• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paljonko painetta Diabloihin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epimetheus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Epimetheus

New member
En löytänyt mistään Pirellin suosituksia rengaspaineiksi. Sattuuko kenelläkään olemaan linkkiä suosituksiin tai suoraa tietoa, paljonko painetta pitää laittaa 120/70-17 ja 180/55-17 kumeihin pyörän ollessa '01 GSX-R600?

*.m

Edessä voi pitää sen 2.5 tai vähän reilumminkin ja taakse sitte ihan huoletta lähemmäs 3..vaikka 2.8..riippuu tietenki kuskin painosta myös...
thumbs-up.gif

Edessä voi pitää sen 2.5 tai vähän reilumminkin ja taakse sitte ihan huoletta lähemmäs 3..vaikka 2.8..riippuu tietenki kuskin painosta myös...  
thumbs-up.gif
Tuo painon vaikutus paineisiin on vähän kyseenalaista, kun pyörien valmistajat pääsääntöisesti suosittavat samoja paineita 1 ja 2-päällä..

Tuo 2.5 on nimenomaan Pirellin suositus 2001 pikkugixerille. Pirelli on niitä harvoja rengasvalmistajia joiden suositukset poikkeavat pyörän valmistajien suosituksista..

Tuo painon vaikutus paineisiin on vähän kyseenalaista, kun pyörien valmistajat pääsääntöisesti suosittavat samoja paineita 1 ja 2-päällä..

Tuo 2.5 on nimenomaan Pirellin suositus 2001 pikkugixerille. Pirelli on niitä harvoja rengasvalmistajia joiden suositukset poikkeavat pyörän valmistajien suosituksista..
No siis mä lähinnä tarkotin sitä et painaako kuski 60kg vai reilu 100..on siinä jo eroa ja jos siihen vielä lykkää melkein toisen satakiloisen päälle niin... mut siis jokainen toimikoon niin kuin haluaa..
thumbs-up.gif
mulla on vaan ollu tapana et ku itselläkin on tuota painoa ihan reilusti ni jos joku vielä tulee pidemmälle matkalle kyytiin niin nostan kyllä takana paineita ja tarkastan edestä myös..
nixweiss.gif

edit: niin ja siis mulla on tuo Corsa-versio.
buttrock.gif

joo etee2,5 ja takana mä oon pitäny kadulla supercorsassa 2,6 ja ei meinaa kulua ollenkaan, mut olat kyllä lähtee radalla aika nopeesti

Tuosta painon vaikutuksesta paineisiin olis kyllä mutun lisäksi mukava saada jotain rengasvalmistajien faktaa..
lookaround_orig.gif

Niin ja tuo "oikea" painehan riippuu vähän siitä että missä ja miten ajetaan...

Itse laittaisin kadulle jotain luokkaa 2,6 bar eteen ja 2,9-3,0 bar taakse.
Parhaan pidon aikaansaamiseksi hiukan pienemmät paineet olisivat ehkä paikallaan, mutta tuollaisilla on myös kulutuskestävyys hyvä.

Radalle sitten vähän kelistä ja vauhdista riippuen.
Itse pidän useimmiten jotakin luokkaa 2,1-2,2 edessä ja 2,0-2,1 takana.

Ai niin, enpä tosin ole diabloilla ajanut, mutta eiköhän noissa kelpaa samat paineet kuin muissakin renkaissa, esim. supercorsissa
smile_org.gif

sanoi:
Jep, näin näyttäisi olevan, ja ainakin oman kokemuksen perusteella muutamasta eri rengasmallista nuo Pirellin omat, netistä löytyvät suositukset pelittävät hyvin. Muuten voi näkyä pitemmän päälle renkaan nopeampana kulumisena.

Niin ja tuo "oikea" painehan riippuu vähän siitä että missä ja miten ajetaan...

Itse laittaisin kadulle jotain luokkaa 2,6 bar eteen ja 2,9-3,0 bar taakse.
Parhaan pidon aikaansaamiseksi hiukan pienemmät paineet olisivat ehkä paikallaan, mutta tuollaisilla on myös kulutuskestävyys hyvä.

Radalle sitten vähän kelistä ja vauhdista riippuen.
Itse pidän useimmiten jotakin luokkaa 2,1-2,2 edessä ja 2,0-2,1 takana.

Ai niin, enpä tosin ole diabloilla ajanut, mutta eiköhän noissa kelpaa samat paineet kuin muissakin renkaissa, esim. supercorsissa
smile_org.gif
Mutua, kun en nyt esitä olevani mikään ekspertti. Enkä tästäkään aiheesta mitään tiedä, kerron vain sitä, mitä muistan lukeneeni tai isoilta pojilta kuulleeni.

Eikös juuri diabloihin suositeltu korkeampaa painetta rata-ajoon kuin muille kumeille. Muistaakseni se paine oli tuo 2,4 tai 2,5.

Eikös juuri diabloihin suositeltu korkeampaa painetta rata-ajoon kuin muille kumeille. Muistaakseni se paine oli tuo 2,4 tai 2,5.
Se tais olla Diablo Corsa. Itse tosin pidin Corsassa radalla 1.9-2.2 edessä kelistä riippuen, pito oli loistava ja mitään allesulamista en havainnut. Päinvastoin, rengas ei meinannut kulua lainkaan. Tosin toi 1.9 oli Corsalla vaan kokeilu ja se on kyllä aika alakanttiin.

SuperCorsassa paineet kuten Janne esitti. Radalla siis. Kadulla 2.6/3.0.

Se tais olla Diablo Corsa. Itse tosin pidin Corsassa radalla 1.9-2.2 edessä kelistä riippuen, pito oli loistava ja mitään allesulamista en havainnut. Päinvastoin, rengas ei meinannut kulua lainkaan. Tosin toi 1.9 oli Corsalla vaan kokeilu ja se on kyllä aika alakanttiin.

SuperCorsassa paineet kuten Janne esitti. Radalla siis. Kadulla 2.6/3.0.
Mulla kans kadulla 2.6 ja 3.0. Hyvin pitää ja kestää, siis Diablo Corsa.

Riippuu nuo paineet myös matkavauhdistakin, jos oikein reipasta vauhtia pitelee niin nostaa paineita sinne 3.2-3.3 takana. Tämä vain jos pidetään reipasta vauhtia yölliseen aikaan. Mulla T-Acessa paineet normaali käytössä oli takana aina 3.2 jolloin ei ollut väliä onko eteneminen kiihkeäpää vai normaali matelemista. SC1 seoksella (pehmeä) ajoin 5300 km ja SC2 versiolla 7500 km (ja siitäkin piti poltella loput pois ennen seisontaan laittoa). Ehkä tärkein seikka vaikuttaen tuohon kulumiseen on se liikkeelle lähtö kylmällä renkaalla. Malta mielesi ensimmäiset 2-3 kilometriä jolloin renkaan runko on kylmä ja kovissa kiihdytyksissä pinta pyrkii suorastaan kuoriutumaan irti. Kun renkaan runkokin on lämmin ei pintakaan kuoriudu vaan kuluminen tasoittuu ja vähenee.

Back