• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paranneltujen matkapyörien katselmointi 2008?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lauri

New member
Aika monella vaikuttaa olevan matkapyörässään suurempia ja pienempiä parannuksia tehtynä. Viimeaikaisista keskusteluista päätellen tyypillisimmät jutut taitavat olla tuulilasin ja/tai penkin vaihtaminen, skaalan toisessa päässä sitten lienee Pozon pyörä jossa juttujen perusteella vaikuttaa jo olevan kaikki mitä kuvitella saattaa ja enemmänkin. Ja siitä väliltä löytyy vaikka minkälaisia hienouksia; Yhdistävä tekijä näille meidän kustomoinneille taitaa olla se, että ovat funktionaalisuuden parantamiseen tähtääviä eikä mitään näyttelykapineisiin tarkoitettuja taideluomuksia.

Tuli tuossa mieleen, että voisi olla kiva nähdä kerralla muiden isoihin matkapyöriin tekemiä virityksiä ja vaihtaa kokemuksia suuremmallakin joukolla. Vai riittääkö nettifoorumit korvaamaan tuollaiset? BWMKLT...-tapahtumassa saattoi jotakin tuollaista ollakin (?), mutta mitä jos nähtäisiin ihan vain rakentelujen merkeissä ensi kesänä. Sellaisella joukolla, johon sopisi mukaan bemarien lisäksi myös esim. pannarit, wingit ja fjr:tkin, sikäli kuin sellaisten tuotteiden parantelua on harrastettu.

Sopiva ajankohta ja paikka voisi olla vaikka MMAF:n järjestämän "taidenäyttelyn", Helsinki Bike Shown yhteydessä 14.6.2008. Voitaisiin nähdä ihan epävirallisesti (tai jos satuttaisiis saamaan paikalle riittävästi isoja matkapyöriä, niin organisoidaan sitten siihen näyttelyyn ihan oma ergonomisesti muunneltujen matkaratsujen kilpailusarja, saataisiin vähän kontrastia heidän tapahtumaan
smile_org.gif
) HBS:ssä näytillä olleet pyörät ovat kyllä olleet aina vierailun arvoista katsottavaa joka tapauksessa, vaikkei minun koskaan olekaan itse tehnyt mieli rakentaa kopteria tms.

Ettei syntyisi mitään turhaa kuvitelmaa siitä, että osallistumiselle olisi rima jotenkin liian korkealla, niin ajatuksen ottaessa tuulta voisin tässä jo luvata tuoda pyöräni paikalle, vaikkei siinä montaa viritystä olekaan. Päätellen kuitenkin siitä mielenkiinnosta jota satunnaiset tien päällä tavatut havainnoitsijat ovat osoittaneet pikkujuttujakin kohtaan voisi päätellä, että ei se olekaan määrä mikä ratkaisee vaan toiminnallisuus (tai huvittavuus?)

Itse siis ainakin toivoisin näkeväni sellaisia varusteita, joista täällä foorumilla vilisee jatkuvasti juttuja. Sellaisia joita olisi kiva nähdä ihan luonnossakin ennen tilausta kuvan perusteella jostakin suuremman tai pienemmän meren takaa. Esimerkiksi sopii vaikka se, että mielelläni laittaisin lisävaloja pyörään, mutta olisi kiva nähdä esimerkkijä onnistuneista asennuksista ensin. Eikä tuollaisia juttuja juurikaan näe noissa kaupallisissa mp-näyttelyissä.

Tässä esimerkin vuoksi se mitä minun R1100RT:ssä on:
Itse tehty radion kauko-ohjain tangossa (infrapunalähetin radiolokerossa välittää komennot halvalle autoradiolle), gps-hylly ja lisätarakka/adapteri, millä bmw:n alkuperäisen 33 litran takalaukun tilalle saa ruuvattua H&B:n 48 litraisen + sen alle sivuille n. 5-10 litran kuivapussit. Toisessa kulkee 1/2 teltasta ja toisessa yksi makuupussi (ja vastaus siihen "miksi ihmeessä"-kysymykseen on, että tuolla kuljetuskapasiteetilla onnistuu 2-päällä telttaretkeily norjassa ns. täyspakkausvarustuksen kanssa). Lisäksi minulla on Cee Baileyn tuulilasi ja ensi vuonna toivottavasti joku alkuperäistä parempi satula.

Back