• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Päiväunien aihe ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IlDuce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
LOL
tounge.gif

Juuri kun luulin että Multistrada on kaikkien aikojen rumin mopo niin näin Pantah'in
biggrin.gif

Jep jep... Menee sinne rumimpiin mitä oon nähny... Se että on Ducce, ei tee automaattisesti pyörästä kaunista vaikka niin monet vakuuttelee.
wink.gif

Arvostaa. Ei ehkä kaunein, mutta tavattoman hieno.

Kauneus on aika monimutkainen juttu, eikä se aina ilmene eksaktin muodon kautta. Aikanaan tuollainen on ollut monen haave ja teinien arvostama kiituri, nyt sillä on toinen arvo.

Eipä tuollaisia meillä päin montaa näy
sad_orig.gif

Arvostaa. Ei ehkä kaunein, mutta tavattoman hieno.

Kauneus on aika monimutkainen juttu, eikä se aina ilmene eksaktin muodon kautta. Aikanaan tuollainen on ollut monen haave ja teinien arvostama kiituri, nyt sillä on toinen arvo.

Eipä tuollaisia meillä päin montaa näy
sad_orig.gif
Juuri näin...mars automuseoon oppimaan respektiä, ei merkille vaan yleensä vanhemmille kulkupeleille.

Meidänkin mopoille joku nauraa kahdenkymmenen vuoden päästä...sitten kun jaksat vielä toisen 20 vuotta puunata niin se on "collectors item".

Vaikuttaakohan katsojan ikä noihin kommentteihin ?

Itse olen elänyt aikana jolloin mm. RD 125 Yamaha oli uusi ja hieno. Nyt on auttamatta vanhanaikaisen näköinen.

Itse olen elänyt aikana jolloin mm. RD 125 Yamaha oli uusi ja hieno. Nyt on auttamatta vanhanaikaisen näköinen.
Jos vaikuttaa, niin miten?
biggrin.gif

Oman elinaikanani RD 125 ei ole montaa vuotta enää tehty ja klassikot näyttävät silti upeilta. Nostalgikko
blush.gif
Alan kohta olla kuin Fabio !

Tarkoitin sitä että nykyajan kakarat eivät ymmärrä vanhojen vehkeiden päälle.

Varmaan ikä vaikuttaa.

Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vähemmän nykypyörissä on edes vähän kiinnostavaa ulkonäköä, karmeata kilotavaraa
tounge.gif
. Näin ainakin omalla kohdalla.

Olikos se RD joku katumalli? Mulla oli vm. 73 DT 125 Enduro. Se se vasta komea oli. Olenkin miettinyt, että sellainen pitäisi nyt saada uudestaan. Mahtaakohan Suomesta enää löytyä?

Varmaan ikä vaikuttaa.

Mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vähemmän nykypyörissä on edes vähän kiinnostavaa ulkonäköä, karmeata kilotavaraa  
tounge.gif
.  Näin ainakin omalla kohdalla.

Olikos se RD joku katumalli?  Mulla oli vm. 73 DT 125 Enduro.  Se se vasta komea oli.  Olenkin miettinyt, että sellainen pitäisi nyt saada uudestaan.  Mahtaakohan Suomesta enää löytyä?
Tämmönenhän se nuoruusvuosien Yamaha oli -> http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=9568
Itselläni ei ole koskaan ollut, mutta kaverilla oli ja kerran sain kokeilla
sport05.gif

Eihän tuo Pantah 600 SL ole ollenkaan kaunis.

Sehän on miehekkään komea. Melkein kuin MHR 900, jollaista olisin aikanaan saanut jopa kokeilla, mutta kieltäydyin.
sad_orig.gif

Ei vanhoja klassikoita voi arvostella samoilla kriteereillä kuin nykyisiä kertakäyttöhyödykkeitä.

RD125LC täysin alkuperäisenä - ah miten upea laite! Wow...

Uskon, että nykynuoriso arvostaa kyllä vanhoja laitteita. Ainakin sama % määrä nuorisosta arvostaa, mitä vanhoista änkyröistä arvostaa vanhoja mopoja.

On vain vaikea etsiä fiilistä jostain sellaisesta, mitä ei ole itse edes koskaan nähnyt liikenteessä saati sitten päässyt kokemaan sen rajattoman riemun omistaa joku kiinnostava laite. Se on syy siihen, miksi nykynuoriso joskus tulevaisuudessa pitää mm. Aprilia RS125:sta mielettömän kauniina, siis 10-15 v kuluttua. Myöhemmin RS125 on vanha luuska, ja tuleva nuoriso tuskin edes ymmärtää, miten joku moisella on voinut edes ajaa... Niin se menee.

Omassa Dream Garagessani olisi vaikka seuraavat:

Tunturi Super Sport 1984
Kawasaki KMX125 1988
Cagiva Freccia C12R 1991, mielellään Lucky Explorer
Yamaha TZR125 1991
Gilera SP01
*Gilera CX125
*Gilera Saturno 500 (huh, varaosat...)
Suzuki GR650 - niin, sillä sain ensimmäisiä e r i t t ä i n hyviä fiiliksiä moottoripyöräilystä
Ducati SS750 1995
*Yamaha FZ750 1988 tms, upea ja alkuperäinen pitää olla!
*Ducati 916 1995 (varmaan kaikilla tämä)
biggrin.gif

Honda Africa Twin 750
Yamaha YZF600R Thundercat -00
Ducati 749

+ crossit yms lelut

Noi pysyy jotakuinkin samana, ne vaan lisääntyy samalla kun ikää tulee joka ikäluokkaan lisää.

033102bebe_1_prv.gif
cool.gif
tounge.gif
biggrin.gif
wink.gif
thumbs-up.gif
omg.gif
033102beer_1_prv.gif

Hyvää uuttavuotta kaikille Ducatisteille!

Joo, no se on kyllä faktaa että syntymävuosi määrää sen ns. maun millä näitä pyöriä kattelee varmaan lopun ikäänsä... Luulempa että tulevaisuuden nuoriso ei kuitenkaan sylje 1990-luvun kevareihin päin, sillä olihan niissä sentään 100% enemmän munaa kuin näissä nykysissä 125cc mopoissa.
tounge.gif

Omaan makuuni osui/osuu:
- Cagiva Mito. vanhempi/uudempi malli
- Aprilia Futurat/Sport Prot
- Kawan ZXR750, meniköhän noi kirjaimet ny oikein päin?
- Yammun Thundercatit
- Ducatin mestariteos 916

Kohta varmaanki tulee meikäläisen maille se raja että alkaa nää uudet vekottimet mennä yli hilseen...
cool.gif

Back