• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pakosarjasta mutteri katos...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikatossa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mikatossa

New member
Kellään tietoa että minkä kokoinen mutteri vois olla, pyörä on 1000F CBR-89. Ilmeisesti jotain tuumakokoa, kävin jo kasan hakemassa pulttiliikkeestä mut ei tietenkään osunu kierre tai koko oikein... Että jos joku tietää niin olisin tiedosta kiitollinen niin saisin huomenna menopelin kuntoon ja
062802moto_prv.gif
 
ruuva vaikka yks irti ja ota mukaan nii eiköhän ne sulle löydä mutteri liikkeestä sopivan kokosen
biggrin.gif
 
ruuva vaikka yks irti ja ota mukaan nii eiköhän ne sulle löydä mutteri liikkeestä sopivan kokosen
biggrin.gif
Näin tein ja silti osasi vääränlaisen myydä... Tuli sellainen kauhuskenaario mieleen että ne on jotain hondan omia systeemejä eikä saa kuin originellina ja maksaa hunajaa ja pari säkkiä uusia perunoita...Tilaus tavarana tietenkin...
sad_orig.gif
 
no itellä ex-cbr:stä meni poikki se pinnapultti pakosarjasta nii siihen kyl meni ihan tallista löytyny pultti.. koko on kyl mysteeri ku en sen kummemmin ajatellu enää asiaa.. Mut luulis löytyvän iha normaali mutteri siihenki...
nixweiss.gif
 
Ei taida japanian maan tekeleestä juuri tuumakierteitä löytyä. No joo, jossain öljykanavan nipassa ehkä....
 
Itse tappelin tunturiässän jarrusatulan pultin kanssa ja jouduinkin yhden irroittamaan poraamalla. Pultti hieman normaalista poikkeava ja hienokierteinen, kierteen nousu 1,25. Voiskohan pakosarjan pultissa olla myös hienokierre ?
 
ruuvaa pinnapultti vege ja ota se malliks mukaan nii johan pitäs mutteri löytyä
biggrin.gif
ja sit vaa kovaa
062802moto_prv.gif
 
Hankalaa on löytää japseihin pultteja sekä muttereita muualta kuin maahantuojalta. Itsellä katosi hondasta katteen ruuvi, ja ajattelin töissä hakea ruuvihyllystä uuden. Vaan eipä onnistunut kun "suomi" ruuveissa oli eri kierteen nousu kuin hondassa. Taisi olla 1,25 tai jotain sinnepäin. "Helpoimmalla" pääset kun tilaat vaan uuden...
 
Osa pulttiliikkeistä pitää hienokierteisiä hyllyssään, joten ota vanha mukaan (tai siis irroita toinen) ja anna myyjän tarkistaa kierre kierrekammalla niin saat ainakin tietää mikä on oikea kierre.

Tunturiässän jarrusatulan pultiteissa oli vielä läpireikä, joten ne jouduin tilaaman Yamaha-centeristä vaatimattomaan hintaan 4,50 e kpl. Normaaleita hienokierrepultteja kyllä saisi melko helposti, mutta ei oikein viitsinyt muuttaa mallia. Olisiko läpireijällä jotakin tekemistä lämpöjen poistumisen kansa ?
 
Jos se sulle kerran väärän myi, niin ei kai se sit osannu kattoo Vai mitä
biggrin.gif
 
Osa pulttiliikkeistä pitää hienokierteisiä hyllyssään, joten ota vanha mukaan (tai siis irroita toinen) ja anna myyjän tarkistaa kierre kierrekammalla niin saat ainakin tietää mikä on oikea kierre.

Tunturiässän jarrusatulan pultiteissa oli vielä läpireikä, joten ne jouduin tilaaman Yamaha-centeristä vaatimattomaan hintaan 4,50 e kpl. Normaaleita hienokierrepultteja kyllä saisi melko helposti, mutta ei oikein viitsinyt muuttaa mallia. Olisiko läpireijällä jotakin tekemistä lämpöjen poistumisen kansa ?
tai sinetöintiä varten ne reiät
confused_orig.gif
 
Ettei vaan ole venyvä/venynyt pinnapultti? Eikös semmoisia pultteja ainakin ole olemassa, jotka kiristyessään venyvät ja näin lukitsevat itse itsensä? Eli kierteen nousu muuttuu. Esim. jarrulevyjen pultit ovat ainakin uusissa Hondissa jotain erikoispultteja, jotka juurikin venyvät.
 
Honda käytti 7mm kierteellä olevia pinnapultteja pakoputken kiinnityksessä taannon sp:ssä.Että semmosta ettimään...Autotarvikeliikkeet eka jos et alkuperästä löytäny.Koita tojotaa... Tai helkama raisun kannen mutteri vm-81-> :
sport05.gif
 
Osaava tekee itse, mutta niitä vähemmän tällä peukalokeskelläkämmentä porukalla täällä.
Avaruudestako ne tippuu niille jaappanilaisille?
Joku niitä sielläkin tekee.
Sorvilla osaava tekee vartissa monenlaista pulttia.
 
Osaava tekee itse, mutta niitä vähemmän tällä peukalokeskelläkämmentä porukalla täällä.
Avaruudestako ne tippuu niille jaappanilaisille?
Joku niitä sielläkin tekee.
Sorvilla osaava tekee vartissa monenlaista pulttia.
Harva taitaa olla kuitenkaan sen verran innostunut mitsu, että pitää sorvia nurkassa. Itse asiassa en tunne yhtään sorvin omistajaa tai sorvaajaa, eli taitaa pääsääntöisesti kaupasta tässäkin maassa´hommattua ajelijoilla nuo pultit.
 
Onkos noissa tonnisissa sitten erit nuo pultit kuin 600F ceberissä? Kun ainakin mulla -88 mallissa oli ihan 6 milliset pinnapultit joissa normi kierre. Suoraan pulttiliikkeestä sai hakea uudet pinnapultit ja alkuperäset mutterit kävi noihin suoraan.
 
Kyllä jokaisella itseään kunnoittavalla mutterikauppiaalla on kierretulkki. Helppo maallikonkin käyttää. Takaisin mutterikauppaan ja käske sen tulkata mikä nousu siinä on.
 
Back
Ylös