• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pan Euro 1300 raiserisarjoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannu59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hannu59

New member
Kun en näistä kyykkypyöristä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
oikein tykkää, mutta mopo on muuten kiva, niin ajattelin raiserisarjan hommata Pannariin.

Vähemmällä työllä pääsee tietysti jos löytyy sellainen, jossa ei johtosarjaa, vaijereita eikä letkuja tarvitse modata.

Toinen toive on puhelintelineen kiinnitysmahdollisuus, koska N95 tekee navigaattorin virkaa ja Nokian autoteline on nyt pultattuna yläkolmion muovikoristeen tilalle.

Eli raportoikaas nyt havainnoistanne kellä on kokemuksia joko näistä tai jostain muusta vastaavasta:

1" ylöspäin, 2" taaemmas, $160:
http://www.helibars.com/proddetail.php?prod=HC0303

30 mm ylös, 45 taaemmas, £132.50:
http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_handlebar_risers.html

32 mm ylöspäin, tuuma taaemmas, $114.36. Tämä ei tuo tankoa niin paljon syliin kuin muut, mutta haarukoiden yläpäät jäävät ilmeisesti öljynvaihtoa varten näkyviin, jos sillä nyt on merkitystä:
http://www.casporttouring.com/store....e=16152

Tai ilmeisesti sama tuote eri hinnalla:
http://www.twistedthrottle.com/trade/productview/2957/151/

Eli näyttäisi olevan periaatteessa kaksi mallia tarjolla. Kumman noista nyt tilaisi ja minkä vuoksi. Ja keneltä?

Mulla on toi Heli raiseri, olen ajellut sillä n. 50 tkm. Ostin USA:sta, maksoin 175$ eli n. 130e vuonna 2007, toin itse kassissa kotiin.
Kokemukset on pelkkää positiivista:
- ajoasento on nyt juuri oikea eli ei yhtään käsien päällä
- sen lisäksi että tuuma ylös ja tuuma taaksepäin, ne myös leventää otetta vajaan tuuman ==> tukevampi ote tangosta !
- keskellä on valmiina kierteytetty reikä lisälaitteiden kiinnitystä varten (pallo ja siihen varsi esim.)
- laatu eli koneistuksen jälki oli ensiluokkainen (jotain kevytmetallivaluahan se on materiaaliltaan)
- ainoa miinus on se, että tankki ei nyt suoraan mahdu kääntymään ylös huoltoasentoon (toisen puolen kahva pitää irrottaa)
sport05.gif

Makuasioitahan nää on mutten lähtis millään nostamaan tuota ajoasentoa vielä pystymmäksi.
Sehän menee jo takakenoon
biggrin.gif

Tykkeen aavistuksen nojaavasta asennosta eikä mulla ainakkaan puudu kädet,tai sitte oon vaa tottunut vielä huomattavasti kyykympiin
cool.gif

http://www.st1300-accessories.co.uk/st1300_satnavmount.html

Tollasen tilasin naville,poistin tuon pallukan, porasin vaan telineeseen reijän,pultilla kiinni ja tuli siisti.
Tuohon on helppo modata vaikka kännyteline jos tarvis
idea3.gif

Makuasioitahan nää on mutten lähtis millään nostamaan tuota ajoasentoa vielä pystymmäksi.

...

Tollasen tilasin naville,poistin tuon pallukan, porasin vaan telineeseen reijän,pultilla kiinni ja tuli siisti.
Tuohon on helppo modata vaikka kännyteline jos tarvis
idea3.gif
Kuten sanoit, makuasia ja parin kesän 24 tkm kokemuksella minä muutan sitä ajoasentoa vielä hieman pystymmäksi. Ranteiden rasitus on suoraan verrannollinen korvien meluarkuuteen joten herkkäkorvaisen kädet väsyvät enemmän.

Kysymykseni navi osuus johtui siitä, että nyt siinä on naviteline, jota ei voisi enää helpommin asentaa. Nokian autoteline on samalla pulttijaolla kuin Pannarin clip-onien välinen yläkolmion muovikoriste. Koriste pois ja puhelinteline samoihin pultinreikiin kiinni, koko homma n. 5 minuuttia mukaanlukien työkalujen etsintä.

Mutta jos kahvoja aletaan nostaa, niin sitten menetelmästä riippuen tuo navin asennus joko menee tai ei mene uusiksi.

Ulkomaisilla foorumeilla ajoasennon paranemista ovat korotuksen mallista riippumatta kehuneet kaikki he, jotka korotuspaloja ovat asennelleet (kaikki eivät tietenkään niitä tarvi). Mutta tuosta Helin kahvoja taaksepäin ja eri kulmaan siirtävästä sovituskimpaleesta on joillekin jäänyt paha mieli, joten ajattelin kysellä lisää kokemuksia.

Kaikki havainnot ovat tervetulleita, vaikka päätös tietysti onkin omani.

Juu,sorry kun sotkin omia mieltymyksiäni sekaan,toinen tykkää äidistä ja toinen....
lookaround_orig.gif

Varmaan ensimmäinen mopo mun historiassa mihin en ole heti tilaamassa uutta tuulilasia,korotuspaloja,yms. modauksia
biggrin.gif

Mulla on tuo Bike Quipin palikka ja ainakin oma asento parani niin ettei ranteet puudu nojaamisesta. Eihän Pannarissa paljon painoa käsille tullut mutta tuo poisti sen vähänkin!
Eikä tule vielä KUSTOMI! Edellinen pyörä sellainen oli ja siinä vielä raiserit joten vertailupohjaakin on.
Aika hinnakashan tuo on mutta oli helppo asentaa ohjeiden mukaan eikä mitään johtoja/vaijereita tarvi vaihtaa. Ja tosi siisti!

Omaan Pannariin (-07) laitoin kevällä tuon Helibars vekottimen. Muuttu parempaan päin uskomattoman paljon.
Taaksepäin, ylemmäs ja leveämmäksi. Suosittelen.
Vaijereiden ja kaapeleiden pituus riittää muutokseen ja keskellä on valmis "jenkaus" härpäkkeiden kiinnittämiselle.

Hintaa en muista tarkalleen. Tulleineen ja rahteineen n 250e seutuvilla.

Back