• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pakottava tarve saada sv1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dantez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Dantez

New member
Minkälaisia kokemuksia pyörästä porukalla on? Itsellä -05 sv650 ja rupee tuntuun että tollanen on pakko saada vaikka en oo edes ikinä kokeillu kyseistä peliä
biggrin.gif
Jos jollain on vertailukohtaa kyseisten pyörien väliltä niin aina hyvä. Jos oma ei olis osamaksussa ja rahaa olis niin marssisin saman tien kokeileen (lue: ostaan). Yritetään nyt pitää maltti ja odotella sopivaa yksilöä (joita keskimäärin 27 on myynnissä nettimotossa
tounge.gif
)
 
Minulla oli SV650S useamman vuoden, ja jonkinverran on tullut ajettua myös tonnisella. Isompi on aika paljon tehokkaampi ja väännökkäämpi, mutta myös hieman kankeampi, ja jousitus sekä jarrut on pykälää paremmilla spekseillä kuin 650:n orkkiskamat, jotka on jossain siellä välttävän/siedettävän välimaastossa. Isompi kone myös tärisee enemmän (varsinkin jos ei ole täysin säädöissä, 650 ei ole tuosta yhtä tarkka) ja tietysti kuluttaakin hiukan enemmän.
 
Helppo ymmärtää jos on pakko saada SV1000. Itsekin jouduin saman ongelman eteen tänä keväänä. Nyt tuommoisella on kerennyt sen viitisen tonnia lasetella, tuntuu ihan sopivalta ensipyöräksi
smile_org.gif
. Voimaa saisi tietty olla aina enempi, mutta ainakin omille taidoille taitaa olla yli puolet liikaa. Mukava kone siinä mielin, että mutkateitä voi unohtua ajamaan kolmosella tai kutosella, kun ei aina oikein muista mikä pykälä on sisässä. No ok, onhan niissä "vähän" eroa, mutta ihan sikamaisen laiskan tuntuinen se ei ole isoimmallakaan. Ohituksissa sitten asia erikseen.

Mitään kahden euron kolikkoahan tuolla ei kierrä ihan lähellä, mutta ei se nyt aivan mahdoton käsiteltävä ole parkkiksilla. Keskiseisontatuen puutos voi harmittaa, mutta sehän ei pikkuSV:stä siirryttäessä ole ongelma (kai).

Pitempää matkaa ajettaessa joillain kierroksilla (5500-6000?) täristää kaasukäden sormet armotta puuduksiin (mulla erityisesti peukalo turtuu täysin), ja satula on pääsääntöisesti puiseva, eli aktiivisenkin lyhentämät tankkausvälit on ihan kiva juttu.

Äänet on tietty V2:ssa kivat (ihan hauskathan saa pienemmästäkin).
 
Joo tonninen täristää kyl hitosti enempi. n.20 kiloa taitaa olla painoeroa noilla mutta siihen kyl tottuu nopiasti.

Ja jos on putket vaihettu niin kannattaa varmistaa että peli on säädetty asianmukaisesti, mielellään komentajan kanssa. Pikkuselle riitti vielä oman boksin säätövarat mutta tälle isolle ei saanu tarpeeks kakkua ---> nykii ja miettii.
 
4tkm nyt takana tonnisella ja on kyllä mainio peli, varsinkin rivinelosesta siirtymisen jälkeen veekakkosen moottorijarrutus on mahtava, selviää huomattavasti vähemmällä jarrun käytöllä. Äänethän on mahtavat, jos siis putket vaihdettu. Penkki ei mikään pehmoisin, mutta kyllä siinä matkaa taittaa. Mittaristo on selkeä, kaikki tarpeellinen kokoajan näkyvissä (nopeuden ja kierrosten lisäksi kello,trippi ja lämmöt) bensamittari olis toki hyvä olla, mutta kun muistaa 200km välein tankata niin ei jää tien päälle.

Loisto peli kaiken kaikkiaan.
smile_org.gif
 
Itselle tuli tuo tonnisen tarve n. viikko sitten. Erehdyin kokeilemaan kaverin semmoista ja siitä se ajatus sitten lähtikin.

Keskiviikkona oma pikku SV myyntiin ja perjantaina dollarit kädessä. Lauantaina kaupat isoveljestä ja nyt on suu messingillä lähes koko ajan.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif


ROK ROK!
062802moto_prv.gif
 
Tuli tässä mieleen että onko tossa parempi satula kun mitä pikku sv:ssä kun perse puutuu niin pirusti. Jammulla kun veti 250km ilman mitään venyttelyjä ja tossa tarvii jo 100km:n kohdalla vetää kauheeta jumppaa.
 
Jos jollain sattuu olevan pakottava tarve vaihtaa SV1000 tai TL1000R pienempään niin saa ehdottaa vaihtoa
biggrin.gif


Oli tuossa muutama vuosi sitten ärrätellu ja nyt alkaa tuntumaan että isompaa jytinää on taas saatava.

Niin, nykyinen pyörä on siis SV650S -06, lisätietoja yv:llä.

Marko
 
Back
Ylös