Pakko antaa tunnustusta poliiseille...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PSmo

New member
Sunnuntaina junnattiin hevosenkuljetusperävaunun takana nelostietä
mad.gif
-käyrä korkealla..
Mut ihme ja kumma, pitkän suoran päässä oli maija parkissa ja kuinka ollakkaan, näkivät perävaunun aiheuttaman jonon ja nappasivat vaunun tiensivuun ja samoin vaunun perässä olleen rekan.
Mut toisena polliisina olikin naiskonstaapeli, oiskohan siitä johtunut tuollainen järjen pyrskähdys.
Vai oiskohan vaan kyrsinyt poliiseita hyvän sakkopaikan pilaaminen, kun ei pitkään aikaan ollut vissiin tullut kunnon sakotettavia, kun tietöiden takia ei oikein pääse millään ohi edellä ajavasta, meni se sit miten hiljaa tahansa.

Hyvä! Mutta ei kai ne tehneet niin, että käsi pystyssä tielle pysäyttämään? Sehän on idioottimaista, kuten toisessa ketjussa todetaan poliisin päälle melkein ajaneen hemmon tapauksessa.

Hyvää toimintaa yhteiskunnan tukipylväiltä.

Se onkin muuten ihme juttu, miten noiden hitaiden ajoneuvojen kuljettajilla ei välillä tunnu olevan minkäänlaista kykyä tarkkailla peilejään ja/tai vetää joskus bussipysäkille tai levikkeelle hetkeksi, että se kilometrinen jono pääsisi ohi. Ei puhettakaan, vaan siinä keskiviivan päällä jurnutetaan menemään vaikka maailmanloppuun asti. Onneksi eivät pyörällä ole ongelma, kun ohi kuitenkin pääsee.

Syy oli toi jälkimmäinen, niitä otti päähän ku ei päässy ottaa koko letkaa sivuun... (tosin vois saada otsikon ku joku menettäis hermonsa ja nykäsis vauhdikkaasti ohi kok oletkasta)

pientä provoo havaittavissa poliisin pysäytys metodeista, toivottavasti kukaan ei tarraa kii. Luulis et vääntö siitä riittäis tos toisessa ketjussa.

Tuskin sillä perässä olevalla jonolla oli mitään vaikutusta asiaan. Poliisin lempipuuhaa kesäisin on pysäytellä hevosporukat ja tarkistaa onko dieselverot maksettu tai sattumalta löpöä tankissa.

Jopa olisi ällistyttävä takin kääntö... pitänee vielä odotella varmistuksia jymyuutiseen ennen lopullista kantaa.

Joskus kuulee inistävän sitkeästi, että "hiljaa ajaminenhan on sallittua". Mutta kyllä muun liikenteen häiritseminen (mitä ylihiljaa ajaminen eittämättä on) on tieliikennelaissa suoraan kielletty. Jos ei ole sen vertaa jouston tajua, että silloin tällöin päästää jonot ohitseen, pitää (pitäisi) sinivuokkojenkin juuri noin toimia.

-hh-

Kyllähän poliisi on hyvä, kun toimii tuolla lailla. Tulee uskoa heidän toimintaansa.

Ja mitä tulee ylinopeuden valvontaan, lainsäätäjä on kuspää, ei siis poliisi. Poliisi on vain työkalu lainsäätäjälle valvoa sosiaalidemokratismia ja sen helmiä, kuten massiiviset sakot normaaleille töissäkäyville ihmisille. Lisää vain sosdemeja arkadian mäelle, niin kuopioonkin mennään kohta metrolla (vrt. Espoon metrohanke), koska se on hyvä juttu -ai niin, mistä rahat-. Tuhlaajapojat keksii kuitenkin keinon, lisää veroja ja sakkotuloja...
wink.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

-M

Jopa olisi ällistyttävä takin kääntö... pitänee vielä odotella varmistuksia jymyuutiseen ennen lopullista kantaa.

Joskus kuulee inistävän sitkeästi, että "hiljaa ajaminenhan on sallittua". Mutta kyllä muun liikenteen häiritseminen (mitä ylihiljaa ajaminen eittämättä on) on tieliikennelaissa suoraan kielletty. Jos ei ole sen vertaa jouston tajua, että silloin tällöin päästää jonot ohitseen, pitää (pitäisi) sinivuokkojenkin juuri noin toimia.

-hh-
Kyllä tieliikennelaissa ihan kielletään suoraan tarpeettoman hitaasti ajaminen:

sanoi:
24 §
Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto

Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.

Sakkoja vaan kehiin.

Karavaanari, karavaanari.. Se on ihme, kun niillä on aina niin kiire, ettei ehdi antamaan tietä.

Mitä outoa tuossa on? Nehän nappasivat letkan nopeimman pois hetkeksi.
Tosiasiassa perässä ajavat tekevät jonon.
smile_org.gif

Se onkin muuten ihme juttu, miten noiden hitaiden ajoneuvojen kuljettajilla ei välillä tunnu olevan minkäänlaista kykyä tarkkailla peilejään ja/tai vetää joskus bussipysäkille tai levikkeelle hetkeksi, että se kilometrinen jono pääsisi ohi.
Se onkin muuten ihme juttu, miten moottoripyöräilijöillä ei ole minkäänlaista kykyä päästä hitaasta jonosta ohi.

Se onkin muuten ihme juttu, miten noiden hitaiden ajoneuvojen kuljettajilla ei välillä tunnu olevan minkäänlaista kykyä tarkkailla peilejään ja/tai vetää joskus bussipysäkille tai levikkeelle hetkeksi, että se kilometrinen jono pääsisi ohi.
Se onkin muuten ihme juttu, miten moottoripyöräilijöillä ei ole minkäänlaista kykyä päästä hitaasta jonosta ohi.
Kyllä yksittäisiä/kaksittaisia autoja ohittelee, mutta kunnon jonon ohittaminen on aina vähän niin ja näin. Ei oo yksi tai kaksi kertaa kun jostain sieltä jonon välistä peileihin katsomiseen kykenemätön kotilo on hypännyt eteen vaikka itse teen jonojen ohitukset varsin harkiten.

Vaikka mopo olisi kuinka nopea niin ei sitä ihan mahdottoman suurta nopeuseroa passaa pitää. Ainakaan jos meinaa ajella myös loppukesästä.
nixweiss.gif

Tai sitten minun pitäisi vain opetella ajamaan
withstupid.gif

Tuskin sillä perässä olevalla jonolla oli mitään vaikutusta asiaan. Poliisin lempipuuhaa kesäisin on pysäytellä hevosporukat ja tarkistaa onko dieselverot maksettu tai sattumalta löpöä tankissa.
Ihan normaalia poliisien toimintaa.
Vuosikymmeniä käytössä ollut tapa, ehkäisee ruuhkan syntymistä.

Hyvä! Mutta ei kai ne tehneet niin, että käsi pystyssä tielle pysäyttämään? Sehän on idioottimaista, kuten toisessa ketjussa todetaan poliisin päälle melkein ajaneen hemmon tapauksessa.
Juu nehän lyttäs poliisin toiminnan.
Virkavallastahan ei tarvi välittää vaikka seisoo keskellä tietä.
Jos siviili hortoilee tiellä se täytyy väistää vaikka ojaan.

Tekivät vaan duuniaan ja ottivat sivuun jonon aiheuttajat. Kenellekkään ei varmasti tullut mitään isompia traumoja. Hyvä että kuulee poliisinkin toimivan järkevästi. Ei noista sakkojakaan ole järkeä jakaa, lisää vaan tätä yleistä hölmöilyä...

Vähän topikin vieressä  
wink.gif

Pari vuotta sitten ajelin kotilolla pikkutietä ison maansiirtotraktorin perässä. Semmosen ison rekan kokosen.

Tiellä 60 rajotus ja traktori kulkee 40 vauhtia.

Mulla ei ollu kiirus , joten ajelin perässä mutta pidin ihan reilua turvaväliä nopeuteen nähden. Eli ohittajat olis mahtunu siihen väliin.

Matkan aikana (muutama kilometri ennen valoristeystä) ohitimme useita bussipysäkkejä.

traktori ei väistäny yhdellekkään.

Tässä alkutilanne ja nyt asiaan...

Eli takaa tuli ohittajia (muodostui jonoa), mutta kukaan ei halunnut jäädä sen traktorin taa , vaan tekivätten tuplaohituksen meidän molempien ohi. ( väliin ois mahtunu , korostan vielä )

Osa ohituksista oli aikasta kuolemaa uhmaavia...

Kun tulimme viimein valoristeykseen ja traktori meni vasemmalle kääntyvien kaistalle ja minä suoraan menevien siihen traktorin viereen , niin tämä hurjapää tempas traktorin oven auki rupes avautuun mulle ja kehotti "ystävällisesti"  minua menemää muualle ajelemaan.

Siis tämä työn sankari oli sitä mieltä , että minä olin syy niihin älyttömiin ohituksiin , vaikka hän ajoi hidasta ajoneuvoa eikä väistänyt jonoa missään vaiheessa vaikka mahdollisuuksia olisi ollut.

Ei päästy keskusteluyhteyteen kun valot vaihtu ja piti jatkaa matkaa.

Ja nyt kaivamma "paskaaniskaansateenvarjon" esiin  
tounge.gif

062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

edit : typologeja

Mut eihän lainvalvojan tartte välttämättä olla kusipää jos lainlaatijat sitä ovat, voisi se ainakin käyttää järkee valvonnassa ...
Ulkomailla olen havainnut, että poliisit "hieman säätelevät" sitä
mitä kaikkea "näkevät" ympärillään. Samoin on käynyt kauan
aikaa sitten muutaman kerran omalle kohdalle täällä Suamessa.
Enää en ole ole edes legendoina kuullut, että olisi hieman "tultu
vastaan" ikäänkuin asiakkaan eduksi. Poliisi on tullut jotenkin
etäisemmäksi ja tunteettomammaksi lakitekstin jatkeeksi.
bowdown.gif

Mut eihän lainvalvojan tartte välttämättä olla kusipää jos lainlaatijat sitä ovat, voisi se ainakin käyttää järkee valvonnassa ...
Ulkomailla olen havainnut, että poliisit "hieman säätelevät" sitä
mitä kaikkea "näkevät" ympärillään. Samoin on käynyt kauan
aikaa sitten muutaman kerran omalle kohdalle täällä Suamessa.
Enää en ole ole edes legendoina kuullut, että olisi hieman "tultu
vastaan" ikäänkuin asiakkaan eduksi. Poliisi on tullut jotenkin
etäisemmäksi ja tunteettomammaksi lakitekstin jatkeeksi.
bowdown.gif
Mulla on oikeastaan vain hyviä kokemuksia lainvalvojan toiminnasta, siis poliisista. Ne tietää nykyään oikein hyvin, että niiden pitää olla joustavia, eikä ankaria. Olen saanut mm. itse hyvin asiallisen huomautuksen ylinopeudesta ja se toimi oikein hyvin. Se toimi paremmin kuin sakko. Siitä 100 pistettä Sipoon poliisille.

Se nykyinen poliisin kovuus ja kusipäisyys mittapaikkojen suhteen tulee lain ylin valvoja (sisäasiain ministeriö) vaatimuksesta saada aikaan sakkoja ja kiristää "höltynyttä" kuria. Ja sisäasianministeriö, yhdessä liikenneministerin suunnittelevat yhdessä menetelmiä, jolle kaikki eduskunnan kautta tulleet valitukset jalostuvat. Eli siis eduskunnan yhteydenottojen perusteella sekä istuvan virkamieskoneiston kautta => paska valuu alas kaduille poliisille. Poliisi itsessään tekee hyvää ja mallikasta työtä, mutta ne vaatimukset siis asettaa ministeriö.

sis_asiainministeri713.jpg

Kuva 1. Sisäasiainministeri Anne Holmlund, Kokoomus

liikenneministeri282.jpg

Kuva 2. liikenneministeri Anu Vehviläinen, Suomen keskusta

Tässä em. kuvissa on ne pellet, ketkä on vastiuussa nyt liikenneturvallisuudesta, löystyneestä kurista ja kusipäisistä mittapaikoista.

terv,

-Matti

Back