• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pakko taas avautua...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Irmeli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Irmeli

New member
Muuta en voi ihmetellä kuin, että miks ihmeessä en oo aikasemmin alkanu mopoileen...  
062802moto_prv.gif

Nyt on viikon ollu ajolupa plakkarissa ja sen mitä töiltä ja perheeltä oon kerenny, ni ajelemassahan sitä on tullut oltua.
Joka kerta pienessä mielessä pyörinyt sama kysymys: Miks vasta nyt, kun tää on niin upeeta...!!!
sport05.gif

Onneks on mopo pysyny ehjänä, koska sitte alkaa iso itku ku se johonki leviää  
bawling.gif

Mutta ei parane maalaten piruja seinille
biggrin.gif

Taidankin tästä lähtee taas käymään kylillä
sport05.gif

Älä muuta sano!! Minäkin olen ajanut vasta kesäkuusta alkaen... Ennen en ole voinut edes "sietää" moottoripyöriä. Isännällekin oon aina sanonut, että jos meille tulee moottoripyörä, niin minä lähden!! Sillä tappaa vaan itsensä...
Toisin on käynyt
biggrin.gif
Nyt piti saada jo 1100 Virago, kun 535.nen kävi ihan liian pieneksi.
Voiko olla kivempaa, kun aurinkoinen päivä, kivat maisemat ja ihana rauha... (pärinä ja humina korvissa :-))
062802moto_prv.gif

Mulla on kans 10 v tauon jälkeen taasen mopo alla. Kesti 7 vuotta ennenkuin sain vakuutettua nykyisen ukkoni mopoilun ihanuudesta
biggrin.gif
. Ostettii pyörä silleen ihan ex-tempore ja nyt se sitten lähti ajokouluun hakemaan A-korttia. Pyörä on tietysti ollut ihan täysin minun käytössä tähän asti, mutta voi sitä itkua kun isäntä saa A-luvan kukkaronsa koristeeksi siinä kuukauden päästä... saankohan mä enää sitten koskaan ajaa
bawling.gif
...

Mopolu on sinänsä outoa sitä joko ihannoi tai inhoaa mut kuitenki jotka inhoaa sen kerran kun he kokeee sen ajo nautinnon  
062802moto_prv.gif
ni muuttaa leiriä itsel mopon ja kevarin jälk pyöriä 16 v ajovuoteni aikana 2v ilman ja kadutti jos on mopo ja ei huvita ajaa älkää myykö laittakaa talliin kun kevät tulee joko itkette kun myitte tai nautitte kun istutte satulaan monet sanoo avoauto tuo fiilistä mut sanon et ehkä osax tuo huomaa  viljaniityt ja navetat mut silti pyörää ei auto korvaa vaik olis ferrari  
biggrin.gif
oloot 125 tai 2000 cm3 ni se vaan on sitä kesä lämmin aamu ajat aurinko nousee vilja tuoksuu aistit kun tulet metsän siimeksestä pellolle lämmin valtaa ihosi tunnen kasteisen ruohon tuksun se on sitä sitä ei saa mistään ostamalla
sport05.gif

Ei avoautoa voi pyöräilyyn verrata. Ostin viime talvena avoauton ja ajelin sillä alkukesän. Pyöräkuume iski ja kouluun suorittamaan ajolupaa, nyt on avo seisonnassa ja pyörään tullut reilussa parissa viikossa 2000 km.

Ja mutkatiellä aina välillä se sikalan p.... haju - sitä ei vaan kotilossa huomaa...

Joo on rautaa mopoilu unohtuu kaikki duuni hommatkin kun istuu satulaan ja saa ruuvailla ihan kun nöösinä.

Autto mainiosti 40-kriisiin....

Mopolu on sinänsä outoa sitä joko ihannoi tai inhoaa mut kuitenki jotka inhoaa sen kerran kun he kokeee sen ajo nautinnon  
062802moto_prv.gif
ni muuttaa leiriä itsel mopon ja kevarin jälk pyöriä 16 v ajovuoteni aikana 2v ilman ja kadutti jos on mopo ja ei huvita ajaa älkää myykö laittakaa talliin kun kevät tulee joko itkette kun myitte tai nautitte kun istutte satulaan monet sanoo avoauto tuo fiilistä mut sanon et ehkä osax tuo huomaa  viljaniityt ja navetat mut silti pyörää ei auto korvaa vaik olis ferrari  
biggrin.gif
oloot 125 tai 2000 cm3 ni se vaan on sitä kesä lämmin aamu ajat aurinko nousee vilja tuoksuu aistit kun tulet metsän siimeksestä pellolle lämmin valtaa ihosi tunnen kasteisen ruohon tuksun se on sitä sitä ei saa mistään ostamalla  
sport05.gif
Allekirjoitan tämän. Suunnittelin ostavani seuraavan pyörän vasta ensi kesänä, mutta onneksi siinä kävi toisin. Nyt on tallissa pari päivää vahna supermoto, johon on kilometrejä tullut jo 700.

Mä en oo Tasarin jälkeen ajanu kun parisataa kilsaa, ei kertakaikkiaan kiinnosta.
sad_orig.gif

Kotilo tuntuu tällä hetkellä paljon paremmalta vaihtoehdolta, ehkä sit taas ens keväänä jaksaa kiinnostaa mut nyt ei kyllä pätkääkään(tänä vuonna ajettu 8500km).

Jepa. Just tulin lenkiltä ja voin vahvistaa, että helvetin mukavaa hommaa! Hyvät maisemat ja vieläpä auringonlasku niin ei meinaa malttaa lopettaa..
cool.gif

Eka teoriatunnit vasta takana, ens viikolla seuraavat eli viimeset, ajotunnit alkaa vasta ensiviikolla. Kertokaa minulle kun jo etukäteen on peloteltu sillä inssin käsittelykokeella, että onko se nyt niin vaikea???
omg.gif

Jos täysin kokematon +30 v nainen eli minä- selvitin käsittelyn ja inssin molemmat ensi yrittämällä- niin eihän tuo nyt niin mahdottoman vaikea voi olla..
wink.gif

Eka teoriatunnit vasta takana, ens viikolla seuraavat eli viimeset, ajotunnit alkaa vasta ensiviikolla. Kertokaa minulle kun jo etukäteen on peloteltu sillä inssin käsittelykokeella, että onko se nyt niin vaikea???
omg.gif
Ei se vaikea ole.
Mun mielestä pujottelu oli noista vaikein, mutta ei siinäkään ollut mitään onkelmaa kunhan oppi käyttään kokonaan sen sallitun alueen. Eli ne alotus ja lopetusympyrät niin isolla säteellä kuin mahdollista.

Mä en oo Tasarin jälkeen ajanu kun parisataa kilsaa, ei kertakaikkiaan kiinnosta.
sad_orig.gif

Kotilo tuntuu tällä hetkellä paljon paremmalta vaihtoehdolta, ehkä sit taas ens keväänä jaksaa kiinnostaa mut nyt ei kyllä pätkääkään(tänä vuonna ajettu 8500km).
Voit tuoda prätkäsi meille "hoitoon" Ajaisin erittäin mielelläni siihen lisää kilometrejä jos omat ajosi tuntuvat vähäisiltä ja tuntuu että mopo menee hukkaan
smile_org.gif
pliis, edes pari viikkoa??
tounge.gif

ihan ymmärrettävää, jos ei ole tiennyt kuinka hienoa moottoripyöräily on. Käsittämätöntä on se, että ihminen joka tietää sen hienouden pitää esim 7 vuoden tauon.

Mä oon ajanu jo kaks päivää ja ihmettelen miksei kaikki oo jo hommannu konepyöriä
062802moto_prv.gif

ihan ymmärrettävää, jos ei ole tiennyt kuinka hienoa moottoripyöräily on. Käsittämätöntä on se, että ihminen joka tietää sen hienouden pitää esim 7 vuoden tauon.
10 v.

Äiti opetti aikanoinaan, ettei aina saa kaikkea heti mitä halajaa. Joskus täytyy vain jaksaa odottaa ja nähdä vaivaa unelmansa eteen. Välillä on pakko tyytyä vähempään
confused_orig.gif
.

Kuka se kysyy ukolta että saako tehä sitä ja tätä? Hä? Voe voe siskokset...

Joka ei oo hoksannu moottoripyöräilyn ominaisuuksia, se hoksaa ne toivottavasti sitten myöhemmin. Kaikki aikanaan.
buttrock.gif

Kuka se kysyy ukolta että saako tehä sitä ja tätä? Hä? Voe voe siskokset...
No kyllähän se nyt normaaliin parisuhteeseen kuuluu, että kysellään vähän toisen mielipidettä noissa isoimmissa hankinnoissa. Varsinkin kun tarkoitus oli tuolloin säästää omakotitaloprojektia varten (kyllä, valmis on ! Ja itse rakennettu
tounge.gif
).

Itseasiassa kuulin tuossa vähän aikaa sitten entiseltä naapurilta, että kun kaveri oli nuori, oli perheen isäntä tullut töistä kotiin ja tyynesti tokaissut että "Asunto on sitten myyty, alkakaa pakkaamaan". Mistään myynti aikeista ei oltu kuulemma aikaisemmin keskusteltu sanaakaan.
Ei ehkä ihan mun makuun
biggrin.gif

Back