä!
bowdown.gif

Siis puolsenttiä kertaa milli? Kun sulla kerran on sitä maalia niin laita sitä useampi kerta pienellä pensselillä ja annat välissä kuivua ja sitten teet tasaiseksi sillä lakalla. Älä tee turhaan liian isoa jälkeä. Itse olen käyttänyt pienissä naarmuissa paikkaus kyniä. Usein jää näkyviin kun katsoo vierestä, mutta jos ei tiedä niin ei löydä.
cool.gif

Back