Palautetta Bike World Vantaasta (-)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NgkR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

NgkR

New member
Joo oli pyörä kytkinlevyjen vaihdossa bike worldissa. Tein tossa äskettäin semmosen jälkitarkastuksen pyörälle, kun olivat jäähynesteet ja moottoriöljytkin vaihtaneet.
lookaround_orig.gif


Jäähynestettä syylarissa oli sen verran vajaat, että pintaa ei nähnyt. Ruikin sinne jotain hieman yli puol desiä täytettä, jolloin syylari oli sitten täynnä. (ei kyse siis paisuntasäiliöstä). Systeemin tilavuus on noin 8desiä, mutta litrasta veloitettiin.

Sit toinen, paskamaisempi homma. Tsiigasin moottoriöljyn määrän, niin kaskas, oikein kauniisti oli yli tikun maksimirajan. Oisko tikun mitta-alue jotain 2senttiä. Ehkä noin viimeset puol senttiä on jo max-viivan yläpuolella. Öljy ylettyi tänne ihan ylös asti. Sitten imemään apteekista ostetulla ruiskulla öljyä pois. Noin desi tuli ulos, jolloin öljy asettui tikussa aika tarkalleen maksimiviivan kohdalle. Juttuhan on niin, että mun pyörän öljytilavuus on litra, eli ylitäyttöä oli kymmenisen prosenttia
sad_orig.gif

Lisäksi öljy oli aika paskasta 40km ajetuksi, eli taitaa olla vähän normaalia enemmän olla unohtunu vanhaa öljyä koneeseen...
 
Olisi varmasti kannattanut ottaa yhteyttä vantaan bike worldiin ja antaa heille ihan henkilökohtaista palautetta
 
Ittelläkin jäi paskan maku suuhun, ku huollatin pyöräni tuolla. Huoltomies haukku pyörän paskaks, ku on Avk:lta ostettu ja kunnostettu.
 
Tuo ylitäyttö on niin yleistä että asiasta saa huomauttaa lähes joka kerta.. Minkäs teet jos öljymäärä katsotaan ohjekirjasta eikä mittatikkusta, eihän se vanha öljy tule sieltä ikinä aivan kaikki pois ja siihen kun sitten lisätään se mitä kirjassa lukee niin ylihän se menee.
 
Olisi varmasti kannattanut ottaa yhteyttä vantaan bike worldiin ja antaa heille ihan henkilökohtaista palautetta
Jos vain aikaa riittää, niin huomenna olis tarkotus mennä huomauttamaan asiasta ihan henkilökohtaisesti ko. liikkeeseen.

Saa nähä miten suhtautuvat. Itse en ainakaan suhtaudu kovin myönteisesti jäähytinnesteen vajaatäyttöön ja moottoriöljyn ylitäyttöön.

Ei pitäs tosiaan olla kovin suuri uhraus huoltomieheltä tarkistaa tikun avulla oikea täytös.
veryangry.gif
 
Minkäs teet jos öljymäärä katsotaan ohjekirjasta eikä mittatikkusta, eihän se vanha öljy tule sieltä ikinä aivan kaikki pois ja siihen kun sitten lisätään se mitä kirjassa lukee niin ylihän se menee.
Onhan tuo otettu täyttömäärissä huomioon.

Omassani koko öljytilavuus on 3,4 litraa (esim. konerempan jälkeen), öljynvaihto suodattimen kanssa vaatii 2,8 l ja ilman suodatinta 2,5 l.

Mutta tietysti öljytaso pitäisi tarkistaa, ihan huollon itsensäkin. Ei noi täyttömäärät ole täysin eksakteja.
 
Onhan tuo otettu täyttömäärissä huomioon.

Omassani koko öljytilavuus on 3,4 litraa (esim. konerempan jälkeen), öljynvaihto suodattimen kanssa vaatii 2,8 l ja ilman suodatinta 2,5 l.

Mutta tietysti öljytaso pitäisi tarkistaa, ihan huollon itsensäkin. Ei noi täyttömäärät ole täysin eksakteja.
Sama juttu mulla. Vaihtotilavuus 1litra, kokonaistilavuus noin 1.3 litraa. Ennen huoltoa ilmoitin, että öljypropun jengat ei oo parhaassa kunnossa, joten älkää käyttäkö sitä. Sanoin viel, että koneessa jotain 700km ajetut öljyt, joten niitäkään ei tarvii vaihtaa.

Mutta miten kävi...huoltomies oli avannu kytkinkopan ja sieltä oli tullu varmaan joku 8-9desiä ulos. Juttu yksi: tietenkään näitä öljyjä ei voinu mun pyynnöstä laittaa takas, vaan piti laitta uudet. Juttu kaksi: miks helvetissä sitä öljyä sitten piti laittaa täys litran pullo, jos koneeseen jäi sitä öljyä. Tai vaihtoehtoisesti, miks ei voinu kallistaa pyörää ja lorottaa niitä kaikkia öljyjä vaan suosiolla ulos ja laittaa sitä litraa sit sen jälkeen.
veryangry.gif
 
Mulle vetivät raisiossa SD:hen 0,5l ylimääräistä... ja muuta pientä jekkua...
Joka paikassa noita sählääjiä on... Ei auta merkin vaihto eikä liikkeen vaihto, pitää vaan kärsiä ja tehdä ite toiseen kertaan
tounge.gif
 
Onhan tuo otettu täyttömäärissä huomioon.

Omassani koko öljytilavuus on 3,4 litraa (esim. konerempan jälkeen), öljynvaihto suodattimen kanssa vaatii 2,8 l ja ilman suodatinta 2,5 l.

Mutta tietysti öljytaso pitäisi tarkistaa, ihan huollon itsensäkin. Ei noi täyttömäärät ole täysin eksakteja.
Sama juttu mulla. Vaihtotilavuus 1litra, kokonaistilavuus noin 1.3 litraa. Ennen huoltoa ilmoitin, että öljypropun jengat ei oo parhaassa kunnossa, joten älkää käyttäkö sitä. Sanoin viel, että koneessa jotain 700km ajetut öljyt, joten niitäkään ei tarvii vaihtaa.

Mutta miten kävi...huoltomies oli avannu kytkinkopan ja sieltä oli tullu varmaan joku 8-9desiä ulos. Juttu yksi: tietenkään näitä öljyjä ei voinu mun pyynnöstä laittaa takas, vaan piti laitta uudet. Juttu kaksi: miks helvetissä sitä öljyä sitten piti laittaa täys litran pullo, jos koneeseen jäi sitä öljyä. Tai vaihtoehtoisesti, miks ei voinu kallistaa pyörää ja lorottaa niitä kaikkia öljyjä vaan suosiolla ulos ja laittaa sitä litraa sit sen jälkeen.
veryangry.gif
kyseessä on siis yksi litra öljyä, maksaa ehkä 10€! Mitä väliä. Kyllä se on niitten vanhojen öljyjen kanssa löträäminen niin paskaa hommaa että en olisi jaksanut itsekkään ottaa talteen. Parhaassa tapauksessa olisi vielä tullut hiekkaa yms mukaan kun ei edes proppua ole saanut avata. En valittaisi kyllä kun ei ole aihetta
033102beer_1_prv.gif
 
huoltomies oli avannu kytkinkopan ja sieltä oli tullu varmaan joku 8-9desiä ulos. Juttu yksi: tietenkään näitä öljyjä ei voinu mun pyynnöstä laittaa takas, vaan piti laitta uudet. Juttu kaksi: miks helvetissä sitä öljyä sitten piti laittaa täys litran pullo, jos koneeseen jäi sitä öljyä. Tai vaihtoehtoisesti, miks ei voinu kallistaa pyörää ja lorottaa niitä kaikkia öljyjä vaan suosiolla ulos ja laittaa sitä litraa sit sen jälkeen.


Täysin asiantuntemattoman kommentteja:

- käytettyjä öljyjä ei kai yleensä laiteta takaisin?

- ja kyllähän sinne koneeseen jää aina öljyä, jos sitä ei ole atomeiksi purettu? Vaikka kuinka kallistelisi, niin lodjuun sitä aina jää?
eek.gif
 
kyseessä on siis yksi litra öljyä, maksaa ehkä 10€! Mitä väliä. Kyllä se on niitten vanhojen öljyjen kanssa löträäminen niin paskaa hommaa että en olisi jaksanut itsekkään ottaa talteen. Parhaassa tapauksessa olisi vielä tullut hiekkaa yms mukaan kun ei edes proppua ole saanut avata. En valittaisi kyllä kun ei ole aihetta
033102beer_1_prv.gif
Joooo, totta kyllä. Tommosessa alkuvitutuksessa vaan tulee selitettyä sitä sun tätä
confused_orig.gif
Ei se uuden öljyn vaihto mikään...mutta ylitäyttö on kyllä vähän niin ja näin, sitä öljyä kun oli vielä suhteessa ihan kohtuu paljon liikaa, ei mikään "huikka".

sanoi:
Täysin asiantuntemattoman kommentteja:

- käytettyjä öljyjä ei kai yleensä laiteta takaisin?

- ja kyllähän sinne koneeseen jää aina öljyä,jos sitä ei ole atomeiksi purettu? Vaikka kuinka kallistelisi, niin lodjuun sitä aina jää?
Tuohon ekaan nyt tuossa edellisessä quotessa vastaus. Tokaan se, että ihan normi öljynvaihdossakin koneeseen menee se litra, mutta näköjään nyt sinne oli jäänyt sitä niin paljon enemmän, että litran laitettuaan siellä olikin about desi liikaa. Kytkinkoppa kun on auki(kopan alaraja lohkon alarajan korkeudella) niin hieman kun kallistaa pyörää(tai edes nostaa pystyyn sivujalalta) niin sieltä pitäs tulla pihalle sen verran, että litran uutta laitettuaan menee öljypinta about ylärajaan... <!--emo&
bowdown.gif


sanoi:
Mikähän pyörä on kyseessä?
125cc cebari
lookaround_orig.gif


Älkää nyt, tärkeä laitos tämä ensipyörä
blush.gif
 
Luulisi tämmöisten nestepintojen tarkastuksen olevan ihan normikäyttäjänkin osattava...

Muutenhan puolet näistä tekniikka jutuista vesittyy jos alan ammattilaiset on sitä mieltä että mp-hommissa toimii "sinne päin".
 
Kai olet huomioinut sen, että öljytaso Cebarissa katsotaan tikusta niin ettei sitä kierretä kierteelle, vaan tulkitaan vain painamalla reikään?
Ja peli on oltava ehdottoman suorassa myös...
tounge.gif
tounge.gif


Menee muuten moni käyttäjä "fibaan" tämän asian kanssa!

Jos tulkitset öljytason mittatikun kierrettynä pohjaan, näytää varmasti virheellistä tietoa öljytasosta ( eli liikaa... tikun mukaan)

Terveisin 1 "amatööri"

Hondien kanssa tekemisissä jo vuodesta 1979>
062802jumpie_prv.gif
 
Kai olet huomioinut sen, että öljytaso Cebarissa katsotaan tikusta niin ettei sitä kierretä kierteelle, vaan tulkitaan vain painamalla reikään?
Ja peli on oltava ehdottoman suorassa myös...
tounge.gif
tounge.gif


Menee muuten moni käyttäjä "fibaan" tämän asian kanssa!

Jos tulkitset öljytason mittatikun kierrettynä pohjaan, näytää varmasti virheellistä tietoa öljytasosta ( eli liikaa... tikun mukaan)

Terveisin 1 "amatööri"

Hondien kanssa tekemisissä jo vuodesta 1979>
062802jumpie_prv.gif
Joo tästä ei ole kyse
tounge.gif
. Tarkastin öljypinnan semmoset 4 kertaa, joka toisella tikku eri päin(tässäkin pieni ero, koska toisinpäin menee hitusen syvemmälle) ja kauniisti oli yli ylärajan. Ja vaakatasossa oli pyörä, prikulleen(vaikuttaa muuten todella paljon jos vähänkin kallellaan jompaan kumpaan suuntaan
wink.gif


Mutta joo, jatkossakin saa pyörä omaa huoltoa niin paljon kuin mahdollista. Taitaa olla juuri pahin yhdistelmä liikkeen huollot+omat huollot sekaisin. Pitäs vaan tyytyä tekemään kaikki ite tai vaihtoehtosesti kaikki liikkeessä
cool.gif
 
BW vantaalla on tullut muutaman kerran asioitua ja positiivinen mielikuva on jäänyt ko. paikasta.
Pikahuollossa kun kävin koodauttamassa lisäavaimia niin samalla oli laitettu kohdilleen rengaspaineet (talven jäljiltä pielessä), tsekattu stefat (toinen hikoili), polttoainemittarin liittimet putsattu (toimi miten sattui). Nämä toimenpiteet pyytämättä ja ilman veloitusta!
Samalla tuli hankittua muutamia varaosia joista osa oli lopussa. Palvelu pysyi asiallisena vaikka ilmoitin että täytyy ne hakea muualta kun kiirettä on laiton kanssa.
Seuraavan kerran kävin kyselemässä mittaristoon polttimoita. Olivat loppu mutta kaveri tilasi niitä, pisti mulle nimellä varauksen ja otti puhelinnumeron ja lupasi soitella. Pari päivää myöhemmin tuli soitto että polttimot saisi noutaa.
Kiitokset siis BW:n kundeille!
 
Joo oli pyörä kytkinlevyjen vaihdossa bike worldissa. Tein tossa äskettäin semmosen jälkitarkastuksen pyörälle, kun olivat jäähynesteet ja moottoriöljytkin vaihtaneet.
lookaround_orig.gif


Jäähynestettä syylarissa oli sen verran vajaat, että pintaa ei nähnyt. Ruikin sinne jotain hieman yli puol desiä täytettä, jolloin syylari oli sitten täynnä. (ei kyse siis paisuntasäiliöstä). Systeemin tilavuus on noin 8desiä, mutta litrasta veloitettiin.

Sit toinen, paskamaisempi homma. Tsiigasin moottoriöljyn määrän, niin kaskas, oikein kauniisti oli yli tikun maksimirajan. Oisko tikun mitta-alue jotain 2senttiä. Ehkä noin viimeset puol senttiä on jo max-viivan yläpuolella. Öljy ylettyi tänne ihan ylös asti. Sitten imemään apteekista ostetulla ruiskulla öljyä pois. Noin desi tuli ulos, jolloin öljy asettui tikussa aika tarkalleen maksimiviivan kohdalle. Juttuhan on niin, että mun pyörän öljytilavuus on litra, eli ylitäyttöä oli kymmenisen prosenttia
sad_orig.gif

Lisäksi öljy oli aika paskasta 40km ajetuksi, eli taitaa olla vähän normaalia enemmän olla unohtunu vanhaa öljyä koneeseen...
Kyllä se sen "ylimääräisen" desin sulta syö se kone ja ei todellakaan ole mitenkään vaarallista se, että siellä on sitä "desi" liikaa..

Ja litrasta velottivat, kun sitä on mennyt varmaankin litra sinne sun letkuihinkin+paisariin sitä tavaraa. Se on hienoa jos menet sinne valittamaan näistä "vioista" .. Voit olla varma, että he ottavat sen tosissaan ja pääset heidän kahvihuoneen keskusteluun päälimmäiseksi aiheeksi.. Jälkeenpäin muistavat sitten sinut jos jotain huoltoa oikeasti tarvitsetkin.

Ei pahalla sitten... Eikä hernettä neniin..
wink.gif
 
Onhan tuo otettu täyttömäärissä huomioon.

Omassani koko öljytilavuus on 3,4 litraa (esim. konerempan jälkeen), öljynvaihto suodattimen kanssa vaatii 2,8 l ja ilman suodatinta 2,5 l.

Mutta tietysti öljytaso pitäisi tarkistaa, ihan huollon itsensäkin. Ei noi täyttömäärät ole täysin eksakteja.
Sama juttu mulla. Vaihtotilavuus 1litra, kokonaistilavuus noin 1.3 litraa. Ennen huoltoa ilmoitin, että öljypropun jengat ei oo parhaassa kunnossa, joten älkää käyttäkö sitä. Sanoin viel, että koneessa jotain 700km ajetut öljyt, joten niitäkään ei tarvii vaihtaa.

Mutta miten kävi...huoltomies oli avannu kytkinkopan ja sieltä oli tullu varmaan joku 8-9desiä ulos. Juttu yksi: tietenkään näitä öljyjä ei voinu mun pyynnöstä laittaa takas, vaan piti laitta uudet. Juttu kaksi: miks helvetissä sitä öljyä sitten piti laittaa täys litran pullo, jos koneeseen jäi sitä öljyä. Tai vaihtoehtoisesti, miks ei voinu kallistaa pyörää ja lorottaa niitä kaikkia öljyjä vaan suosiolla ulos ja laittaa sitä litraa sit sen jälkeen.
veryangry.gif
Miksi se kytkinkoppa avattiin? Pitikö sieltä tarkastaa jotakin vai oliko siinä jotain vikaa?

Ja EI todellakaan oteta niitä valuneita öljyjä siitä uudestaan käyttöön, kun on kerran valunut sieltä jo poiskin ties miten likaiseen astiaan, kun nekään ei ole mitään kertakäyttöisiä. Menikös sullakin 1 dl liikaa öljyä sinne, kun 8-9dl oli valunut jo ulos sieltä vai mitä tuo litran purkista meuhkaaminen tarkoitti..Oliko liian kallis paukku?

Ja vielä, että missä tämmöinen tapahtui?
 
Back
Ylös