Paljonko BMW:n koneet kestää ajaa??

Itse ajoin '87 mallin K75:lla 90 tkm ja toimi koneen puolesta kuin Zenith. Vanhemmissa K-malleissahan oli pieniä sähkövikoja (mittarit vaelteli jne), mutta ei mitään ajoa estävää.
Boxerithan on ikiliikkujan maineessa. Itse olen nähnyt 230 tuhatta ajetun Rsatasen. Ja ajetaan edelleen. Uudemmista 4v koneista en vielä osaa sanoa. Omalla vasta 65 tonttua mittarissa, mutta tuntuu hjuvalta. Suosittelen....
 
K 75:llä ajoin 102 tkm ilman ongelmia. Myllymaan Repa kertoi K-sarjalaisten olevan kestävämpiä kuin vanhojen, kestävinä pidettyjen, 2V-boksereiden. Lähipiirissä on yksi yli 200 tkm ajettu R 65 -82, ollut samalla omistajalla -85 alkaen, eikä sekään ole vielä lauennut vaikka kuuluu sarjaan "ei kovin hyvin pidetty. Joskus -90-luvun alussa kaveri mielenkiinnosta katsoi pyttyja ja kun auki oli niin rengasti sen. Km-määrää en muista tulloin. Englannissa on K-sarjalaisia ollut lähettihommissa ja siellä niillä on ajettu huomattavia määriä.
BMW:n kestävyys perustuu osin myös siihen, että kun matkapyöriä enemmän tai vähemmän ovat niin niillä ajetaan paljon ja kun ajetaan pajon niin pidetään kai paljon huoltakin.
Moni vähän ajettu yksilö merkistä riippumatta on vaikuttanut usein myös melko vähän huolletulta.
 
Kaippa tuohon Bemun koneiden kestoon vaikuttaa koneiden luonnekkin, varsinaisia kierroskoneitahan ne ei ole.

Entinen K100Rs:äni oli ajettu n.140 000 myydessäni sen. Kone oli alkuperäiskunnossa, mutta väliakseli kampiakselin (= se jolla on kuminen vaimennin) ja kytkimen välissä rempattiin jossain n. 100 tkm kohdilla, löystynyt niittaus korjattiin. Tuota kohtaa on ilmeisestikkin uudemmissa parannettu.

2V boksereissa ymmärtääkseni ensimmäinen remonttikohta on jakoketju, sitten myöhemmin venttiilin ohjurit ja istukat. Myllymaalla oli remontissa (muistaakseni toissa talvena) GS jolla oli ajettu kolme kertaa mittari ympäri, varmasti oli jo jotain remonttia tehty tuohon matkaan, mutta ihan pyörän näköinen peli se vielä oli ja sai uudet kuluvat sisäänsä.

Uudemmista 4V koneista ei kokemusta.
 
Iisalmessa on myynnissä 100 tkm ajettu R 1100 RT, kaikki Moton lukijat tietää yksilön, jota kävin ajamassa kun Winkulalle etsittiin uutta pyörää. Pelihän oli purettu ja tutkittu ja ainoa havaittu kuluma oli kansissa. Osat ei ollu kuitenkaan vielä vaihtokunnossa ja ovat helppo vaihtaa aikanaan vain kopat avaamalla.
Enempi ajettuihin en ole vielä muistaakseni törmännyt. Omalla on ajettu ny 50 tkm ja ens kesän jälkeen arviolta 65 tkm, jolloin se on sitte tarkoitus vaihtaa.
 
Itselläni oli 73000km ajettu rt, eikä se tarvinnut mitään muuta kuin normaalia huoltoa.
Viime kesänä kävin bmw,n museossa Munchenissä siellä oli näytillä yli 300 0000 km taivaltanut gs.
Kyllä nää pelit kestää, niin uskon.
Pysyn siis edelleen merkissä ja uutta odottelen toimitettavaksi ens kuussa. Tässä kuva museosta.
300000%20km.jpg
 
www.mobile.de
"Palopäällikön pyörä"
BMW K 100 RT, 222.000 km, 66 kW (90 PS), EZ: 03/86, weiß,

www.motoscout24.de
BMW R 100 RT Baujahr: 05/1980, 180.000 km, 53/72 kW/PS
BMW R 100 R Baujahr: 04/1996, 213.000 km, 44/59 kW/PS
BMW K 75 RT Poliisipyörä, Baujahr: 300.000 km

Taitaa olla poliisit ja "palopäälliköt", ainoat jotka ilmoittavat rehellisesti kilometrit.
 
Raumalta löytyy 200.000 ajettu -98 R1100Gs. Konetta ei avattu. Kytkin 3 kertaa. Käynti vain hieman kaverin uutta Adventurea karheampi(yläkierroksilla). Öljyä palaa 2000km:n matkalla n.1-2dl
 
Edellinen pyöräni boxeri-Bemu ilmajäähtyväisellä R100RS-tekniikalla, ajettu pitkästi toistasataatuhatta km ja konetta aukaistessa (erään talven terapiaprojektina pistin pyörän atomeiksi...) ei eteen tullut mitään korjausta vaativaa. Ainoastaan mielenrauhan ja puuhastelun vuoksi uusin männänrenkaat ja keinujen laakerit...

Pari-, kolmesataatuhatta on vanhoille R-malleillekin tavallinen moottorikunnostusten väli - osat kun ovat mitoitukseltaan enemmänkin auto- kuin mp-tekniikkaa...
 
oli tuossa viikonloppuna myynnissä jossainpäin maailmaa 700000 seitsemänsataatuhatta ajettu k100.ja uki:ssa taitaa olla samanverran ajettu rt ja rs et siinä on muilla merkeillä ihmettelemistä
 
Jenkkipojat isossa lännessä työntelevät jopa 200.000 MAILIA K 1200 LT malleilla. Eräs kaveri LT-foorumilla (BMWLT.net) korkkasi juuri 275.000 mailia 01 mallisella pyörällään. Siinä on pyörä ollut jo ihan taksina...

No, LT on kyllä tehtykin kilometrien nielijäksi, sen puoleen.

E.m. foorumilla akilleen kantapäänä tuntuvat pitävän perää (eli takapyörän laakerointia) erityisesti ´03 malleja vanhemmissa pyörissä.
Tiedä sitten miten yleisiä nuo peräongelmat Suomipyörillä ovat...

t. pozo
062802moto_prv.gif


04 LT
 
TÖSÖS !
116000 ajettu K1100 LT . Perän laakerointi uusittu .
Koneelle ei tehty huoltojen lisäksi mitään .
Nätisti käypi . Öljynkulutus 0.5l/5000 kn joka kyllä kismittää ko kaverilla sama mylly ei kuluta tippaakaan
062802moto_prv.gif
 
K 1200 RS, 2002, +30 tkm takana, ei aavistustakaan paljonko edessä..
Vikoja on ollut kolmen kesän aikana on kamalasti.
Viime keväänä irtosi rekisterikilven valon toinen johto ja tänä keväänä se toinen.
Jarrunesteet vaihdettiin kuukausi sitten ja samalla joutui uusimaan kahvasylinterin tiivistekumin, joka muuttanut olomuotoaan.
 
JOVAIN NET KÄY SOMASTI

Ompi jutannu K-100 RT 88 mallisella -92 vuojesta vasta vain 50 tkm, eikäs ole vikhaa tullunna ko huoltaa ite ja muistaa sen. Ompi tuose malli missä on vähäsen ventiilejä vaikkuttasko se ettei vie öljyä hopsusti.

Kun ei ota mobbiilin rallivormulaa yhthän vaikka vaihan 7 - 8 tkm:n välein tosin en aina joka vuosi enkä aja kovin siivolla ainas. Yhtkyytii ajossaki semmosta 140 - 160 km noppeuksiakin ja kunnon siivuja.

Oli täällä se yksi samanlainen K-100 RS:säki jolla ol ohjasteltu  320 tkm vai olikos vähä vähempi, mut ei sekkään turhia kehunu että olis pitäny työkalui käsitellä.
Net on ajovehkeitä noi K-sarjaset  
sport05.gif
thumb_IMG_1320w.JPG
 
TÖSÖS !
Elä kuule MCHUURRE läyhisthele !!
Ainaskii kolomevuottavanha on toi kuva !!!!
bowdown.gif

Ei vaitennaan !
Hanget o kohta poijes !
 
Back
Ylös