Paljonko akun jännite putoaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 361181
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

361181

New member
Tai paljoko se saa pudota startatessa?
Mulla putoo n.10.7volttiin eikä enää kipinää tule.
Akkukauppiaalla juuri kävin akun mittauttamassa takuuta kun vielä on ajokausi loppuun.
Käynnistys virta n.180A lepojännite 12.8V.väitti akun olevan aivan ok. Mutta onko?
nixweiss.gif

Tai paljoko se saa pudota startatessa?
Mulla putoo n.10.7volttiin eikä enää kipinää tule.
Akkukauppiaalla juuri kävin akun mittauttamassa takuuta kun vielä on ajokausi loppuun.
Käynnistys virta n.180A lepojännite 12.8V.väitti akun olevan aivan ok. Mutta onko?
nixweiss.gif
Joillekin laitteille on kerrottu mille tasolle se käynnistysjännite saa minimissään pudota. 10,7 kuulostaa kyllä alhaiselta.

Mikä laite on kyseessä ja kuinka iso akku siinä on? Onko sitä joskus vaihdettu pienempään?

Esim. V2 koneisiin ei oikein suositella vaihdettavaksi pienempää akkua, koska tuollainen laite haukkaa huomattavasti enemmän käynnistysvirtaa kuin rivi4:nen.

Kyllä tuo on ihan kartalla. GSX-R 1000 pudottaa jännitteen noin 10.5:een. Pienemmällä akulla mennään jopa kasiin. Motec kiinni, joka pyörittää kampuraa kierroksen ennen starttausta, mennään 9 volttiin startatessa 12Ah:kin akulla.

En tiedä mihin se sitten saisi pudota.

Edit: siis arvot ovat käynnistyshetkellä, jonka jälkeen jännite palautuu.

998 on pyörä, akku on specsien mukaan oikeen kokoinen 11Ah.
Kaverin geeliakulla kokeiltiin niin jännite ei tippunut kuin 11.3 volttiin ja tietysti käyntiin paukahti.

Sitten marssittiin akkukaupaan molempien akkujen kera vertailemaan, ja olihan akuissa eroa. 2v vanha geeliakku n.230A vs mun akku nyt alle 170A.

Niin kaiketi aika oleellinen on tuo amppeeri.

Näitähän on näitä kuormittavia akku mittareita ja oikeestaan ne keroo jos akku on tullut tiensä päähän.

998 on pyörä, akku on specsien mukaan oikeen kokoinen 11Ah.
Kaverin geeliakulla kokeiltiin niin jännite ei tippunut kuin 11.3 volttiin ja tietysti käyntiin paukahti.

Sitten marssittiin akkukaupaan molempien akkujen kera vertailemaan, ja olihan akuissa eroa. 2v vanha geeliakku n.230A vs  mun akku nyt alle 170A.
Jep, kertoo jo paljon. Ducati on kovin nuuka tuosta käynnistysjännitteestään sekä varsinkin "ämpäreistä".

Ducatiin ei kannata sitten todellakaan laittaa mitään miniakkua, jos et ekalla starttauksella saa käyntiin niin seuraavalla se on jo turhaa yrittää tuollaisella miniakulla.

Back